Kokemuksia? Mitä kysytään? Kuinka tarkkaan, mitä sielä oikeesti tapahtuu? Toteutuuko yksityisyys eli onko odotushuone missä kaikki näkee toisensa? Oon alkanu harkita tätä kun ei voi puhua kelleen, oon siis silleen todella yksin.
Ainakin meillä Helsingissä pääsääntöisesti päihdepolille mennään ajanvarauksen kautta. Esitiedot on käyty läpi jo puhelimessa ja päihdehoitajan kanssa jatketaan siitä.
Ensimmäisellä käynnillä kartoitetaan tilanne ja tehdään hoitosuunnitelma. Tässä kohtaa juopon ei enää tarvitse eikä kannata valehdella juomisestaan tai juomismääristään.
Siellä on yhteinen odotustila ja toki kaikki näkevät toisensa. Mutta eihän siellä ole kuin vaitiolovelvollisia ammattilaisia sekä muita samassa tilanteessa olevia ihmisiä hakemassa apua ongelmaansa. Jos siellä törmäät naapuriin tai työkaveriin niin Samassa veneessä olette, joten tuskin se tieto siitä eteenpäin karkaa.
Suosittelen lämpimästi kokeilemaan päihdepolin vastaanottoa ja sinun kannattaa siellä korostaa sitä, että kaipaat nimenomaan keskusteluapua tilanteeseesi.
Mulla sama kokemus kuin Temellä. Toki sillä erotuksella että menin avokatkon kautta.
Mutta noin se menee; yhteys sinne ja varaavat ajan jossa ensin käydään läpi sun tilannetta ja mietitään jatko.
Ja kuten Teme sanoi, ei siellä odotustilassa ole sellaisia asiakkaita jotka eivät samalla asialla siellä ole. Sitä ei tarvitse pelätä
Toki paikkakunnasta riippuen mutta ei ainakaan meillä (vaikka suht isossa kaupungissa asunkin) mitenkään ruuhkaksi asti siellä asiakkaita ole (jos vertaa terveysaseman odotustilaan), ehkä joskus on ollut 1 tai 2 jos on samaan aikaan aika.
Sinne vaan rohkeasti! ![]()