Heippa.
Sen verran on mulla taukoa palstalle kirjoittamisessa, että aloitan uudemman ketjun.
Mulla on ollut aika hyvä kesä, syksy jälleen vaikeampaa. Psykoterapiani jatkuu edelleen ja sen aiheen tiimoilta on psykiatrillekin mentävä piakkoin, selvitellään pääni asioita edelleen siis.
Raitistumisen työstäminen on ollut minulle pitkää, hidasta ja uuvuttavaa työtä. Nyt tavoitteeni on vuosi juomatta, päivä kerrallaan antabus lääkkeenä tasan vuoden. En käy neuvotteluja enää itseni kanssa mistään lyhyemmästä ajasta.
Nyt minulla tuntuu olevan tarve palata tänne, olen lueskellut palstaa kyllä syksyn mittaan kokoajan.
Kokonaan en ole ollut juomatta muutamaa kuukautta enempää yhtämittaa, mutta tavoitteeni on edelleen irtautua juomisesta kokonaan uusille vesille. Mun lankeemus juomiseen tapahtuu aina kun ahdistus kasvaa sietämättömäksi.
Lääkkeitä en ahdistukseeni voi syödä, ne pillerit saa pääni käyttäytymään vieläkin itsetuhoisemmin.
Joitakin viikkoja olen syönyt nyt antabusta säännöllisesti yhden päivässä, ja olenkin huomaavinani että ajatuskin juomisesta on alkanut oksettaa. Ovatko muut teistä huomanneet tällaista?
Sanoikohan joku päihdelääkäri minulle joskus, että antabus saa viinanhimoa alas, mun kohdalla tuntuu käyvän noin! Hienoa siis! Mihin lie perustuu?
Nuo “viinanjuonti-neuvottelut” ovatkin vihoviimeisiä mitä enää jaksan päässäni kuunnella!
Tahdon nyt osallistua keskusteluun vähän, toivon jaksavani tsempata vähän muita ja saaden itse valtavasti apua täältä!
Basin tarina on edelleen teistä kirjoittajista yksi antoisimmista minulle, olet upeasti jakanut elämääsi tai raitistumistasi täällä! Tuhannet kiitokset sinulle ja monille muillekin!
Kunnioittavasti teitä kaikkia tervehtii Teikäläinen, alias Sinipiika.