päihteet ja seksuaalisuus

Hei, olen päihdetyön opiskelija ja teen tutkimusta miten päihteet vaikuttavat seksuaalisuuteen. Mikäli koet,että haluat avautua asiasta,kirjoitathan tähän viestiketjuun ajatuksia,tuntemuksia seksuaalisuuteen liittyen. :question:

Mitä minulle seksuaalisuus merkitsee; halauksia,lämmintä katsetta,kosketusta. Seksuaalisuus ei ole pelkästään seksiä,kuten usein ajatellaan. Se kertoo myös siitä kuka minä olen naisena,vaimona,työntekijänä ja yhteiskunnan jäsenenä. Seksuaalisuudesta voi olla arkaa puhua,mutta minusta se on hyvin neutraali elämän osa-alue. Meillä kaikilla on oikeus seksuaalisuuteen ja sen pohdintaan. Ottakaa rohkeasti kantaa,ketään ei tuomita saati arvostella.

Nää tutkimusten tekemiset ilman ylläpidon lupaa ovat kiellettyjä. Siks porukka kaiketi ei ota kantaa.

Lisäksi mua ainakin ihmetyttää tuo edes konseptina; miten seksuaalisuus ja päihteet liittyvät yhteen? :confused: Joo, tuolla sekistellessä ja muuten ihan sekaisin ollessa on korkeampi riski joutua seksuaalisen kaltoinkohtelun uhriksi kuin selväpäisenä, mutta noin muuten multa meni pointti hieman ohi.

Ihan pohtimisen arvoinen asia, mutta siitä nyt muutenkin yp:n toimesta oli näköjään tulossa juttua. Valitettavasti vaan näitä tutkimuksia ei täällä saa tehdä.

Minulla on aina aamukohmelossa teltta pystyssä, jolloin hakkaan tatin kuivaksi. :sunglasses:

Toivottavasti tyydytti. :slight_smile:

Kyllä täällä tutkimuksia saa tehdä, mikäli luvat ovat kunnossa. Jos taas eivät ole, en pidä yhtään valitettavana sitä, että ne kielletään. Tutkimusluvat sun muut ovat sellaisia juttuja, jotka nyt tietää jopa tällainen hädintuskin peruskoulun käynyt syrjäytynyt junttikin, joten pitäisi moisten hommien olla hallussa silloin, jos ihan oikeasti opiskellaankin alaa X ja on tarkoitus ihan oikeaa opinnäytetyötä tahi muuta tutkimusta vääntää. Ei siis ole kyse vain joistakin Plinkin ylläpidon itsekeksimistä säännöistä, joista nyt voi olla montaakin mieltä ainakin tietyissä jutuissa :unamused: . Tämä on kuitenkin ensisijaisesti vertaiskeskusteluun tarkoitettu foorumi, joten jokseenkin kyseenalaista ihan puskista vain pomppia tänne tekemään tutkimuksia, semminkin, jos aloitukset ovat tuota luokkaa, ettei niistä selviä yhtään tarkemmin tutkimuksen sisältö, tarkoitus, “tutkijan” taustat, motiivit jne. En myöskään antaisi liioin painoarvoa sellaisten “tutkimusten” tuloksille, jotka on näin löyhällä ja epämääräisellä konseptilla kyhätty :unamused: . Mäkin voin tästä lähteä tekemään “tutkimusta”, eli esim. mennä tuonne paikallisen ostarin kulmille kysymään kahdelta siellä hengaavalta sekakäyttäjältä, että panettaako. Sitten toinen vastaa “joo” ja toinen “ei” ja näine “tutkimustuloksineni” voinkin tohkeissani sännätä yliopistolle tahi muuhun suureen tieteentekomestaan julistamaan, kuinka päihteiden käyttö vaikuttaa 50 %:lla käyttäjistä seksuaalisuuteen latistavasti ja 50 %:lla buustaavasti. Joopa joo :unamused: .

Ylläpidolle nyt sellaisia terveisiä, että jos ja kun näitä tutkijoita ja “tutkijoita” tänne ilmestyy, niin niihin luvallisiin tutkimuksiin voisi jotenkin ihan selkeästi liittää ilmoituksen siitä, että kyseessä on ylläpidon siunaama tutkimus. Sinänsä kun en hommaa mitenkään vastusta, mutta nämä oman elämänsä tutkijat kyllä käyvät kyrpimään.

Kiitos palautteesta,missään nimessä ei siis ole pakko vastata,ymmärrän sen täysin. Ylläpito varmasti poistaa tämän ja saakin poistaa,jos olen toiminut vasten sääntöjä.

Hei

Täältä löytyy tietoa Päihdelinkin käyttämisestä opinnäytetöihin ja tutkimuksiin: paihdelinkki.fi/fi/info/hyo … mittajille

Ketju suljetaan.

yt. moderaattori