Päihdelinkki auttoi raitistumaan

päihdelinkki on tehnyt nyt voitavansa ja heitän hyvästit tälle forumille. Tämä on ollut suuri apu, vierailinhan täällä alkuraittiuteni ajan päivittäin tietoa etimässä ja kokemuksia vaihtamassa. Silloin Onniina-nimimerkillä. Loppujen lopuksi raitistuminen on aika yksinkertainen prosessi, joskin henkistä kanttia vaativa. Tsemmpiä muillekin alkuvaiheessa oleville lopettajille. Tässä muutama hyvä vinkki raitistumiseen:

• Hankkiudu eroon juomakierteestä keinolla millä hyvänsä: hoitolaitoksessa, AA-ssa, korpimökissä, kuussa… TOISINSANOEN ympäristössä, jossa et voi juoda. Fyysisen himon vallassa oleva alkoholisti ei voi vain PÄÄTTÄÄ, ettei hän juo enää.

• Kun himo on voitettu, hanki tietoa alkoholismista, keskustele kaltaistesi kanssa päivittäin. Joko AA:ssa tai täällä Päihdelinkissä. Hanki tekemistä, joka pitää ajatukset pois juomisesta.

• Ota vastuu itsestäsi. Älä kerjää sääliä ja vuodata krokotiilinkyyneleitä. Jokaisen elämässä tapahtuu ikäviä asioita, elä sen kanssa. Kurjuudesta voi vain nousta.

• Tee pesäero juoviin ystäviisi silläkin uhalla, että jäät yksin.

• TUTUSTU itseesi. Löydä sisäinen lapsesi eli muistele mistä olet haaveillut, minkälaiseksi olet kuvitellut elämäsi, ennen kuin viina vei. Ryhdy toteuttamaan unelmiasi.

Mutta ennen kaikkea: Anna itsellesi aikaa. Kekisty ensimmäiset kuukaudet vain toipumiseen. älä suorita. Toipuminen vie kuukausia ja taas kuukausia. Älä ole kärsimätön. Kestä myös ikävät fiilikset.

TSEMPPIÄ!!!

Täh??? Meinaatko häipyä?

Jos niin teet, niin kiitos ainakin älykkäistä mielipiteistäsi. Sinun pohdiskelusi auttoivat minua ainakin taas eteenpäin tässä oman pääni kanssa selviytymisessä. Luulen että itsekin liukenen takavasemmalle. Aistin taas tutun hysteerisen, kiihkeän voiman läsnäolon. :laughing: Kyllä se siitä taas itkuksi muuttuu. Minä palaan taas jostain puskista ja puun takaa jossain vaiheessa, tai sitten en.

Hyvää kesää kaikille tämän biisin myötä - minun nuoruuden ja hulluuden biisi! :smiley: Minä olin 80-luvun teini, nyt olen vanha enkä juo enää, mutta hullu olen kaiketi vieläkin.

youtube.com/watch?v=V5LdwK5r … re=related

.

Hei Onniina!

Ikävää, että jätät palstan. Missä aiot keskustella kaltaistesi kanssa päivittäin nyt, kun jätät tämän palstan ?

Itse käyn täällä satunnaisesti, aika paljon AA:ssa, soittelen ja tapaan aa-laisia ja käyn muillakin palstoilla katselemassa.

Hyvää kesää!

:imp: