pari hölmöä kysymystä!!

miksi oi miksi pari päivää mennyt kivasti ilman suurempia kipuja mutta kun ilta koittaa niin kivut tulevat takaisin iahn odottamatta tai merkkejä antamatta!! todella ärsyttävää kun luulee että olipas mukava päivä niin illan kivut pilaa kaiken ja kiusaus ottaa tulee suuremmaksi koska sattuu ja vituttaa!!!
enkä viitsi ruveta särkylääkkeitä syömään koska jäisin varmaan niihinkin koukkuun! :unamused:

toinen kysymys teille jo hetken raitiina olleille: kun olette olleet juhlissa/bileissä tai muissa tapahtumissa missä viina virtaa ja suurinosa ihmisistä ryyppää onko teillä silti ollut yhtä kivaa kuin silloin kun joitte vai oletteko suosiolla jättänyt juhlia väliin kun ei kiinnosta nähdä/kuunnellä kännisiä ihmisiä? ehkä vähän tyhmä kysymys mutta näin alkutaipaleella sitä miettii kaiken näköistä ( 5pv selvänä )

Minulla on teoria. Ne, joilla oli tapana kotona juoda menemään yksinään, viihtyvät selvinäkin oikein hyvin juhlissa ja toisinpäin. Itse kun kuulun kotijuoppojen heimoon, huomaan että onpas kiva kun ihan kehtaa lähteäkin johonkin kun ei tarvitse juoda! Yksissäkin pippaloissa kovasti minua hermostutti olla selvänä, mutta kun muut rupesivat olemaan hiprakassa saatoin minäkin rentoutua.

Raittiit ihmiset voivat tarvittaessa oikaista noviisin käsitykseni.

-Iiris-

Pitää osin paikkansa mullakin. Kotona join enimmäkseen. Joskus töiden takia osallistuin ‘märkiin’ tilaisuuksiin, mutta pokka piti suht hyvin työasioissa.

Raitistuttuani olen viihtynyt juovassakin seurassa, mutta aina tulee se kohta iltaa, jolloin lähden todella mielelläni kotiin :slight_smile: Kun kuudetta kertaa kuulee samat jutut tai on jonkun itkupillin kaulaotteessa toista kertaa häivyn erittäin mielelläni huomaamatta :slight_smile:

Ai että on kivaa mennä kotiin! Selvin päin.

Huomenta Lotta ja muut,

Ei ollut yhtään hölmöjä kysymyksiä, vaan oikein hyviä kysymyksiä ja tuo selvinpäin juhlimisen kysymys koskettaa kaikkia raitistuvia ja kuivattelijoita.

Mutta ekana nuo kivut. Kyllä minä sinuna menisin ainakin lääkärille juttelemaan niistä. Nehän voi vaatia jo tarkempia tutkimuksia ja syyn selvittämistä, sillä ei noin pahat fyysiset säryt ja kivut enää ihan alkoholin vierotusoireiltakaan kuulosta. Voisithan kertoa lääkärille myös päihdeongelmasta, niin että ottaa sen huomioon. Jos sulla ei ole päihdekäyttökokemusta opioideista, ei ne reseptisärkylääkkeetkään niin nopeasti koukuta reseptin mukaan syötynä, ja onhan myös hyviä ei-koukuttavia ja ei-päihdyttäviä tulehduskipulääkkeitä joihin tarvitsee kuitenkin reseptin.

Tuo selvinpäin juhliminen sitten. No, jos on on ainoa selvipäin oleva päihtyneessä porukassa, niin ei välttämättä ole kauhean hauskaa. Mutta ihmisistähän se riippuu, ja heidän päihtymyksensä asteestakin.
Itse käyn yöelämässä joskus katsomassa bändien keikkoja, ja riippuu bändin lisäksi paikasta ja paikan ilmapiiristä miten hauskaa on. Viimeks oli Nosturissa ja Tavastialla ihan tosi tosi tosi hauskaa selvinpäin! :smiley:
Jonkun kaverin kotibileissä saatan käydä selvinpäin, mutta samoista syistä kuin Cricket, en viivy siellä koko iltaa saati juutu aamuun asti, niinkuin juodessa. :slight_smile:

Ja kyllä toki tulee jätettyä paljon ns. juhlia väliin raittiina. Meinaan; en mä ainakaan käy joka viikonloppu Kallion baareissa kahvia ja limsaa juomassa, vaikka joskus kaljaa juomassa kävinkin. : )

Minulle tulee itsellekin sellainen puoliriehakas olo, kun katson selvinpäin muiden meininkiä. Ihan samalla tavalla tulee naurettua ja höpötettyä kuin humalassakin. Tai no ei ihan samalla tavalla, kun se joku raja säilyy kuitenkin, ettei ihan hölmöilyksi mene. Sitten on ihan mahtavaa loppuillasta kun muut alkaa olemaan jo monenlaisessa kunnossa ja itse saa mennä kotiin nukkumaan tietäen, ettei aamulla ole krapula. Voi lähteä vaikka lenkille.

Minä taas en kyllä voi sanoa viihtyväni juhlissa, jossa kaikki muut ovat kännissä. Samoin mieluiten jättäisin sellaiset “juhlat” väliin jossa ei ole muuta kuin ruoka ja määrättömästi juomaa. Minusta hauska yhdessäolo on vaatii myös jotakin muuta ohjelmaa. Se on sitten taas eri asia, jos ihmiset ovat sivistyneesti pienessä ja hyvällä tuulella, silloin on helppo olla mukana. Eli kaikenlaiset juopottelujatkot jätän todella mielelläni väliin jos olen itse täysin limulinjalla. Mikään ei ole niin yököttävä kuin samoja asioita tai vitsejä sönkkäävä ihminen, vaikka olisi hyväkin ystäväni tai muuten vaan kiva ihminen! Obs. en tarvitse enkä ole ikinä tarvinnut alkoholia sosiaalista kanssakäymistä varten tai jotenkin “vapautuakseni” :smiley:

Mä olin sellanen baarikärpänen, en voinut kuvitellakkaan juovani ja olevani vaan kotona/bileissä, aina oli päästävä baariin.
Kyllä mä mielelläni käyn baareissa selvänä ja eihän se nyt samanlaista ole kuin ennen, eli päätöntä sekoilua ympäriinsä, oliko se sitten hauskaa? jaa-a… Mä olen vasta kuukauden ollut juomatta, en ole käynyt baarissa sinä aikana, mutta elämäni aikana kylläkin monesti. Eihän sitä samanlailla ole rento ja juttele kaikille ei niin tutuille, kyllähän se alkoholi rohkasee ja poistaa sitä ujoutta. Tietysti riippuu ihmisestä, onko edes yhtään ujo muutenkaan, minä olen.
Yksissä bileissä kävin, viihdyin tunnin ja lähdin kotiin :mrgreen: Siinä vaiheessa kun huomasi muiden olevan jo tuiskeessa tuntui ettei pääse enää samalle aaltopituudelle niiden juttujen ja ajatusten kanssa. Muuteskin ajatus omasta kodista ja pehmeestä sängystä vei voiton :mrgreen:

Mä olen käynyt niiiiin paljon baarissa elämäni aikana että eipä mun niihin enää tarvitse mennäkkään. Eli vaikka joskus menisikin niin ei haittaa olla selvänä.