Peggy yrittää..

Minulla on jo pidemmän aikaa mielessäni ollut lopettaa alkoholin käyttö kokonaan. Tämä tammikuu osui sinänsä hyvään saumaan, kun on ihan ok selittää ihmisille olevansa tipattomalla ja siihen ei sinänsä liity mitään sosiaalista painolastia. Aika kivuttomasti tämä kuukausi on toisaalta mennyt ja tupakanpolttokin jäi lähes kokonaan.

En ole alkoholisti. En ole vain ikinä osannut juoda. Yhä edelleen reilut 10 vuotta myöhemmin ne minun juomistavat ovat täysin samat kuin samalla tyypillä, joka veti ensikännit 13-vuotiaana. Ei mitään itsesuojeluvaistoa tai tajuntaa siitä, että vois juoda lasin vettä välillä taikka mennä nukkumaan. Kaikenlaista on sattunut. Masennuksen tai stressin kanssa tuo alkoholi on todella huono yhdistelmä. Ketään en fyysisesti satuttanut, mutta loukkasin monia ihmisiä huonolla käytökselläni ja sanoillani, saati sitten itseäni. Jossain vaiheessa, kun tilanne meni sinällään hurjaksi, tuli eroa ja sen sellaista, niin se radalla käynti oli perjantaisin sekä lauantaisin ja krapulat sekä morkkikset paheni kerta kerralta. Alkoi tulla ihan silmin näkemättömiä ahdistuksia ja niinä kerroilla poistin aina ihmisten yhteystiedot pois puhelimesta, koska tuntui ettei pystynyt kohtaamaan ketään. Ne oli sellaisia olotiloja, että tuntui sille, kuin rinnan päällä olisi istunut joku valtaisa olento niin ettei saisi enää happea.

Vaikka katse siintää lähes joka päivä tässä hetkessä sekä tulevassa, niin yhä ne menneisyyden haamut kummittelee edelleen siellä taustalla, vaikka tässä on yrittänyt opetella antamaan itselleen anteeksi omat virheensä. On ihmisiä, joita ei pysty yksinkertaisesti enää kohtaamaan, koska on niin totaalisesti menettänyt kasvonsa niiden edessä. Eikä kaikki halua edes enää kohdata minua. Se on vaikea tikki ymmärtää tai antaa itselleen anteeksi.:frowning: On liikaa sanoja ja tekoja, joita ei pysty ottamaan takaisin vaikka kuinka haluaisi. On paikkoja (baareja), jonne ei uskalla mennä.

Sen minä tiedän ettei minulla ole mitään tarvetta opetellakaan siihen juomiseen, koska ei se koskaan aikaisemminkaan onnistunut ja nyt pitää vaan oppia olemaan ilman.

Tsemppiä myös muille lopettajille ja hyvää uuttavuotta 2014. Tehdään tästä vuodesta raittiimpi. :smiley:

Tervetuloa vaan joukkoon. Kerroit että et ole alkoholisti joten siinä tapauksessa juomisen lopettaminen pitäisi olla suht helppoa, onnistutkin varmaan tässä tapauksessa lopettamisen kertaheitolla ja hyvä niin.

T. Prossa

Hei, Peggy ja yritystä tänäänkin!

Ilkka -lehdessä oli kiinnostavaa tietoa tipattomasta tammikuusta ja alkoholista.
12.1.2014 - Alkoholi ja muut päihteet ovat osa suomalaisten elämää. Googlen kautta pääset lukemaan vielä tipattoman kuun aikana.

oikeahetki.fi/ajankohtaista-listaus/‎