Panacodista eroon

Hei, olen 40-v. mies. Olen käyttänyt Panacodia n. 5-6 vuotta maksimi annoksia lääkärin määräyksestä erittäin pahojen selkäkipujen vuoksi. Yleensä lääkäri kirjoitti minulle 200-400 kpl tavallisia tai poretabletteja kerralla, mikä on aivan valtava määrä. Olen syönyt niitä niin kauan, että ne eivät enää kipuihin tehonneet, vaan oli pakko syödä niitä vain sen takia, että pysyy kunnossa eikä tule kipeäksi.

Lopetin kertaheitolla 30.8.2010 niiden syönnin, enkä ole sen jälkeen ainoakaan suuhuni pannut. Olen ollut kaksi viikkoa niitä syömättä ja on aivan hirveät vieroitusoireet edelleen. Kävin A-klinikalta pyytämässä apua, sain avuksi 3 kpl 5 mg insomiinia, eikä mitään muuta. Kukaan muu ei voi tietää miten hirveät vieroitusoireet siitä tulee, jos ei ole sitä itse käyttänyt esim. viihdetarkoitukseen.

Onko kenelläkään tietoa, kuinka kauan vieroitusoireet kestää ja miten saisi helpotusta huonoon oloon?

Panacodia ei kannata alkaa käyttämään, jos niitä alkaa käyttämään jää koukkuun muutasta panacodista.
Minun taisteluni jatkuu ja tsemppiä kaikille, jotka siellä kamppailee saman asian kanssa.

offtopic:

Jos 10mg insominia vastaa eksvivalenssitaulukon mukaan 10mg diatsepaamia, niin miten se sitten on niin “vahva”. Kyllä sillä uni tulee, ja tuntuu että paria tennaria vastais mutta en tiedä. 2 reseptiä vasta alla.

^ketipinorista tuli aika pahat insomniat, kun unohti ottaa. Kesti noin viikko pari vierottautua siitä stilkkareilla ja tenoxeilla. Nyt pitäis miettiä toimivaa unilääkettä. Mirtazapin ei sovi mulle, kun aiheuttaa maniaa. Psykoosilääkkeisiin en haluis koskea…kai pitää alkaa meditoimaan tai jotain.

No ei mulla ainakaan reflat kestäny kun kolme viikkoa ja lopetin kuitenkin panacodin lisäks xanorin siinä samalla ja mun annoksethan täälä tiedetään… Toki rls-oireet mulla tuli esiin siinä samalla ja ne osottautu pysyviks, joten jos tätä levottomat jalat oireilua on niin se saattaa jäädä pysyväksi, eikä täten ole vierotusoire.

Eipä tosiaan voi tietää. Kodeiini on kuitenkin kaikkein miedoin yleisesti käytössä olevista opioideista, joten mietipä millaiset viekkarit niistä vahvemmista tulee :smiley:

En tiedä saako täällä tällaista neuvoa (vai onko se jo hehkutusta?): Kannabis auttaa fyysisiin viekkuihin ja bentsot henkisiin.

Kylläpähän suurin osa Panacodin käyttäjistä popsii niitä ihan ohjeen mukaan ja lopettavat kun eivät enää tarvitse kivunlievitystä. Me narkit olemme sitten asia erikseen.

Kohta kolme viikkoa takana. Eikö kellään ole omakohtaisia kokemuksia? unilääkkeet ei auta, eikä opamoksit (50 mg). Vieroitusoireet ei vähene. Kuinka kauan tämä kestää? miten te olette selvinneet?

No yleensä itse oon kodeiinin käytön lopettanut seinään, eikä mulla oo reflat kestäneet paria viikkoa kauemmin. Ei oo yleensä ollut mitään, millä olisin lieventänyt refloja, tosin yhdellä kerralla otin oxynormeja ja silti puski reflat läpi aina vaikutuksen loppuessa.

Esim. kontteja tai buprea lopettaessa oon ottanut esim. tenoxia tai ihan mirtazapiinia, jotta on saanut nukuttua. Muuten oon vaan purrut hammasta yhteen ja yleensä sit pystynytkin lopettaa. Oon yrittänyt tehdä kaikkea, ettei ajatukset olis vaan tabuissa: lukenut, tsiigannut leffoja, käynyt kävelemässä jne.

Lopetitko ihan seinään? Nimittäin silleen voi tehdä, et jos on tabuja jäljellä, niin palaat ottaa vaikka 3 päivässä. Todennäköisesti saisit reflat ainakin vähenemään, ellet jopa kokonaan pois. Sit vaan tiputat siitä esim. 5 päivän välein yhden pois. Toki jos jaksat nyt vaan noi reflat loppuun asti, niin sit ei kande tehdä tota takapakkia.

Ei kai se kodeiini ihan miedoimmasta päästä ole jos sen vaikuttava metaboliitti on morfiini. Itsellä isollakin morfiini toleranssilla on vieroitusoireet kestäneet 13-14 vrk.

Miten nyt kun on kolme viikkoa takana, helpottaako? Mitä oireita on jäljellä?
Luehan tuon Tipi81 jutut täältä jostain… niissä on omakohtaisia kokemuksia.

itse olen menossa vierotushoitoo vissii ton panacodin käytö takia. äske repsahdin taas.ei vaan pysty olla ottamatta sitä vaikka kuin lupaa itselleen,se psyykkinen pakko on niin helvetillinen.siitä tulee juuri sopivasti hyvä olo+parasta se etten koskaa ole tehny mitää tyhmää morfiinin vaikutuksen alaisena.aikamoista setukkaa tulee otettua tuota nappia,väkisin pystyn 3 päivää olee ilman mut sit on pakko. toivottavasti lääkäri kuuntelis kerrankii pari viiko pääst eikä sanois ja kattois et helveti väärikäyttäjä.tää on nii vaikeeta kyllä.ehkä olen vain heikko.