Paketti jäi tulliin, seuraamukset?

Tilasin briteistä MXE:tä 2g, paketti saapui Suomeen 11.3.2012 ja siirtyi siitä suoraan tulliin. Soitin tulliin ja kysyin missä pakettini viipyy ja sieltä sanottiin että siitä on otettu näyte-erä ja viety laboratorioon. Uskoisin että siellä paljastuu aineeksi MXE ja paketti jää sinne.

Mitkähän seuraamukset itselleni on tuosta? Lääkeainerikos, huumausainerikos? Onko keinoa välttää seuraamukset? :blush:

toi on muistaakseni siirretty jo lääkeaine listalle eli lääkeaine rikos sieltä pamahtaa…
etkä voi todennäköisesti kiertää millään tapaa rangaistusta…

Lääkeainerikos tosiaan, eikä siitä pääse mihinkään. Kokemuksen syvä rintaääni.

Lueskelin vähän lääkelaitoksen sivuja ja muita foorumeita samankaltaisista kokemuksista. Siellä mielipide oli että mikäli en mene tullissa käymään ja myöntämään että minä olen nämä tilannut, asia jää siihen ja MXE lähtee hävitettäväksi.
Teoriassa onhan joku voinut kiusallaan tilata mun osotteeseen MXE:tä ikäänkuin pilasoittona ja jos olen asenteella “en tiedä tästä yhtään mitään, joku muu on tilannut ton paketin mun osotteeseen”, asia jää siihen. Sillä eikö Suomessa pidä osoittaa syyllisyys, eikä syyttömyyttään? :confused:

Ähhh, tajusin just et millä mä oisin sen lähetyskoodin saanut ellen itse olisi sitä tilannut, eli vituiks meni. :laughing: