Moikka kaikki valttilaiset! Olen täällä uusi vaikkakin joskus vierailijana sivusta seurannut sivustoa. Halusin aloittaa oman ketjuni täällä kannustaakseni muitakin, joille pelaaminen tuottaa ongelmia, lopettamaan pelaamisen. Olen itse ollut täysin ilman pelejä sen jälkeen, kun viimeisimmän pitkävedon heitin sisään 17.10.2016. Nyt siis reilu 2kk täysin pelaamatta. Kuitenkin pelaamiseni ennen täyspelaamattomuutta oli ollut jo yli puoli vuotta sellaista, että se ei heikentänyt talouttani, kun se sitä ennen oli täyttä velkaantumista.
Olen koko nuoren ikäni pelannut kaikkia rahapelejä. Sinne skidinä meni kaikki kolikot ja aikuisiällä kaikki muu raha mitä ansaitsin. Toisen vanhempani kuoltua sain perinnöksi n. 50000 euroa. Niistäkin iso osa meni peleihin. Nyt ei ole enää perintöä vaan sen tilalla on 12000 euroa opintolainaa enkä ole opintojani saanut suoritettua. En tiedä onko syy opintojeni keskeyttämiseen pelit (masennus/syrjäytyminen) vai vaan se ettei kiinnosta kyseinen ala.
Tuota opintolainaa ei onneksi tarvi vielä alkaa lyhentämään. Olen nyt tehnyt töitä ja palkkani on hitusen alle 2000 euroa verojen ja muiden pakollisten maksujen jälkeen. Pystyn siitä säästämään kuukaudessa sen 800-1000e, jotka sijoitan heti palkan tultua osakemarkkinoille. Nyt täyspelaamattomuuden aikana olen saanut säästöön yli 3000 euroa. Vasta nyt alkaa huomaamaan, että kuinka paljon sitä rahaa on pelaamiseen mennyt kun ennen kun pelasin ei jäänyt kuukaudessa yhtään käteen tai joutu turvautumaan jopa lainarahaan niin nyt saa muutamassa kuukaudessa pari tonniakin säästöä.
Miten pääsin alkuun?
Laitoin kaikki nettipelifirmoihin joko elinikäiset tai niin pitkät kiellot ettei niitä saa hetkeen auki. Se tuntuu pahalta siinä vaiheessa, kun on juuri hävinnyt kaikki rahansa, mutta nuo kiellot maksavat itsensä kyllä takaisin ajan kanssa. Tärkeintä ei ole se paljonko olet hävinnyt vaan se paljonko tulet häviämään. Lainafirmoihin laitoin lainakieltopyynnön.
Mitä vaikutuksia pelaamattomuus on tuonut elämääsi?
Vähentänyt stressiä. Vähentänyt valehtelemista. Vähentänyt ahdistusta. Vähentänyt rahahuolia. Lisännyt elämänhalua. Lisännyt toimeliaisuutta. Lisännyt työmotivaatiota. Lisännyt taloudellista turvallisuutta. Lisännyt aikaa.
Mitä teen, kun iskee pelihimo?
Muutamaan otteeseen on iskenyt pelihimo ja olen jopa jo täyttänyt pitkävetokupongin. Teen usein mielikuvaharjoitteen tässä vaiheessa seuraavaan päivään ja kysyn itseltäni, mitä jos häviin nämä rahat, millainen fiilis mulla on huomenna? Niin ei hyvä, joten olen laittanut kupongin pois ja lähtenyt kotiin. Monesti päätös on ollut oikea.
Tsemppiä kaikille lopettamisen kanssa taisteleville! Maltti on valttia!