Paniikki päällä, pelkään mennä töihin

Olen eilen humalassa soitellut vaikka kenelle. Muisti on mennyt täysin, ja pelkään kohdata ihmisiä huomenna töissä. Olen opettaja, joten tämä on oikeasti vakava tilanne. Minun kuuluisi saada potkut töistä. Yhden kirjallisen varoituksen olen jo saanut, kun en humalan takia kyennyt töihin.

Olen käynyt AA:ssa ensimmäisen kerran jo vuosia sitten. Nykyään en käy edes verkkokokouksissa. Olen ikään kuin luovuttanut: en usko, että pystyn lopettamaan juomisen.

Tuntuu, etten voi hakea apua enää mistään. En ansaitse apua, koska olen epäonnistunut niin monta kertaa.

Juuri nyt ahdistaa niin paljon, että on vaikea pysyä järjissään. Oksettaa ja itkettää, eikä ole ketään, jolle voin puhua. Tänne on nyt pakko kirjoittaa, koska tarvitsen apua. Jospa uskallan mennä ZOOM-tapaamiseen.

4 tykkäystä

Juuri sinä tarvitset ja ansaitset apua.Epäonnistumiset musertaa. Tuo luuriin tarttuminen humalassa on aika yleistä.

Krapulan hoidon osaat, seuraava askel on hakeutua intensiiviseen hoitoon. Kun olet juonut jo kauan niin kyllä kaikki sinulle tärkeät ihmiset jo tietävät ongelmasi ja muilla ei ole väliäkään. Tuossa tilanteessa on ajateltava omaa parasta, mitä se sitten sinun kohdallasi tarkoittaa?

2 tykkäystä

Kyllä. Kaikki läheiset ihmiset tietävät, että juon liikaa. En ole varma ymmärtävätkö, että olen alkoholisti. En tiedä, ymmärränkö sitä itsekään.

En ymmärrä, miten voisin nousta tästä kuopasta. Tuntuu, että jonkun pitäisi tulla hakemaan minut kotoa ja viedä minut AA-kokoukseen. Mutta minulla ei ole tällä paikkakunnalla yhtäkään ystävää. Läheiset ihmiset asuvat 600km:n päässä.

1 tykkäys

Täytyy olla vahva päätös itsellä, että pystyy lopettamaan alkoholinkäytön. Syitä, miksi haluaa lopettaa löytyy omista kirjoituksistasi.

Ei kannata jättää mitään ovea raolleen. Se lentää kyllä helposti selälleen ja taas alkaa se juominen.