En onnistunut olla koko viikkoa juomatta, mutta sain katkaistua nyt putken ja se tuntuu tärkeimmältä.
Taannoin pyhäinpäivänä tuli todellinen pohjanoteeraus, kun join jo ennen äitini järjestämiä Pyhäinpäivän päivällisiä ja siellä join niin nopeasti, että menin liian humalaan. Onneksi halusin ja tajusin lähteä heti kotiin ennen kuin siellä ehdin humalassa riekkua. Samantien, kun juomat nousi päähän, ilmoitin, että pitääkin jo lähteä ja yksin kotona podin humalani pettyneenä itseeni. Siitä on edelleen huoli ja morkkikset. Vuosia olen käynyt ko. päivällisillä ihan selvinpäin enkä ole tuota raittiutta ennenkään juonut jo kotona. Välillä ihmettelen, mikä hitto minuun on mennyt, vaikka toisaalta sitä ei tarvitsisi enää ihmetellä (alkoholismin paheneminen).
Joulun tulo ahdistaa tänä vuonna. Tavalliseen tapaan pitäisi olla jo jouluvaloja ja koristeita laittelemassa enkä millään jaksaisi. Muuton takia kaikki joulutavarat on kellarissa, kun ei ole enää vaatehuonetta ja sinne pitäisi lähteä kaivelemaan. Vaativuuteni vaatii joulun laittamista tänäkin vuonna, vaikka tiedän, että voisin myös jättää vaikka kokonaan väliin. Toisaalta saan myös paljon mielihyvää jouluvaloista ja koristeista ja siitä tunnelmasta joka päivä, koska olen jouluihminen. Käyn sisäistä keskustelua siitä mitä nyt teen.
Mietin varmasti liikaa asioita, mikä pahentaa tilannetta. Ilman jahkailua voisin nyt vain mennä sinne kellariin ja hoitaa homman. Aktiivisuus voisi tehdä hyvääkin, kun olen edelliset päivät vain levännyt. Eilen tosin veimme vaatteita hyväntekeväisyyteen toiseen kaupunkiin ja siitäkin ehdin tehdä etukäteen ongelman - ja ihan turhaan, hyvin se meni.
Tänään olisi ollut pikkujoulut, mutta jätin väliin, koska olisin taatusti juonut siellä.
No, oli miten oli ja meni miten meni; hyvää viikonloppua kaikille❣️