Parempaa kohti

Täällä ollaan. Kävin äskettäin lukemassa tätä palstaa ja ilokseni huomasin, että muitakin uusia lopettajia on tullut mukaan. Heti löysin samanlaisia kokemuksia, joiden takia korkki on nyt kiinni. Alkoa on mennyt viime syksystä alkaen ihan liikaa, siihenkin asti riittävästi. Viikoittain, useampi kerta viikossa. Paljon väsyneitä päiviä ja ajan kulumista tuosta vaan.
Minulla oli viikko sitten aivan kamala aamu. Parin päivän tissuttelun jälkeen iski aivan järkyttävä krapula. Minä todella luulin, etten selviä siitä hengissä. Vapisin, yökkäilin, paniikki oli lähellä. Tiesin, että pitäisi syödä, mutta ajatuskin oli mahdoton.

Siinä sitten mietin, että onkohan tässä mitään järkeä. No, ei ole. Pikkuhiljaa siitä sain toimintakykyäni takaisin. Ja tein päätöksen. Ei enää. Elämähän lipuu ohi tissutellessa tai huono vointisena dagen efter. Tämä on siis alku uuteen. Taivalletaan siis yhdessä tätä polkua.

Terve Pohtija. Lopettaminen on hyväksi.

Minä ajattelen tätä avioerona. Vaikka on hyviä muistoja ja kaipaustakin, on myös erittäin paljon negatiivista minun ja rouva alkoholin parisuhteessa. Ero on minulle parasta ja haluan erota.

Erotessa elämä varmasti muuttuu ja jostain asioista pitää luopua. Olihan se hienoa rouva alkoholin kanssa kiertää maailmaa ja itseluottamus oli korkealla.

Sitten jos surkuttelen, ettei kukaan muu minua voi lohduttaa kuten rouva alkoholi, niin se ei pidä paikkaansa. Ensinnäkin elämässä on vähemmän surkuteltavaa ilman hänen läsnäoloaan ja toisekseen se on valheellista lohtua.

Laitoin jo syksyllä eropaperit vetämään ja harkinta-ajan jälkeen asia on selvä. Onneksi tasinkoa ei tullut paljoa maksettavaksi minulla.

T. Puuhapete, eronnut alkoholista

Kiitos kommenteistasi! Tuo avioero on aivan loistava vertaus! Hyvine ja huonoine muistoineen, kipukohtineen. Riemulliset hetket ja sitten ne pohjanoteeraukset. Jonkinlainen tilipäätös tässä on menossa ja nyt uutta kohti. Muutaman kerran on jo ilon hippunen vilahtanut mielessä.

On hienoa herätä raittiiseen aamuun virkeänä ilman krapulaa. Tätä lisää!
En ole kenellekään kertonut tästä alko-erostani, kyllähän taustalla kummittelee se, jos en onnistukkaan. En halua taas kerran tuottaa pettymyksiä. Ajattelen, että nyt teot puhuvat puolestaan.

Tein Puuhapeten tavoin ennakoivaa pohdintaa tälle lopettamiselle. Nyt on hyvä.

Nyt on voittajaolo! :slight_smile:
Tilipäivä ja kaupoissa käynti. Alko kävi monta kertaa mielessä ja muutin jo reittiäni käydäkseni juomia.
Vaan enpä käynyt! Ajattelin, että nyt suoraan kotiin ja käyn juomaa sitten huomenna, jos vielä tuntuu siltä. Ja huomenna sitten päätän, etten käy juomia. Tsemppiä kaikille viikonloppuun!

Hienoa, hyvin menee! Täälläkin menee hyvin, reilu kolme viikkoa tipaton jatkunut ja ei juomahaluja.

Suklaata on taas mennyt senkin edestä :smiley:.

Hyvää viikonloppua! T. Puuhapete

Mukava kuulla, Puuhapete! Olen kyllä sitä mieltä, että menköön suklaata ja muitakin herkkuja, kunhan ei huikkaa oteta! :smiley:

Näin tässä on käynyt, 15 päivää raittiina, kertoo laskuri. Siitä onkin aikaa, kun viimeksi on näin päässyt käymään! :blush:
Yhtään en henkseleitäni paukuttele. Pieni ilon ja onnistumisen läikähdys kuitenkin tuntuu sisimmässä. Ja tiedän, että nyt pitää vaan edetä varovasti… :smiley:

Hieno homma, alku on lupaava! Tuossa kohtaa minulla iski joku levottomuus. Ikään kuin hain jotain juomisen ja tissuttelun tilalle, mutta en vielä saanut mistään otetta. Ja tiesin, etten halua juoda.

Menin lähes joka toinen päivä johonkin tekosyyllä käymään. Kirjastoon, kahvilaan, autolla tankille, kauppaan, rautakauppaan, kävelylle. Jotain tekemistä ja muutosta.

Kiva fiilis myös miten ehtii ja pääsee kun on ajokunnossa ja ilta ei mene tissutellessa. Levottomuus on minulla vähentynyt syksyn mittaan.

Hyvää loppuviikkoa! T. Puuhapete

Kohta on kolme viikkoa alkotonta elämää elettynä. On sunnuntai-ilta ja nyt olen hyvillä mielin. Eilen oli tiukka paikka. Siivoilin ja mieleen välähti ajatus pienestä tissuttelusta siinä ohessa. “Ihan pienestä vaan”. Onneksi ei ollut mitään alkoa kotona. Harkitsin jo lähtemistä ostoksille, mutta en sitten lähtenyt. Voitin sen ajatuksen.
On mukava mennä selvinpäin nukkumaan ja herätä pää kirkkaana.
Tsemppiä kaikille alkavaan viikkoon! :smiley:

Tänä aamuna pirteällä ja kirkkaalla ajatuksella uuteen päivään. Viime yönä sain nauttia ehjästä yöstä. Olen viime ajat kärsinyt unettomuudesta. Herään aamuyön tunteina ja valvoskelen pari tuntia, sitten ehdin ennen kellon soittoa nukkua muutaman tunnin. Tämä on vahvasti vaikuttanut jaksamiseeni ja mielialaani. Pää on ollut päivät tukkoinen ja ajatukset miinusmerkkisiä. Jospa tämä tällä erää olisi ohi! Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! :slight_smile: