Pelaaminen ja parisuhde

Moikka kaikki!

Kaipaisin kovasti teidän kokemuksianne pelaajat pelaamisen vaikutuksesta parisuhteeseen. Sitä miten te olette kokeneet pelaamisen vaikuttaneen/vaikuttavan parisuhteeseen. Mikä on ollut vaikeaa tai mistä on apua. Mitä toivotte puolsolta. Mitä ette toivo? Millainen on pelaajan kokemus parisuhteesta silloin, kun pelaaminen on ongelma? Ja sitten vielä haluaisin ymmärtää sitä mekaniikkaa, mikä on taustalla siihen, että ajaudutaan kauas puolisosta. Mikä saa valehtelemaan ja salaamaan asioita? Tai mitä puoliso voi asialle tehdä? Saako puolisosta tukea vai onko puoliso riippakivi parisuhteessa?

Kaikki kaikki kaikki kokemukset ja kommentit on tärkeitä ja tervetulleita!
Ja samalla tsemppiä kaikille omiin taistoihin, elämä voi voittaa :slight_smile:

Tervehdys
Kyllä se on niin että loppupelissä ja peleissä etenkin jokainen kantaa oman taakkansa, miksi kiusata puolisoa omalla typeryydellään? :unamused:

Moi, n. 2,5v sitten tunnustin tyttöystävälleni että olen käyttänyt koko luottoni (4000e) rahapeleihin. Siinä sitä sitten itkettiin ja pohdittiin ja lupasin lopettaa pelaamisen siihen paikkaan. Tunnustaminen tuntui hyvältä ja iso kivi tippui sydämmeltä, mutta n. 2 päivää meni ja taas oli kolikko automaatissa. Netissä en pelannut varmaan n. 2 kuukauteen ja sain vähän makseltua luottovelkoja pois, mutta kohta ratkesin taas ja sillä tiellä ollaan edelleen. Satoja valheita kerruttuna ja n. 14000e luottovelkaa kertyneenä. Omalla kohdalla olisi varmaan auttanut jos olisi antanut verkkopankkitunnukset tyttöystävälle että olisi voinut tarkkailla mun rahankäyttöä. Näin jälkeenpäin kun ajattelee niin ei hältä paljoa myötätuntoa eikä ymmärrystä herunut, saati sitten tukea mitä olisi ehkä eniten kaivannut. Eipä toinen osaa noita pyytämättä varmaan tarjotakkaan. Omaan käytökseen tuo pelaaminen on vaikuttanut lyhytpinnaisuutena ja huonotuulisuutena, mitkä vaikuttavat suoraan parisuhteen laatuun. Luonnollisesti paljon yhteistä kivaa on jäänyt tekemättä tämän ja rahapulan takia. Nyt on itsellä herännyt ensimmäistä kertaa todellinen halu lopettaa kaikki pelaaminen ja alkaa elämään elämää. Katsotaan miten käy.

Moi,

olisin vielä kysynyt Vieraalta tarkennusta,että mitä/millaista tukea olisit kaivannut tyttöystävältäsi peliongelman paljastuttua?Olen itse pelaajan puoliso, ja ihan ymmälläni siitä,miten pyrkimystä pelaamattomuuteen pitäisi tukea. Kirstunvartijaksi ja rahanlainaajaksi en enää ryhdy,mutta mitä muuta?

Terv. Pelistop

Miten kannattaisi menetellä, eli kun kuitenkin parisuhteessa on yhteinen talous niin miten pitkälle sitä kannattaa maksella yhteisiä juttuja kun toinen sanoo ettei ole varaa maksaa sitä sun tätä? Ja lainatako puoisolle rahaa vai ei?