Panacod, erottelu...?

Minkälaiset annokset ovat turvallisia kylmävesierottelun jälkeen? Tiedän, että ei juuri 360mg enempää kannata kodeiinia vuorokaudessa ottaa, koska maksa ei sitä silloin enää morfiiniksi muuta. Lähinnä sitä vaan ajattelin, että kuinka paljon tuo erottelu todellisuudessa poistaa parasetamolia, siis liukeneeko sitä veteen ilman, että se näkyy vai onko kaikki siinä sakassa mikä jää suodattimeen? :open_mouth:

Entä kuinka vaarallista itse kodeiini on? Mitä jos ottaa esim 900mg illassa :blush:

:sunglasses:

“Sinähän se virtuoosi olet. Tiedät, että 360 mg:tä enempää ei maksa muuta morfiiniksi ja sitten kysyt, että mitä jos ottaa 900 mg illassa”

Heh joo, mutta olen sen verran jostain kumman syystä illan ja yön aikana sitä kurlutellut. Tuhlausta se ilmeisesti hyvin pitkälti on, eikä muuta. Se nyt oli tarkoitus olla pääpontti, että paljonko kylmävesierottelun jälkeen siinä litkussa on parasetamolia. Olen siis erotellut 30 panacodia, ihan tavallisen kahvinsuodattimen läpi ja vähän jäi vaivaamaan tuo, että paljonko olen siinä sivussa saanut tuota parasetamolia.

No jos teet homman huolellisesti, niin todella pieni määrä pääsee suodattimesta läpi (alle 1% poppies.org -sivuston mukaan). Mutta ei erottelun tarvitisisi olla edes noin tehokasta. Maksasi kiittää jos saat pois edes puolet 12 panacodin sisältämästä parasetamolista.

Ja tuo 30 tablettia on jo aivan liikaa… huh. :open_mouth:

Mä olen joko poikkeava ihminen tai sit esitän vastaväitteen tohon, et paljonko maksa voi muuttaa kodeiinia morfiiniks. Mun pahimpana riippuvuusaikana mulla meni 2100mg kodeiinia vuorokaudes ja pienempi määrä ei riittäny. Tolla määrällä mä siis sain pidettyä itteni toiminta kunnossa ja reflat poissa. Pienemmällä määrällä alko se vittumainen jalka särky, mikä on varmaan kaikkien oppareitten ihana vierotusoire. Mut joo. Mun jättikäyttö tapahtu lääkärin valvonnassa, joten ton määrän turvallisuudesta en mee takuseen ja siks en suosittele tollasia määriä ilman sitä lääkärin valvontaa.

Oon vuorokauden aikana ottanu yhteesä 1260mg kodeiinia. Kannattaa muistaa se jonku 6 tunnin väli.
Omasta mielestä tuo 14 tabua kolahtaa parhaiten mut siitä ylöspäin ei enää vaikutus nouse.

En taida itsekään uskoa enää tuohon 360mg rajaan, mutta olo alkaa sen jälkeen olemaan eneminkin väsynyt kuin leppoisa. Ei tosiaankaan ole mitään järkeä vedellä 30 panacodia vuorokaudessa, onneksi ei ole mikään pidempi putki takana, joten voin hyvin säästellä loput panacodit niihin ihaniin jalka särkyihin ja muuhun tarpeelliseen käyttöön.

Parasetamolia voi monien lukemieni juttujen perusteella vetää turvallisesti n. 9000 mg - jopa 15 000… Siitä on aikaa, kun näitä luin… Tietty on MAHDOLLISTA, että maksasi poksahtaa jo tuolla 9000 paikkeilla.

On syytä kuitenkin huomauttaa, että JOS maksasi sen ja sen jutun saturaatio ei ylity, MITÄÄN VAHINKOA EI TAPAHDU. Eli jossain kulkee selkeä raja, missä vahinkoa alkaa tapahtua. Maksasi ei siis RASITU pienillä annoksilla…

:wink:

:smiley: aamupäivänaurut, kiitos <3

Mitä vittuu ku en muista näistä kirjotteluista mitään? Huomaa kyl, et oikeinkirjoitus on vähän tökkinyt… Joo… Kyllästymisaste tosiaan…

Ihmeen helppo niitä on säästellä, Tänäänkään ei taas vaihteeksi ole mennyt kuin n.30 kpl Eikun siis tasan. Ensin erottelin 14, sitten yhden täyden levyn ja nyt erottelematta mennyt 6kpl … Todella helppoa :unamused:

Tuntuisko 180mg paljoo? En oo käyttäny ku pari kertaa ja viimeks otin 120mg se oli tossa torstaina.

Voiko 4 tbl pe ja 3 tbl la iltana aiheuttaa maksavauroita? Kuitenkin vuorokausi välissä ottamisella. Ilman alkoholia. Tosi huono olo tuli aamuyöstä ja vatsa kipeeks, ei ylävatsa vaan alavatsa. En tiedä onko nyt kyseessä menkkakivut vai todellako noilla pillereillä sain aikaseksi jotain vaurioo? Å

^No jos maksasi ei ole aiemmasta käytöstä (alkoholi/parasetamoli tms.) ihan lopussa, niin et ole noilla määrillä millään saanu tehtyä vaurioita!
Vaikka kerralla olisit ottanu ton määrän niin tuskin silloinkaan olisi vielä vaurioita tullu. (toki lähellä maksatoksista määrää olisi ollu)
En kyllä todellakaan suosittele noiden codien vetämistä ilman erottelua, ei se parasetamoli ikinä ole terveellistä isommilla annoksilla mentäessä.

Ei.
Alavatsakivut kertoo jostain aivan muusta. Suolistossa jotain häikkää. Panagod aiheuttaa ummetusta, johtuneisko siistä.