Panacod kipulääke

Mitä vaikutuksia voi olla yliannostuksesta? esim. jostain kuudesta pilsusta? kaverini oli vetänyt viihdekäyttöön 5 tai 6 niitä ja puolen tunnin päästä muut oli kattonu bileissä ku se oli tipahtanu ja oli ihan tutkalla ja ei tuntenu sen yhtäkään lihasta ja parin tunnin jälkeen se sitte vähän virkos ja oli kuulema hirveet vibat ja pahoinvointi? :blush:

Kandee käydä eka se ripari, sieltä saa hyvän kristillisen kasvatuksen. :unamused:

Tuohon ekaan viestiin vastaten ihan asiallisest, et tuo 6kpl/pv on viäl sellanen jonka lääkäri voi määrätä, mut jos määräis enemmän ni se ois silloin sic! merkintänä eli enemmän ku mitä on “turvallist”. Tämä käytäntö siis täys-ikäisillä; nuoremmilla myrkytyksen aiheuttamiseen tarvittava määrä on tietenkin pienempi. Parasetamoli ärsyttää mahaa ja voi aiheuttaa komplikaatioita jo pienemmälläkii annoksel. Alkoholi vaa pahentaa asiaa. Kodeiinikaan ei ole mikään mieto opiaatti jota voi vastuuttomasti kiskoa viihteeseen!

Et jättäkää nuo kokeilut sikseen, etenkii kun tunnutte olevan aika hukassa tuon “viihteilyn” suhteen. Pidättäytykää vaikka siinä alkossa ja juokaa niin harvoin et hauskaa on. Varmasti tästä pääsette aika säikähdyksellä, mut jos annos ois ollu yhtää isompi, oisitte varmasti tarvinnut lääkäriä. Esimerkiks sairaalan ensi-avus (viikonloppu-illat auki) oisitte joutun kertomaa et on ottanut alkoholia sekä huumaavaksi luokiteltavia kipulääkkeitä. Tämä taas merkattaisiin sairaalan tietoihin sekä koska ilm. olette ala-ikäisiä; tulisi ilmoitus a-klinikalle ja vanhemmille ja sit saakin juosta ½ vuotta antamassa näytteitä ettei käytä mitään…

Olkaa tosiaan onnellisia ettei mitää pahempaa tapahtun; lääkkeet+alkoholi on aivan älyttömän huono yhdistelmä, koska ikinä ei voi tietää mitä tapahtuu!!! :unamused:

[quote="haulla voi halutessaan etsiä panacodista ja kodeiinista ketjuja. niitä on vaikka kuinka paljon.[/quote]
jep. ja silti tehdään uusia :unamused:

Käyhän lapsikulta lukemassa tämä ketju (ihan oikeesti! ja lue se kokonaan, ei oo kuin yksi sivu); viewtopic.php?f=1&t=22281&p=559760&hilit=Parasetamol#p559760 niin ei ehkä tee mieli enää ikinä leikkiä Panacodeilla/muilla paracetamol tuotteilla… Tai muillakaan lääkkeillä. Lääkkeitten viihdekäytössä kun pitää olla melkein farmaseutin koulutus jos haluaa hengissä selvitä (ja vaikkei haluaiskaan) pidemmän päälle.

Panacod on kyl varmaan maailman huonoin “viihdekäyttö”-lääke, niin perkeleen vaarallinen pilleri. Jos itte olisin lekuri ni en tiiä kumpaa kirjoittaisin mieluummin, fentalaastareita (<-fentanyyli on siis yksi vahvimmista/vaarallisimmista opiaateista) vai panacodia… Ja kun se ei periaatteessa ole edes tuo kodeiini tuossa pillerissä mikä tappaa, vaan parasetamoliöverit tappaa maksan, ja se kuolema on tuskallinen ja pitkä (kidut todella pahoissa tuskissa 1-2viikkoa, sen jälkeen kuolet), kuten voit tuosta toisesta viestiketjusta lukea.

Yrittäkää hyvät nuoret ymmärtää et ei saa mennä vanhempien lääkekaapille ja vetää sieltä kaikki kolmiolääkkeet turpaan (niinhän sitä ittekin teki nuorena). Kolmio siinä paketin kyljessä ei tarkoita sitä että niistä tulee hyvä olo, tai et menee sekasin viinan kanssa. Vittu et mä oon tyytyväinen et sain itte niin hyvän koulutuksen aikoinaan vanhemmilta kavereiltani etten joutunut tommosia edes miettimään.

Tässä lyhyt kuvaus mitä ystävällesi olisi voinut tapahtua;

^parasetamolista (tosin sama pätee monen muun lääkeaineen kanssa)

Sori jos teksti on sekavaa, oon valvonu pari vrk, äsken lensi vaaleanpunainen saippuakupla monitorista melkein mun naamalle. Sain väistettyä. :slight_smile:

siis sama homma gu buranas, et jos vetää överit tulee hirvee fiilis! Pari kaverii kerran veti 6 buranaa ja niil oli nii vidun huono fiilis ne vaa siis pyöri kaupungil vidu sekasin ja etti jätkii jotka vois auttaa…siis ne oli psykoosis!

Mulla oli leikkauksen jälkeen tarvittaessa 2kpl 4kertaa päivässä, huolimatta C-hepatiitistä, josta mun mielestä ptäisi pystyä nostamaan hoitovirhe kanne, mutta mitäpästä miettiä tollasta, oli ilonen vaan ku kirjotti 600 kpl niit…

no, kandee tehdä yks juttu mitä EN neuvo tässä, koska en halua edistää opiaattiriipuvuuttasi, tosin se olisi maksalle parempi… tutki nettiä, niin tajuut, myö vedettii sillail jo kakarana…

noni, häivyn tästä ruoan laittoo ja fikseille…

parasta kuumeeseen on Finreksin…särkyyn sirdalud

Itse aikoinani intoilin liiaksikin panacodin kanssa, kunnes annokset alkoivat olemaan jo aikas hurjaa luokkaa… Pahimmillaan taisin rouskia 20kpl päivässä, menin silloin päivystykseen sekavuuden vuoksi ja lääkäri ei ollutkaan niin huolissaan kodeiinista, vaan parasetamolimyrkytyksestä!!! Eipä sitten kaukaa liipannu, etten joutunu dialyysipotilaaksi.

Nooh, virheistä oppii, jos siihen saa mahdollisuuden. Kaikki eivät saa.

Itse olen viihdekäyttänyt kodiinia niin Panacodin kuin Ardinexinkin kanssa. Panacodin (parasetamoolia 500mg/kodeiinia 30mg)-Ardinex (ibuprofeiinia 200mg/30mgkodiinia) Kummastakin saa kylmävesierottelulla pois suurimman osan ensimmäisistä särkylääkkeistä. Enkä todellakaan ala kertoon erotteluohjeita.

Panacodia yleensä 5kpl, en ole uskaltanut ylittää ilman erottelua. Erottelemalla sitten 10-12 tablettia.
Ardinexia olen ottanut erottelemattomana 12kpl. Ei tule kuin 2400mg ibuprofeiinia. Pitkässä juoksussa ärsyttää mahanlimakalvoja mutta tuo annos ei ole vaarallinen harvoin käytettynä.

Mutta pois minusta lääkkeiden väärinkäyttö. Se on jo loppunut.

Kodeiini kyllä on perin mieto opiaatti, muttei sitä vastuuttomasti voi popsia.

^Kyl mä nyt sen tiedän mut kannattaa katsoa kenelle vastaa mitäkin :wink: :smiley: … Kyseessä oli selkeästi ala-ikäinen teini ja ensikokeilut vanhempien pilleripurkeil… :unamused: Olisko parempi suositella kontteja?? Tai edes tramboja tai bubrea?? Kannattaa kysyä niiltä ketkä on koukussa kodeiiniin olleet onko se mieto oppari vai ei… Siitä kuitenkin metabolisoituu 10% elimistössä morfiiniks ja jos parasetamolin/ ibuprofeiinin erottaa pois ni voi laskea paljonko kannattaa ottaa oman tolen tuntien… Kaiken lisäksi kyseessä oli sekakäyttö alkoholin kanssa… Ihan hyvä peloite jos frendi ollu paskas kondikses vielä parin päivän päästä; ei tarvi seuraavaks kokeilla bubrea ku täällä sitä saa ainakin joka paikasta… :unamused:

jos ei ole toleranssia nii kylhän tosta pannarista saa aika voimakkaat euforiat olkoon vaikka kuinka mieto opiaatti, itse tykkään pannareista enemmän kuin bupresta, harmi että saa niin harvoin käsiinsä niitä ja olojen kesto on aika onneton.

Itellä 2 panacodia on ihan tarpeeks että saa kivat yöunet tai migreenin kukistettua. Elkää leikkikö lääkkeillä nuoret.En minäkään enään.

“Vain otettu lääke auttaa”

Perkele miks toi allekirj. vaikuttaa niin tutulta…? Onks jollain täällä tommonen? jollain käyttäjällä? :smiley:
aniin kerro oletko ottanut ton joltain täältä koska mua häiritsee nyt… ai kato vika viesti ollukki toi alotus… ja puhu kodeista? jepp… sweet dreams … tai toivon et ei oo vaan syystä toisesta käyny… :sunglasses:

Kai tuo ihan yleinen sanonta on. Toisella palstalla joku kertoi tarinan, jossa oli näin junassa todennut vittuilevalle vanhalle pariskunnalle ja heittänyt naamaan kourallisen ryynejä.

Vain otettu lääke autta- on apteekin mainoskampanja. Yhteen väliin joka apteekin pussissa oli tuo iskulause. Myös telkkarissa pyöri kyseinen mainos.

nosiis kyllä mää tiijän että se on apteekin juttu. ja juttuhan oli vain vitsin heitto multa?? :smiley: siis olen jollain käyttäjällä TÄÄLLÄ nähny myös joten otin asian puheeks … Peace hei!