Päivän pohjakosketukset.

Se olisin voinut olla minä, kuten eräs ukko eräässä kerhossa totesi. Niin, että kannattiko kännätä…?

13.-14.11

Rattijuoppo ajoi toisen perään Vantaalla
omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseu … vantaalla/

Oulun kaupparyöstäjät tavoitettu (pojilla oli jano)
hs.fi/kotimaa/artikkeli/Oulu … 5261633770

Nuori mies yritettiin tappaa kadulla Riihimäellä
hs.fi/kotimaa/artikkeli/Nuor … 5261629626

Mies ajoi humalassa vastaantulevien kaistaa moottoritiellä

hs.fi/kotimaa/artikkeli/Mies … 5261629542

Nuoret hakkasivat joukolla tuntemattoman
iltasanomat.fi/uutiset/kotim … os=hl-ko-1

Miehen päätä lyötiin baaritiskiin

Juopuneen auto syöksyi satasen ylinopeutta puutarhaan
iltasanomat.fi/uutiset/kotim … os=hl-ko-2

Nainen ajoi 4,85 promillen humalassa Vantaalla
iltasanomat.fi/uutiset/kotim … os=hl-ko-2

Kaksi lasta loukkaantui ja kaksi koiraa kuoli rattijuopon kyydissä Lopella
hs.fi/kotimaa/artikkeli/1135 … lk_is_ko_2

Ja mitä haluat näillä uutislinkeillä todistaa? Btw, kolmessa uutisessa ei mainita sanallakaan alkoholia tai muita päihteitä.

On varmaan ihan hyvä muistuttaa itseään, mihin kännääminen voi johtaa. Kyllähän tätä palstaa käyvät ihan tavalliset suurkuluttajatkin lukemassa. Kohtuudella juova harvemmin päätyy tekemään mitään noin idioottimaista. Ja kohtuukäyttö käsittääkseni täälläkin se tavoite, vaikka sitten paskauutisten kannustamana. :mrgreen:

btw, mikä sua näissä uutisissa niin kovin ärsyttää? Vai aiheuttavatko ne ahdistusta? Mulle aiheuttivat joskus, mutta eivät enää.

16.11

Mies ajoi kovassa humalassa Jyväskylästä Lahteen
iltasanomat.fi/uutiset/kotim … os=hl-ul-3

Suomalaisaluksen kippari seilasi umpihumalassa Saksassa
iltasanomat.fi/uutiset/ulkom … 38&ref=tf1

Miestä epäillään naisen puukottamisesta
"vieraana varhain lauantai-aamuna… " Liekkö kukaan selväpäinen ihminen puukottaa vieraansa aamuvarhaisella?

Riita maksusta: Nainen repi taksin navigaattorin ja mittarin irti

Nuo uutiset itsessään eivät liikuta minua ollenkaan. Alkoholia juodaan, ihmiset sekoilevat, rattaat pyörivät. Lähinnä ärsyttää, että tunnut näkevän niissä mitä haluat nähdä.

Kuten aikaisemmin mainitsin, kolmessa uutisessa ei mainita mitään alkoholista, päihteistä tai humalasta. Jostain syystä kuitenkin olet katsonut, että on ollut tarpeen linkittää ne tänne. Miksi?

Mitä sitten oletat, että haluan näissä uutisissa nähdä? Minä näen niissä ainakin sen, että humalahakuinen juominen aiheuttaa aika paljon turhia ongelmia näinkin pienessä maassa. Päihdekulttuuri on toisin sanoen täysin peräsimestä, ja sen muuttumiseen voi vaikuttaa jokainen tahollaan. Ja se miksi olen nuo uutiset tänne laittanut johtuu siitä, että näillä palstoilla keskustellaan alkoholinkäytöstä. Voidaan vaikka keskustella sitten siitä, että voisvatkohan nuo kolme tapausta, joissa ei alkoholia/humalaa mainita, johtua alkoholinkäytöstä…

Ei minua yksittäiset tapaukset kiinnosta, vaan tapa miten ihmiset olettavat asioita tuntematta faktoja.

Aivan, ennakkoluuloista alkkisten/suurkuluttajien syyllistämistä harjoitan.

Nii tää on siis sokeerauskäännytysyritykseksi tarkoitettu vähentäjille että ooh kamalaa suomessa tapahtuu jatkuvasti kamalia rikoksia ja onnettomuuksia joissa päihteillä on ollut osuutta asiassa. Kauheeta, enpäs olekaan tiennyt sitä koska alkoholi on järkeni sumentanut enkä tajua enää mistään mitään, mutta hyvä kun tuli luettua nämä uutiset niin sain herätyksen alanpas täysraittiiksi saman tien!

Ei helevata. :laughing:

Joo, nää samat on kyllä ihan tuolla lopettajienkin puolella. Onhan se nyt ihan kauheeta laittaa alkoholinjuontia käsittelevälle keskustelupalstalle uutisia alkohlinjuonnin haitoista. :mrgreen: Tosin eipä uutisista saa paljonkaan keskustelunaihetta, muutamaa närkästynyttä kommenttia lukuunottamatta, joten olkoon.

Minähän ehdotin ketjun siirtämistä myös tälle puolelle ja olen kyllä aika yllättynyt tylystä vastaanotosta.

Makeeta läppää noi viimeiset raapustukset. Niistä kun jättää vittuilun pois, niin ei jää ku välimerkit