Paniikki ja ahdistus vauhdeissa..?

Eli siis ennen käytin piriä mielin määrin joka päivä kun sitä vaan sai, ja nautin siitä paljon. Kunnes sitten eräänä päivänä kun taas kaveriporukassa vedettiin niin sain kunnon paniikkikohtauksen ja ahdistus kesti koko päivän ekoista tööteistä ihan aamuun ja seuraavaan päivään asti. Tää ensimmäinen kerta tuli ihan sen takia että pirin seassa oli kuulemma mdpv:tä eikä moni sitä etukäteen tiennyt. Kuulin että mdpv saattaa aiheuttaa paniikkireaktioita ja kunnon ahdistuskohtauksia sekä vainoharhaisuutta. (Kuten todistinkin sen sitten myöhemmin henk.koht. kun tuleva aviomieheni veti kyseistä ainetta 3 päivää putkeen…) Joka tapauksessa tämän tapauksen jälkeen silti jokainen kerta kun olen vetänyt vauhtia, ja niitä kertoja on monia, niin minulle on joka kerta iskenyt ahdistava ja paha olo, niin henkisesti että fyysisesti, ja jos ei heti niin tunnin tai parin kuluessa viimeistään… Mä en pysty silloin olemaan kenenkään ihmisen seurassa kun se ahdistus iskee, mun on pakko päästä yksin jonnekkin koska olo on niin sietämätön. Tulee hengenahditusta, epävarma olo itestään, en pysty kattoon ketään silmiin tai juttelemaan koska ahdistaa ja tuntuu et kaikki tarkkailee mua ja arvostelee mua, ja sit lihakset muuttuu ihan jäykiksi ja olo on tosi epätodellinen. Sit saattaa tulla myös fyysisesti paha olo, et rupee oksettaan tai vähäsen huippaamaan. Tää asia häiritsee mua todella, todella paljon. Minkä takia ennen vetelin spiidiä päivästä toiseen ja monia annoksia päivässä, ja nykyään en mielelläni halua ees koskea koko aineeseen… Se häiritsee mua ja mun ystäviä kun nekin ihmettelee tätä, kun ennen olin niin sosiaalinen ja hauskaa seuraa pireissä, ja nyt en haluukkaan enää vetää ku mua rupee ahistaan ja iskee paniikki. Ennen halusin aina piriä ja nyt se on sit siirtyny hitaisiin… Haluaisin taas vetää sitä vauhtia hyvillä mielin ja pitää hauskaa niinku ennenki tein. Onko kellään mitään tietoa tai ideoita mistä tää muutos johtuu, että minkä takia mua ahdistaa nykyään kun vedän piriä?? Ja onko kellään minkäänlaisia ideoita miten voisin jälleen nauttia vauhdin vetämisestä ja selättää sen ahdistuksen pois? Kiitän etukäteen vastauksista.

Mulla kävi ihan sama juttu: olin piriä vedellessäni ensimmäisen vuoden verran todella sosiaalinen, aikaansaava, luova, innostunut, henkevä, yms.
Jossain vaiheessa en enää nauttinut piriolosta vaan menin jumiin ja aivan lukkoon, joten lopetin pirin vetämisen. Tuskin koskaan enää voisin palata piripäissäni siihen tilaan jossa alkuhuuman vallitessa olin. Nuo hyvät olot ovat pikkuhiljaa itsestään palailleet nyt… ilman piriä. Suosittelen sullekin ettet vetäisi piriä ollenkaan jollet kykene siitä olosta nauttimaan. Miksi tehdä jotakin ahdistavaa kun voi valita? :slight_smile:

Se taitaapi olla sellanen juttu, että aika aikaansa kutakin, eikä menneeseen ole paluuta. Piripäivät vissiinkin ovat kohdaltasi ohi, eikä siihen ole mitään taitakeinoa, millä ahdistukselta vetäessäsi säästyisit, joten ainoa keino on olla kiskomatta poretta. Ole ainakin ilman hyvä tovi (useampi kuukausi vähintään), ja kokeile vasta sitten hyvin varovasti, että miten kolisee.

Siis ei jumalauta! Miten tuollaista voi tapahtua?

Serotoniini suhteessa dopamiiniin on häiriintynyt.

Itsellä kävi aivan sama.Pari vuotta sitä piriä tuli vedeltyä ja aina hyvillä fiiliksillä.Yhtäkkiä vaikutus kääntyi tosi ahdistuneeksi ja olo oli muutenkin todella ahdistunut muiden seurassa.Menen nykyään jotenkin aivan lukkoon ja olo on niin epävarma että ohhoh.Noh ite oon ainakin tyytyväinen, että homma käänty näin.Eipä ole minkäänlaista fiilistä vetää kyseistä ainetta kun tietää mikä meno siitä seuraa.

:laughing:

Jep. Minulla loppu psyyke muuten vaan ja tässä kohtaa on hyvä miettiä ne asiat uudestaan. Eipähän tarvi vedellä enää koskaan enkä helvetissä ole siirtymässä mihinkään hitaisiin.

Mä sain tuon reaktion itse yli vuoden psyykkaamalla et mä en taho vetää piriä. 2 kertaa oon ottan lähes 5 vuoden aikana ja kertaakaan ei oo enää hyvä fiilis tullut mikä on vain hyvä. Ite en alkais korvaamaan hitailla, koska sit on kusessa loppupeleis pahasti… Piriviekkarit vs. useimpien hitaiden viekkarit on aivan eri tasoa ainakin itelläni. Toinen on sit bentso-viekkarit jotka menee myös mulla piri-viekkareiden ohi…

Kuten joku jo totes ni on serotoniinit ja dopamiinit päässy aika vähiin. Tuon ku paikkaa oppareilla ni sit jos joskus meinaa lopettaa on tiedossa pitkä masis-jakso joka kestää kuukausia. Tosin se on varmasti tiedossa jo nyt… Ei oo totta tuo et “vaihtamalla paranee”…