Paniikki päällä, pelkään mennä töihin

Olen eilen humalassa soitellut vaikka kenelle. Muisti on mennyt täysin, ja pelkään kohdata ihmisiä huomenna töissä. Olen opettaja, joten tämä on oikeasti vakava tilanne. Minun kuuluisi saada potkut töistä. Yhden kirjallisen varoituksen olen jo saanut, kun en humalan takia kyennyt töihin.

Olen käynyt AA:ssa ensimmäisen kerran jo vuosia sitten. Nykyään en käy edes verkkokokouksissa. Olen ikään kuin luovuttanut: en usko, että pystyn lopettamaan juomisen.

Tuntuu, etten voi hakea apua enää mistään. En ansaitse apua, koska olen epäonnistunut niin monta kertaa.

Juuri nyt ahdistaa niin paljon, että on vaikea pysyä järjissään. Oksettaa ja itkettää, eikä ole ketään, jolle voin puhua. Tänne on nyt pakko kirjoittaa, koska tarvitsen apua. Jospa uskallan mennä ZOOM-tapaamiseen.

4 tykkäystä

Juuri sinä tarvitset ja ansaitset apua.Epäonnistumiset musertaa. Tuo luuriin tarttuminen humalassa on aika yleistä.

Krapulan hoidon osaat, seuraava askel on hakeutua intensiiviseen hoitoon. Kun olet juonut jo kauan niin kyllä kaikki sinulle tärkeät ihmiset jo tietävät ongelmasi ja muilla ei ole väliäkään. Tuossa tilanteessa on ajateltava omaa parasta, mitä se sitten sinun kohdallasi tarkoittaa?

2 tykkäystä

Kyllä. Kaikki läheiset ihmiset tietävät, että juon liikaa. En ole varma ymmärtävätkö, että olen alkoholisti. En tiedä, ymmärränkö sitä itsekään.

En ymmärrä, miten voisin nousta tästä kuopasta. Tuntuu, että jonkun pitäisi tulla hakemaan minut kotoa ja viedä minut AA-kokoukseen. Mutta minulla ei ole tällä paikkakunnalla yhtäkään ystävää. Läheiset ihmiset asuvat 600km:n päässä.

1 tykkäys

Täytyy olla vahva päätös itsellä, että pystyy lopettamaan alkoholinkäytön. Syitä, miksi haluaa lopettaa löytyy omista kirjoituksistasi.

Ei kannata jättää mitään ovea raolleen. Se lentää kyllä helposti selälleen ja taas alkaa se juominen.

Häpeän tunteen me kaikki olemme kokeneet. Työpaikan menettäminen on kova isku ja se kyllä uhkaa vääjäämättä alkoholistia. Nyt tarviit kaiken mahdollisen ulkopuolisen avun. Hae rohkeasti apua, se ei oo mikään huonommuuden ilmaus.

Päivä kerrallaan täälä kaikki kamppailemme.

6 tykkäystä

Katselin mielenkiinnosta noita verkko-AA tapaamisia. Joka päivä näkyy olevan useita ryhmiä.

Itse en ole niissä käynyt. Näkyi olevan sellainen chat, joka kokoontuu heti kun kaksi tai useampi kokoontuu sivustolle.

2 tykkäystä

AA:lla on auttavapuhelin ja jos suinkin paikkakunnallasi on AA toimintaa voit sopia heidän kanssa että noutavat kokoukseen.

2 tykkäystä

Mitä sulle kuuluu nyt?

Vaikka olet saanut varoituksen töistä, tulisi heidän lain mukaan ohjata sinut hoitoon. Vai sisälsikö varoitus myös tämän?

Olet selvästi halukas saamaan apua eli hoitamaan mahdollista riippuvuussairauttasi. :hibiscus:

Et voi sille mitään jos olet sairastunut siihen, mutta sille voit hoidatko sairautta vai et. Koita päästä häpeän tunteesta avun hakemisessa, sitä varten ne työntekijät siellä ovat - valmiina auttamaan sua sairauden kanssa.

4 tykkäystä