Paskin joulu ikinä

Tämmönen joulu tällä kertaa: Menin mutsilleni tavalliseen tapaan viettämään joulua. Kaikki alkoi hyvin, kunnes aloin kippaamaan siinä iltasella olutta. Olut tietenkin johti mukavaan nousuhumalaan ja kuten oluella on minun läsnä ollessani tapana, se yleensä loppuu kesken. Sitten olikin saatava jotain muuta ja sehän oli viskiä ja konjakkia. Tämä taas johti siihen, että kusin yöllä äitini nähden seinille ja lattialle. Että näin. Voitte kuvitella minkälainen olo nyt on, mutta ei parane valittaa. Ansaitsen kaiken paskan mitä elämä suinkun lykkää eteeni. Ei tällaista ihmistä soisi kenenkään elämään siunautuvan. Pelkkää harmiahan musta on. Nyt olisi aivan helvetin korkea aika varmaan kokeilla sitä AA:ta, kun mulla vielä on läheisiä ihmisiä. Voisin kuvitella, että kauaa he eivät menoani enää katsele. Mites teillä?

Hei kuule Seeker: aloitetaan sit kun nämä maailmanlopun tunnelmat ovat hälventyneet, uusi alku.

Mulla tämä päihdeongelma (demonista perua), iski päälle juuri tuon maailmanlopun yhteydessä, neljän kuukauden alkoholittomuuden jälkeen. Ei kovin pahana, mutta sitäkin pelottavampana. Juuri siksi, koska tiedän leikkiväni tulella.

Tiedän leikkiväni pahalla.

Ja se tietää myös. :imp:

Mulla ei onneksi ole minkäänlaisia tunnontuskia yhteenkään elävään sieluun liittyet joten siihen en osaa sanoa muuta kuin etteivät ne oikeasti merkitse mitään. Kun on kyse päihdeongelmasta eroon pääsemisestä, se pitää tehdä vain ja ainoastaan siksi koska itse haluaa. Ei siksi että meni tekemään jotain kännnissä jollekin tms.

Itsen vuoksi pitää olla käyttämättä päihteitä. Ei siksi että meni kuseksimaan äidin seinille. Voi olla että läheiset eivät kovin kauaa menoasi katsele. Mutta läheisistä eroon pääseminen ei ole ketään raitistanut sekään. Jos päihteestä tahtoo eroon, sen täytyy tapahtua vain siksi koska itse tahtoo.

Et oo paska ihminen.

Olet ihminen.

Siitä tässä oikeasti on vain kysymys.

Uusi alku, vuodeksi 2013. :slight_smile:

Hei seeker. Joskus luen vähentäjienkin puolta ja nyt ajattelin vastatakin. Oletko edelleen ajatellut vain vähentää? Lopettajien puolelle on aina tervetullut, jos oikeasti alkaa tuntuun siltä, että korkin olisi parempi pysyä kiinni.

Paska jouluhomma sinulla. Voin vain kuvitella fiiliksiä. Ei se mutsin seinään kuseminen, krapulat, vapinat ja häpeät ketään raitista, mutta potkua antavat monelle varmasti. Varsinkin jos se potkaisu veisi vähän pidemmällekin kuin siihen saakka että morkkikset helpottuu.

Hae ihmeessä apua. Aa, a-klinikka, antabus? Antabus voisi antaa hyvän alun kokeilla raittiimpaa elämää ja kiettiä mitä tulevaisuudelta haluaa: kohtuukäytön opettelua ( onnistuuko? ) vai täyttä raittiutta.

Fernetille ja Jillalle suurkiitos kannustavista sanoista. Joo, ei tämä kohtuukäyttö multa onnistu. Lopettaa on pakko tai henki menee. Silmälasitkin muuten hajosi tossa samassa ördäämisessä. Oon mä kyllä aivan uskomattoman lahjakas tumpelo kännissä. Kyllä mä tossa äitini kanssa jo puhumaan pystyin, mutta syyllistäminen on kovaa ja tietysti syystäkin. Hänkin oli vahvasti sitä mieltä, että lopettaa mun kannattais vielä, kun siihen (ehkä) pystyn. Suunnilleen rukoili, että keksisin jonkun pohjan elämälleni, mutta en tietenkään voi tässä yhtäkkiä sliipatuksi uramieheksikään tai perheen uljaaksi pääksi ryhtyä. Olen renttu, vaikka lopettaisinkin juomisen. En ole ensimmäinen känniääliö, jota hän on “joutunut” katselemaan, joten ehkä siinä syy miksi hänellä on niin hyvä pinna. Olisin ihan ansainnut tulla heitetyksi ulos.

Ei sen näin pidä jatkua.

Toi on huono identiteetti. Ensin kannattaa tajuta ettei ole renttu. Sinä itse olet jotain muuta kuin joku päihteisiin liittyvä määre.

En tajunnut mistä olet mielestäsi ansainnut tulla heitetyksi ulos?

Huono käytös. Onhan se selvää, että ei missään tapauksessa pidä toisten joulua tuollatavalla pilata. Jos olisin joutunut omaa touhuani katselemaan, olisin kyllä niskaperseotteeseen päätynyt.

Ach! mä aloin selvästikin turhan syvälliseen pohdintaan liian nopeasti. :unamused:

Selvitellään itsemme ekaks tän mailmanlopun yli, ja katsotaan sit miten tää tästä jatkuu.

Tärkeintä kai huomata ettei maailmanloppua siis tullut. :wink:

Minä kyllä ymmärrän täydellisesti, että on morkkis, kun on kuseskellut jouluna kännissä äitinsä lattialle ja seinille. Se on tervettä häpeän tunnetta ja syyllisyyttä, hyvää sellaista, jos saa pohtimaan raitistumista. Ja minusta on aivan sama, kenestä se into raitistua lähtee. Ei ole paha, jos päättää raitistua läheistensä tähden, lasten tai vaikka äidin. Loppujen lopuksi kyse on kuitenkin itsestä ja siitä, että haluaa pitää nämä läheiset elämässään.

Voihan se olla, että olet renttu. En tunne enkä ole lukenut kirjoituksiasi sen enempää. Mutta vaikuttaa siltä, että sinussa on muitakin puolia kuin tuo renttu. VAhvista ja voimista niitä. Kyllä minustakin tuntuu, että ehkä olisi aika pitää ihan kunnon tauko. Mennä AA:han ja hakea se antabus, jos ei muuten raittiina olo onnistu. Antaa itselleen parin kuukauden breikki edes hetkeksi, jotta ne muut ei-renttupuolet saa elämässäsi vähän enemmän tilaa.
Hyvää joulua! Sinulla on hyvä äiti. Siitä on hyvä lähteä.

Kyllä ja kuten sanottua, pidempiaikainen raittius kai harvoin onnistuu vain muidenkaan takia, mutta alkupotkun oma toilailu, häpeällinen käytös, äidiltä tuleva syyllistäminen ja muu antaa varmasti. Tai ainakin toivottavasti antaa! Monesti tuo ei vaan yksinään vie pitkälle, minä olen itse ainakin sen tuhat ja yksi kertaa vannonut etten juo enää ikinä, kun olen koheltanut jotain aivan hirveää. Morkkiksessa sitä lupaa kaikkea, mutta se lopullinen halu ja voima on syytä löytyä myös itsestäkin. Mutta kun laittaa korkin kiinni, kenen tai minkä takia sitten sen tekeekään, saa sen alkusysäyksen touhulle ja siinä voi itsestäkin löytyä alun päälle saatua sitä lisätahtoa ja halua.

No seekerhän vaikuttaa kaverilta, joka sitä raittiutta varmaan haluaisi ihan muutenkin. Nyt vaan reippaasti eteenpäin sanoi mummo kun hangessa rämpi :smiley: häpeätunteet ja kohellukset on hyvä pitää mielessä, mutta ne kannattaa myös itsensä ja muiden kanssa käsitellä sillälailla selväksi, ettei turhana taakkanakaan niitä pidä. Sen verran on hyvä muistaa ne, että tietää mitä todennäköisesti on luvassa, jos sen yhden keksii jollain verukkeella ottaa.

Tsemppiä seeker! Olet ehdottomasti viisailla jäljillä ja oikealla tiellä jos nyt lopetat. Toinen vaihtoehtohan on jatkaa samaa rataa, voihan sitäkin tietenkin kokeilla päätöksensä varmistumista odotellessa. Valinta on tänäänkin sinun, toivon kaikkea hyvää :slight_smile:

Oikeassa olette. Parempi se olisi lopettaa vaikka sitten mutsin takia, jos ei kenenkään muun. Olen tässä yrittänyt epätoivoisesti rakennella uutta parisuhdettakin. Kaikki näyttää toistaiseksi ihan hyvältä (ollaan vasta muutaman kerran tavattu), mutta aina päässäni huutaa se sama vanha pessimisti, että “Ei tästä kuitenkaan mitään tule, joten miksi edes yrittää?”. Lisäksi en halua käytökselläni vahingoittaa tätä toista osapuolta. Olenkin päättänyt, että en juo hänen seurassaan tippaakaan. Oikeastaan miksi juon enää ollenkaan? Ihan kuin olisi joku pakko juoda, kun viinaa tarjotaan.

Krapula se vain jatkuu. Nyt on sen hirvittävän masennuksen vuoro, kun fyysinen pahaolo on lähtenyt. Näin se mulla aina menee. Juon päästäni välittäjäaineet kerralla ja sitten haudon pahoja ajatuksia päässäni vähintään seuraavat kolmisen päivää. Täytyy varmaan vaikka ulkoilla ja koittaa saada veri kiertämään.