Palkkapäivä

Moi.

Huomenna on taas palkkapäivä ja kokemuksesta tiedän, että vaikein päivä kuukaudesta tulossa. Pystyn kyllä olemaan viikkojakin pelaamatta, silloin kun ei ole “ylimääräistä” rahaa, mutta heti kun palkka ilmestyy tilille niin pelihimot alkaa jyllätä ja normaalisti askel suuntaa täyspotin pöytiin tai nettipeleihin. Ja jos jotain sattuu voittamaan niin siitä se huuma vaan kasvaa ja voitot häviää yleensä ennätystahtia. Sitten masennuksen syövereissä tuskaillaan miten elää loppukuu… Olen niin *tun kyllästynyt toistamaan aina samaa virhettä uudestaan ja nyt on kova tahto todistaa itselleni, että pystyn tekemään myös erilaisia valintoja.

Onko teillä jotain erityistä suunnitelmaa palkkapäivien varalle, vai miten niistä selviydytte?

Juuri noin itsekin olen elänyt jo kohta vuoden päivät! Itselläni huomenna taas eläkeenmaksupäivä, saas nähdä kuinka käy, tällä kertaa olen kyllä luvannut pysyä poissa blackjackistä (tuhannenen kerran).

Kävi sitten pahin mahdollinen. Kaikki alkoi jo päivällä kun jätin hetken mielijohteesta ärrällä 12 euron monivedon sm-liigapeleistä. Alkuillasta jännäsin matseja teksti-tv.stä ja pieleenhän se veto meni ja tappio jäi kaivelemaan. Illalla kun käymässä ollut kaveri lähti aloin heti etsimään netistä pokerisivuja joihin en ole vielä tehnyt estoa ja löytyihän sellainen nopeasti. Kiihtyneenä talletin 100€ ja eikun pokeripöytiin. Tahkosin pokeria pari tuntia niin että olin ehkä kaksinkertaistanut talletukseni ja ajattelin vaihteeksi kokeilla blackjackiä. Tässä vaiheessa oli jo niin huumassa ettei mitkään vaaranmerkit herättänyt. BJssä jakaja vei potit jatkuvasti ja hävisin nopeasti alkuperäisen talletuksen voittoineen. Talletin 50€ lisää ja hävisin, uusi 50€, uusi 50€… Häviöputki vaan jatkui. Ajattelin muutama voitto isolla panoksella, niin homma korjaantuu. Seuraukset ei käynyt edes mielessä. 50€, seuraava 50€… Pelin sumussa tallensin lisää ja lisää, kunnes en enää pystynyt. Rahat ei riittänyt. Katsoin tilin historiatietoja. Pitkä rivi 50€ siirtoja, yhteensä 620€. Sairas olo. Eikä ollut edes ensimmäinen kerta. Tekisi mieli raivota mutta olen tyyni. Laskut ja vuokra maksamatta ja kuukausi seuraavaan tiliin. Luottotiedot on menneet eikä lainaa saa mistään. Kerran on aiemmin jäänyt vuokra maksamatta pelaamisen takia ja sain jo häätöilmoituksen, mutta sain ihmeen kaupalla asian sovittua isännöitsijän kanssa. Laina ja pikavippihelvetti on käyty läpi ja hetkenaikaa näytti jo paremmalta. Nyt näyttää taas todella synkältä. En tiedä mitä keinoja tässä enää on millä saisi pelaamisen itseltä estettyä. Tietokoneesta ja internetistä en voi luopua koska tarvitsen niitä työssäni. Verkkopankista voisin luopua. Ongelma on että saan talletettua visa electronilla. Ennen käytössäni oli pelkkä automaattikortti, mutta ne lopetettiin kokonaan pankissani (sampo) ja tilalle tarjottiin visa electronia. Kysyin vielä pankin tädiltä voiko verkko-osto ominaisuutta poistaa electronista ja vastaus oli että ei. Onkohan muilla pankeilla sellaista korttia millä voi nostaa rahaa pankkiautomaatista ja ehkä maksaa kaupoissa, mutta ei maksaa verkko-ostoja?

Jotain radikaalia on nyt pakko tehdä, ei voi jatkua näin. Niin monta vuotta jo kärsinyt tästä paskasta. Käyn terapiassa ja luulin että siitä olisi apua, mutta nyt tuntuu että kaikki on ollut turhaa…

Jos vanhat merkit paikkansa pitää niin ahdistus alkaa joidenkin päivien päästä hellittää ja pikkuhiljaa alkaa löytyä uutta taistelutahtoa ja itsekunnioitusta, kunnes taas joku päivä tulee monosta naamaan. Melkoista vuoristorataa tää pelurin elämä… Välillä miettii onko se edes sen arvoista. Tyhjä olo.

Ikävä kuulla, toivottavasti mulle ei käy noin tänään! No, kohta se nähdään! :frowning:
Tekis mieli kyllä pirusti pelata taas, jostain kummasta tuli tämmönen fiilis, nyt kun saa taas rahaa pariin viikkoon.

Älä tee samaa virhettä kuin minä :angry:

Eilisen pelisession jälkeen tuli valvottua melkein koko yö etsien netissä tietoa peliriippuvuudesta ja sen hoidoista. Kaikesta huolimatta olen päättänyt ottaa tästä retkahduksesta kaiken mahdollisen hyödyn ja opin irti.

Iso ongelma on pelaamisen estäminen itseltäni. Pankkikorteilla on liian helppo tehdä talletuksia pelisivuille, ja käteisessä on taas vaarana RAY.n pelit. Etenkin täyspottien rahaa vievät pöytäpelit. Paras ratkaisu olisi sellainen kortti jolla voi nostaa pankkiautomaatista rahaa päivittäisellä nostorajalla, mutta ilman mitään verkko-ominaisuuksia. Jos jollain on tietoa tällaisesta kortista, niin kertokaa ihmeessä. Asian tärkeyttä ei voi liikaa korostaa.

Sitten vuokran maksu ja rahat elämiseen… Täytyy miettiä viikonlopun yli mitä tässä keksisi. Ei ole oikein mitään paikkaa enää mistä saisi lainaa. Vanhemmillekin olen jo ihan liikaa velkaa. Tietysti voisi yrittää tehdä maksusopimusta vuokrasta, mutta vähän hirvittää miten vuokranantaja suhtautuu kun taas on tällaisia ongelmia. Ahdistus- ja stressitaso on kova, mutta pakko vaan koittaa pitää pää kylmänä ja ajatella rationaalisesti. Tehtyä ei saa tekemättömäksi, vaan nyt pitää löytää huonojen vaihtoehtojen joukosta se vähiten huono…

Itselläni on ‘varakorttina’ Nordean Visa Electron, jolla en ole onnistunut koskaan tekemään talletusta netin kautta. Kävin vielä tutkimassa kortin ominaisuuksia Nordean verkkopankin kautta ja kortilla ei tosiaan ole verkkokäyttö-mahdollisuutta. Eli ilman verkkopankkitunnuksia samalle tilille tässä voisi olla sopiva kortti.

^Älä poika puhu pashaa! Nordean Electron on yksi parhaiten nettipelaamiseen käyvistä korteista! Kunhan vaan kytkee verkkomaksuominaisuuden päälle verkkopankista, ja se tosiaankin on mahdollista! Mutta jos ei ota verkkopankkitunnuksia niin silloinhan sitä ei voi kytkeä päälle, right?

Itselläni lähti hienosti käyntiin ‘palkkapäivä’ kun melkein tuplasin eläkkeeni blacjackisssä! :unamused: Sain vähäsen makseltua velkojani.

…ja 23:26 sunnuntai iltana confirmed BUSTO!
No onneksi sain maksettua velkojani edes vähän.