Päivärytmi

Haluaisin tietää, millainen on teidän päivärytminne. Olitte sitten työttömiä, työssä käyviä, sairauslomalla, jne. Yritän tässä samalla pohtia omaa päivääni/päiväämme. Meillä on kumppanin kanssa eri tavat toimia. Eri rytmi. Toisella spontaanimpi, toisella tiukka rytmi. Mitä teette päivän aikana, viikolla? Onko teillä aikataulua viikonlopulle? Teettekö spontaanisti asioita? Miten siivous ja kodin ylläpito?

Kiinnostava alotus, arvon tässä just, että tekisinkö tässä päiväsydemellä jotain yleishyödyllistä, vai jatkanko vaan netflixausta ja tsillausta kera plinkin.

Me vietetään ihan hiljaiseloa. Arkena enimmäkseen töitä ja unta, tai jos mulla ei töitä ole, puuhaan jotain vähäistä (ja hoidan kaupassakäynnin ja kodinhoidollisia hommia). Äijällä ei ole mitään aikatauluihin sidottuja harrastuksia, mulla ehkä yhtenä tai kahtena arki-iltana. Toistuvin rutiini on se, että ysin jälkeen illalla katotaan jakso jotain ja sitten aletaan tehdä nukkumista.

Viikonlopuiks meillä on nykyään aika harvoin mitään sosiaalista. Yleensä yritetään (tai mä yritän) viikonloppuun aikatauluttaa jonkun yhden asian noin niinku näennäisesti, muuten käy hyvin helposti ei tehdä yhtään mitään. Siis tyyliin käydään jossain luontokohteessa/kaupassa/kyläilemässä/tapahtumassa, sen enempää harvoin on ohjelmassa.

Meil on sil taval kovin kevyttä, että kahden aikuisen talous ei hirveätä suunnittelua vaadi. Toisaalta osataan olla niin aikaansaamattomia, että kodinhoito ottaa välillä koville.