päihteet ja seksuaalisuus

Hei, olen päihdetyön opiskelija ja teen tutkimusta miten päihteet vaikuttavat seksuaalisuuteen. Mikäli koet,että haluat avautua asiasta,kirjoitathan tähän viestiketjuun ajatuksia,tuntemuksia seksuaalisuuteen liittyen. :question:

Mitä minulle seksuaalisuus merkitsee; halauksia,lämmintä katsetta,kosketusta. Seksuaalisuus ei ole pelkästään seksiä,kuten usein ajatellaan. Se kertoo myös siitä kuka minä olen naisena,vaimona,työntekijänä ja yhteiskunnan jäsenenä. Seksuaalisuudesta voi olla arkaa puhua,mutta minusta se on hyvin neutraali elämän osa-alue. Meillä kaikilla on oikeus seksuaalisuuteen ja sen pohdintaan. Ottakaa rohkeasti kantaa,ketään ei tuomita saati arvostella.

Nää tutkimusten tekemiset ilman ylläpidon lupaa ovat kiellettyjä. Siks porukka kaiketi ei ota kantaa.

Lisäksi mua ainakin ihmetyttää tuo edes konseptina; miten seksuaalisuus ja päihteet liittyvät yhteen? :confused: Joo, tuolla sekistellessä ja muuten ihan sekaisin ollessa on korkeampi riski joutua seksuaalisen kaltoinkohtelun uhriksi kuin selväpäisenä, mutta noin muuten multa meni pointti hieman ohi.

Ihan pohtimisen arvoinen asia, mutta siitä nyt muutenkin yp:n toimesta oli näköjään tulossa juttua. Valitettavasti vaan näitä tutkimuksia ei täällä saa tehdä.

Minulla on aina aamukohmelossa teltta pystyssä, jolloin hakkaan tatin kuivaksi. :sunglasses:

Toivottavasti tyydytti. :slight_smile: