Pakko päästää irti.

Tässä viikon ollut raittiina pakon takia. Muuten olisin menettänyt perheeni. Nyt tänään kävin katsomassa Marko jantusen läpi helvetin puheen. Ja aijai miten paljon yhtäläisyyksiä löytyi. Joo tulin myös siihen tulokseen että enää en ole niin typerä että kokeilen mitään kohtuukäyttäjäksi minusta valhetta. Sen tiedän että se toimii jonkin aikaa mutta ei loputtomiin sitten ollaan taas kirjaimellisesti kusessa. Nyt aloitan avo hoidot yms ja puolisoni ja 4kk vauvani tuki on minulle todella tärkeää. Ei jumalauta en halua enää ottaa sitä fucking alkoholia olen pian 32v mies minulla on perhe ja sitä en aio menettää ainakaan juomisen takia. Tulin takaisin tänne koska täältä olen saanut apua vertaistukea aiemminkin. Minulla on takana useita 3kk 6kk ja jopa yli vuoden raittiina tai no juomatonta aikaa. Tällä kertaa tavoitteeni on päästää lopullisesti irti. En jaksa kerrata omaa juomia historiaa ne löytyy vanhoista teksteistä mutta pohjalla oltu useasti katkot tehot yms tuttuja paikkoja. Mutta jatkan kirjoittelua tässä uudessa tavoitteessani.

Vieläkin raittiina pysytty. Hienoa tänään alkoi säännöllinen avohoito. Kerran viikossa ja 1-2h kerrallaan. Elämä on taas maistunut näin kuukauden raittiudella. Ja alkaa elämä taas voittamaan vaikka tietää syyn miksi aina ollaan tässä pisteessä ja se on se alkoholismi. Sen olen jo aikoja sitten ymmärtänyt että kyseessä on loppuelämän taistelu. Ja jos se on se minun taisteluni niin aion viedä sen loppuun ja päihittää sen vaati mitä vaati. Ihmistä ei luotu olemaan alkoholista riippuvainen, ei ainakaan minua. Minulla on liian monta hyvää syytä jättää juomiset niille jotka siitä olevinaan saavat elämäänsä sisältöä. Minä en siitä sitä saanut en mitään hyvää. Sain vain valmiiksi rikkinäisestä ihmisestä vielä enemmän pirstoituneen, ja nyt on ruettava kasaamaan niistä siruista ja paloista yhtä ehyttä PERHEEN ISÄÄ. Kiitos ja kumarrus rocky kiittää itseään näistäkin raittiista päivistä. Hyvää yötä kanssa ihmisille ja voimia taisteluun.

Onneksi olkoon raittiista kuukaudesta ja kovasta taistelusta. Hienoa että sulla on upea perhe yhtenä motivaationa raittiudelle!

Mutta jos olet päättänyt lopettaa kokonaan, niin eikö kannattaisi kirjoittaa tonne Me lopettajiin, niin voisit saada enemmän vertaistukea. Toki tänne vähentäjiinkin saa kirjoittaa. Paljon tsemppiä!

t. Juhani

Upeeta Madtrue, että ole tehnyt päätöksen ja pysynyt siinä kokonaisen kuukauden. Se on tosi hyvä alku.

Mutta kuten Juhanikarikin kirjoitti uskon, että olosi olisi kotoisampi Lopettajien puolella. Me kun täällä Vähentäjissä joskus puhumme alkoholin käytön iloistakin ja se ei jotenkin lopettaneelle tunnu sopivalta. Meidän puolesta toki saat hengailla täälläkin, mutta en haluaisi, että aiheutamme sinulle mitään kiusauksia kuvitella, että kohtuukäyttö onnistuisi.