Olen ihan paniiikissa. Yritän olla ilman viinaa, pakon edessä, kun ei ole mistä ottaa. Kuvottaa, vissyä lipitän. Pitkät pyhät tulossa. En ikinä olisi kuvitellut tämmöistä tilannetta ja olotilaa, pitkä putki on taas takana kuten olen kirjoitellutkin. On hoitunut aina kaljalla. Iloista Pääsiäistä kaikille… Enempää en jaksa. Toivottavasti teillä menee hyvin. Kateellisena olen onnistumisistanne lukenut tällä palstalla, minä en pysty.
Ei hättää istu mättäälle. Vaihdoin tämänkin nimimerkin kun entinen toi tarkoituksen mukaisesti Rentun eli Irwinin mieleen ja Häirikkö kappaleen… Oon tuo Punatulkku… Laulussa sanotaan, että täys mulkku. Remutaan ja lemutaan… Muistaakseni niin alitajuisesti saattaa nämäkin itsensä “tituleeraukset” itseensä toteuttaa kun täksi Punatulkuksi ristin itseni useita vuosia sitten. Olen ollut häirikkö päissäni! Toiminut peikulleen kuin kappaleen sanat ja tuo häirikkö käyttäytyy! Suggestiota… Toimii vaikka ei silleen uskokaan sen toimivan, mutta kun sen näkee niin se vaikuttaa ja silleen alkaa alitajuisesti kuvittelemaan itsensä olevan sellainen…
Nyt siis ilman pillereitäkään ensimmäistä kertaa availen silmiä aika kovasta sumusta niin tosiaan on kiirastorstai on Pääsiäinen. Tosi mitä väliä tolla on? Muutenkin alan hiffaamaan, että kun en minä tähän laita päivämääriä enää kuinka kauan olen ollut juomatta tahi nyt ihan ihan streittinä kahvi linjalla kuitenkin. Jokapäivä avaan silmäni ja tapittelen, että nimenomaan sen yhden päivän elän. Se riittää! Enempää ei voi vaatia ihmiseltä. Siksi sanotaan, että päivä kerrallaan, että se yksi päivä ollaan juomatta oli sitten kellä viime huikasta sitten miten paljon aikaa tahansa. Monesti puhutaan, että pitäisi olla se ja se määrä juomatta, mutta tärkeintä on olla juomatta juuri tänään.
Ok, haluan vaan vihjasta vaikka nimimerkkisi muuta antaa ymmärtää, niin aina on toivoa. Se on asiasi haluatko muuttaa sen tai et. Vaihdoin nimmariksi Rahkasammal kun viihdyn luonnossa. Muutenkin en ala itseäni määrittämään juomisen kautta vaan muiden asioiden kautta kun itse ainakin suggestoidun helposti ja alan toteuttaa jotain päähäni muovautuvaa mielikuvaa. Jotkin ihmiset suggestioille herkempiä kuin toiset. Olen itse silleen tuolle hyvin herkkä. Minuun vaikuttaa se miten suhtaudun itseeni. Väittäisin, että hoet siellä, uskoisit tai et sitä, että sinulla on toivoa. Sekin auttaa kun kirjoittaa sanat johonkin ylös, että näkee ne; “Sinulla on toivoa!”. Kokeile toimiiko? Kynää ja paperi esille, niin pieni helppo konsti… Ei tarvitse edes uskoa. Sanoilla on vaikutusta! Hyvää pääsiäistä Sinulle ja itsekullekin!
On niin paha olla. Tuntuu että en jaksa enää. Niin kamalan näköinenkin olen että en kehtaisi mennä minnekään vaikka jaksaisinkin. En ikinä olisi uskonut että tämmöiseen tilanteeseen voisi joutua. Ainoastaan nimettömänä kirjoittelen tuntojani. Kukaan läheinen ei tiedä, mutta eipä tämä varmaan ikuisesti pysy salassa. Makaan vaan sängyssä ja seilaan netissä. Onneksi on tabketti seurana. Toivottsvasti huomenna olisi edes hitusen parempi päivä.
^Kirjoittele vaan. Täällä moni kuuntelee mitä on asiaa. Joku ehkä osaa sanan sanoa. Tärkeintä on tosiaan niitä tuntoja kirjoitella joko tänne tai sinne tabletille tai paperille. Täällä osaa varmasti moni myötäelää ajatuksia vaikka ei kaikki mitään osaisi sanoa.
Uskon kanssa, että huomenna parempi päivä.
Kiitos että olit langoilla. Minä kipristelen, siis ihan konkreettisesti, kouristaa mahasta. En pysty syömään. Ja aamuun on pitkä aika, Pitkäperjantai vielä. En usko että saan nukuttua. Olin viikon rattiina mutta repsahdin. Oli todella paha juttu. Minä niin yritän päästä eroon viinasta mutta en onnistu. Mutta en ole ainoa epäonnnistuja, mutta varmasti heikointa sorttia. Turha on puolustella tekemisiään. Näissä tunnelmissa ollaan nyt.
^Tässähän tämä linjoilla menee.
Viimeksi noissa pillereissä oli kouristuksia, pameissa. Eipä niitä auttanut kun hetki kerrallaan käydä läpi. Silleen ajattelin, että en antanut itselleni lupaa retkahtaa tai hävitä niille. Suljin sen vaihtoehdon pois kokonaan. Sullahan ei ole alkoholia, niin minulla ei ollut noita pillereitä kun hävitin. Ajattelin samalla tavalla alkoholin kanssa, että kielsin tuon vaihtoehdon retkahtamiselle. Alkoholit pois kokonaan nurkista. Viinasta oli tavallaan vaikeampi kun lähimarketista sai sitä, mutta pameissa oli selvä homma kun kuukauden kuluttua sai lisää jos halusi apuja. Samoihin reseptoreihin vaikuttaa kumpikin aine, niin kestettävähän se oli.
Eipä siinä auta kun kestettävähän se on. Oli miten vaikeaa tahansa.
Josku noita oloja tutkaillut millaisia ovat missäkin vierottumisen vaiheessa. Ottanut opikseni. Silleen tietää mitä minäkin hetkenä tulee vastaan niin osaa sen mukaan toimia ja olla.
Jos ei tule unta niin ajattelen, että ei se mitään. Sitten ei tule. Sitten kun se uni tulee vaikka Pitkäperjantain paikkailla tai myöhemmin niin nukuttaa sitten paremmin. Eipä siitä unensaannista kannata stressailla. Tulee kun on tullakseen.
Tsemppiä!
Mikä sun suunnitelma on tälle yölle ja huomiselle päivälle?
Minulla ei ole suunnitelmaa, vain hirveä hätä miten selviän. Sekunnitkin tuntuvat pitkille. Tässä pyörin petissä kun en muuhun pysty. Tämä on jotain niin järkyttävää. Mulla olisi mahdollisuuksia vaikka mihin jos en olisi pilannut elämääni alkoholilla. Olen sen näköinen että järkyttää peilistä katsoa. En ole työelämässä, ei ole mitään kiinnekohtaa. Tähän on tultu. Ikää ei kovin paljoa ole, teoriassa mahdollisuuksia olisi vielä jos vaan pystyisi aktivoitumaan. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Rahaakin tulee mukavasti, ei mitenkään runsaasti mutta hyvin pärjääñ. Kun vaan saisin itseni kuntoon. En jaksa enää lukea, en kuunnella musiikkia, en mitään. Paitsi kirjoitella näitä typeriä jaarituksia. Kiitoksia teille jotka olette jaksaneet vastailla. Minä käännän kylkeä ja itseinhossa pyöriskelyä. Olisi parempi päästä tästä elosta. Parempaa huomista meille kaikille.
Tuntuu siltä, että kehotan hakemaan apua itsellesi TÄNÄÄN. Soita joku tuttu paikalle tai sitten kysy neuvoa 112:sta.
Kiitos Lomapuistolle, mutta ei minustaole lähtijäksi. Alkoakin on nyt tarjolla. Ikävä kyllä. Anteeksi kaikille. Luoja tietää mitä huominen tuo tullessaan. Ei mulla ole ketään jota pyytää tueksi. Tai siis ilkeäisi, kukaan ei tiedä missä tilanteessa elämässäni olen. Ei tämä kyllä enää kauan salassa pysy. 112 on aikanaan kokeiltu, kyllä auttoi mutta sätti perusteellisesti. Painajainen jatkuu. Pienesti pystyn liikkumaan mutta jähmetyn tähän sängyn pohjaan. Että on pitkä tämä perjantai.
Kyllä tuo nyt sen verran tuskalliselta kuullostaa että olisi parasta ottaa yhteyttä edes jonnekin.
Alkoa varmasti on maailmassa tarjolla ainakin niin kauan kuin rahaa riittää. Mutta… siinä tulee vastaan se raja jolloin lisää juominen on hengellä ja terveydellä leikkimistä.
Jos ei muualle niin soita vaikka tuohon;
http://www.paihdeneuvonta.fi/
ympäri vuorokauden, ilmaiseksi, mitä muuta vielä tarttis? Eikö mikään kelpaa?
Vastasin mutta katosi viesti. Kyllä apu kelpaa, soitan sinne. Kiitos sinulle Mies metsän reunasta. . Ole n nyt niin shokissa etten saa tolkkua aikaiseksi.
Nyt on kokeiltu avun saaminen. Ei meistä reppanoista kukaan välitä. Soitin saamaani tukipuhelinnumeroon, kehoitettiin ottamaan yhteys 112:seen. Lanssì kävi, vitaalit kunnossa. Ei herunut apua. Vaikka jalat ei kanna. Soitin uudelleen tukipuhelimeen, päänsilitystä sain, Nyt sitten soitin muina miehinä toiselle paikkakunnalle tutulle, joka ei tiedä tilanteesta ja on absolutisti, että pysyisin järjissäni. Tovi joristiin. Että näin julkisessa terveydenhuollossa hoidetaan sairautta nimeltä alkoholismi. Voi luoja minkälainenhan päivä on huomenna.
Tiekkö E.E.T., me täällä virtuaalimaailmassa voidaan tehdä vain se, mitä voidaan. Mä en voi kantaa sua katkolle täältä käsin. Enkä siellä sun luonasikaan väkisin voisi sitä tehdä. Ehkä sun nyt tarttee vaan hajota.
Kun pääset vähän tolpillesi, mua kiinnostaa keskustella mm. itseinhosta. Omalla kohrallain luulin aika pitkään, että en ikinä pääse siitä.
Liekkö suolat vähissä? Lidlissä oli meetvursti tarjouksessa, niin kääräisin siitä paketista muutaman huiviin. Joskus sain vinkin magnessiumsitraatista, niin saattaisi noihin suolan, nesteen poistumisiin auttaa. Ja suolainen ruoka tietty.
Menikin hetki kelatessa tota vitaalia. Elintoiminnot kunnossa… Joskus tuo juominen kuluttaa noita vitamiineja niin multivitamiinilla hoidellu kuntoon, niissä muistaakseni tuo magneussiumi on, mutta siitä luin, että sydämen rytmihäiriöihin auttaa myös. Tuo magnessiumsitraatti on hyvä myös. Toimii nopeammin.
Mutta samoin kuin kaverisi sanoi, että rauhallisesti otat ja kirjoittele tänne. Itselläni myös tilanne, että voisi taas ‘jorista’ täällä omassa sekavasta päästä juttuja… Se on joskus tyhjää parempi sekin…
Liekkö täällä päihdelinkissä sitä omanlaista porukkaa joka ymmärtää? Saa vähän siipeen saanutkin ihminen ymmärrystä.
Se b-vitamiini piikki tietty olisi kova sana… Mutta rennosti vaan…
Olihan yötä kerrakseen. Torkahtelin. Otin vitamiinia, ja rasvatonta maitoa. Siinäpä oli pääsiäisevästä. Magnesiumia käytän, Triobekin menee ja kalium. Päivän lehti pitää selata. Sitten ei olekaan muita suunnitelmia. Palataan palstalle, nyt ei inspiroi kirjoittaminen enempää. Lintukodossa olen tehnyt sivistyssanatestejä ja testannut osaanko yhdyssanat oikein. Meneehän yöt niinkin
Noillahan eiväillä pärjää. Just heräsin. Otan aamuisin tuon multivitan missä myös kaikki hivenaineet kun tulee syötyä sen kerran päivässä silleen. Jos varaa niin varmaan päivällinen ja lounas. Kalsiumin otan myös. Yleensä noilla pahimman silloin juovana aikana selvisin myös. Arvot noiden osalta pysyi kunnossa.
Mukava kuulla, että linjoilla pysyt. Sanottiin toisaalla, että eipä tuolla väliä miltä näytän, eikä tuolla annanko itsestä viisasta kuvaa, eikä silläkään väliä ole vaikka liikkunut enempi nykyään.
Mustaa kahvia juon tässä Rapalan mukista. Ostin Hong Kongista(Suomesta) itselleni Joululahjaksi. Muikun värinen uistin kyljessä. Nekin oli parissa eri muodossa tarjouksessa nuo muikut. Frittejä ostin tuossa Maanantaina.
Sivistyssanoja joissain yhteydessä hyvä käyttää. Tekee vaikutuksen. Uskotaan, että lukenut on ja voi väittää olevansa avarakatseinen. Yhdyssanoissa tulee virheitä varsinkin selvinpäin sanan kanssa. Oliko se selvin päin vain selvinpäin?
Pääsiäsenä kuuluukin valvoa. Uni korjaantuu kokemukseni kautta kun antaa sen olla rauhassa miettimättä sitä tuleeko se vai ei. Selvällä päällä nukkuu paremmin ja näkee parempia unia sitten.
Jospa tästä inspiraatiota kirjoittamiseen. Onneksi näitä juttuja pieni joukko lukee.
Hei “ei enää toivoa”!
Mitä kuuluu? Oletko saanut itseäsi yhtään tolpilleen ja takaisin edes hieman elävien kirjoihin? Hieman huolestuttava tilanne sinulla viesteistä päätellen!
Lähetin justiinsa palstalle viestiä, että tilasin kotiin kebabia ja kreikkalaista salaattia lähipizzeriasta , syödä kun pitää. Aika halpaa, syön varmaan viikon noita annoksia, miten mahtaa kannattaa firmalle kun on kyllä kunnon ainekset ja paljon evästä. Ei vissiin onnistunut tuo viestin lähettäminen , koska sun viestisi napsahti hetken kuluttua ruutuun. Siis olen syönyt. Ei tosin näköjään oikein maha kestä evästä pitkän paaston jälkeen, huomaan. Oksettaa. Tässä kärvistelen mutta paremmin menee kuin parina viime päivänä. On uskomatonta, että joku välittää niin, että perään kyselee. Pääsiäinen menee hiljaisuudessa. Niilla harvoilla läheisillä, joita nyt enää on, on omat menonsa, olisin, jos olisin kylään kutsunut ja jos olisin jaksanut, halunnut laittaa vaikka lammasta, mutta eipä itelleen viiti. Miten muilla Pääsiäinen on mennyt? Pysythän langoilla!
Taitaa tuo aito Kebab lampaasta tehdä jos oikein muistan? Pääsiäis ateria melkein :mrgreen: Mulla taitaa purkkia Venäläisten herkkua Pashaa olla tuolla jääkaapissa. Sekin tuolta Saksanmaan kaupasta myös. Nekin tais olla tarjouksessa tai hyvin halpoja… :mrgreen: Harvemminhan sitä itselleen tulee mitään hyvää tehtyä, niin sitten melkein käytän tuota “äänestän lompakolla”-ruokavaliota.
Tylsääkin tylsempi pääsiäinen. Koneella oltua ja pötketeltyä; kuunneltu Youtuben aarteita. Mukava kuulla kanssa, että kaikki on hyvin.