tulipas melkoinen sanahirviö tuosta otsikosta heh…
Minä: Mies 36v. Raittiina 3.5v
Ajattelin laittaa tänne itselle muistutukseksi ja jospa tämä auttaisi muitakin. Loppui parisuhde n. 1v sitten ja erinäisten tapahtumien jälkeen taas on pää jauhanut itsesääliä yms turhaa. Mutta välillä tulee aina näitä ahaa elämyksiäkin kun puhuu muiden kanssa ja mietiskelee välillä yksinkin (mutta yksin mietiskelyä ei paljoa, aina paras soittaa jollekin ennen pitkää).
Suhde oli etäsuhde n 1.5v, useamman kerran nähtiin “livenä” ja ennen eroa vietimme 6vk aikaa yhdessä, muuten lähes kaikki vapaa-ajat meilejä, chattiä, yms. Ei asuttu yhdessä sitä 6vk(tms) pidempään, olin siis hänen luonaan loman ajan, mutta eka kertaa olin avoin ja rehellinen yms, ja niin hänkin vaikutti olevan, ja tuntui parhaalta suhteelta siihen saakka elämässä. Minusta kaikki meni hyvin ja niin nainenkin sanoi. 1kk loman jälkeen hän halusi erota, ei puhua mistään, niin ja siis sanoi hän että ei ole valmis suhteeseen, haluaa olla yksin ainakin muutaman vuoden ja selvitellä asioita. Kuulosti järkevältä ja uskoin sen ainakin silloin. Sitten mistä tämä kaikki viha,mustasukkaisuus yms alkoi on kun hän pari pv sitten lähetti viestin että asuu toisen miehen kanssa ja hyvin menee. Alkukesästä nyt oltiin vielä jossakin yhteyksissä jolloin lopetettiin kaikki yhteydenpito, mikä oli aivan oikein, silloin hänellä oli vielä paljon ongelmia yms, eli siis aika nopeaa on sitten asiat selvitetty ja muutettu yhteen jonkun toisen kanssa. Mutta noh, millään tällä ei ole väliä, ja minun nyt on turha siihen ajatteluun enää käyttää energiaa.
Eli siis miksi on niin tärkeää tietää miksi parisuhde loppui?
Ahaa elämys #1: Ei sillä ole mitään väliä miksi se suhde loppui. Olin rehellinen, avoin ja oma itseni. Hän halusi erota jostakin syystä eikä kertoa minulle mitään. Ainoa mitä voin tehdä, sitten joku päivä jos olen taas suhteessa, on että olen jälleen rehellinen, avoin ja oma itseni. Suhde joko onnistuu tai ei, mutta minä olen tehnyt parhaani.
Ahaa elämys #2: Tuossa vasta äskettäin tajusin että ilmeisesti se minulle on/oli niin tärkeää tietää se syy, koska “pelkään pahinta”. Negatiivista ajattelua. Eli siis tällä negatiivisella ajattelulla senhän täytyi olla niin että minä olen niin hirveä, ruma, yms ihminen että ei minun kanssa kukaan halua olla. Järjen mukaanhan asia ei niin ole, mutta järjellä ja tunteilla on harvoin (ei koskaan?) mitään yhteistä.
Pitää nyt huomenna taas yrittää muistaa nämä asiat kun todennäköisesti alkaa pää taas jauhamaan samaa itsesääli, viha, mustasukkaisuus -settiä.
Toivottavasti on apua muillekin. Niin ja toivottavasti tästä nyt jotakin selkoa saa.