oxyt alas ominpäin -sisua riittää!

Eli kysymys kuuluukin että miten mun pitäisi noi xanor debot 2mg ottaa kun luulen et ne tulis heti perseenkautta ulos, koska ruokalusikallinen vettä tekee ihan saman? Eli onko mitään hyötyä nielaista kokonaisena? Nyt on menossa toinen päivä ilman kontteja ja olo alkaa olla jo melkomoueen kamala, ja käsittäneeksi tämä on vasta esimakua?
Kiitos jo etukäteen niille diehardeille jotka viitsivät vastata…

Xanoria en ole koskaan käyttänyt, mutta oxy-refloista on kokemusta… Pystyykö sen xanorin pureskelemaan suussa jauhoksi kuten Diapamin? Sillä tavalla saisit lääkettä imeytymään.

Lopetitko oxyt seinään? Onnea siihen! Itse oon muutaman kerran yrittänyt, mutten ole ikinä pystynyt siihen. Onneksi ei itse tarvitse enää asiaa pohtia.

Kyl joo. Tuli vaan mitta niin vitun täyteen ku koooajan paska olo ymym… olotila on kyl niin erikoinen etten viel taida ees tietää mikä täs odottaa, mut oxyt jäi ja se on pääasia… alko jo vituttaa toi et 80mg komesti päiväs, eikä kivut lähe mihinkää ! Soitin lääkärille eilen et mie lopetan ne ja äsken ku tarkastin omakannasta, nii sielan taas uus oxyrespa venaamas! Mikä vitun saattohoito tääkin on?

Niin ja kuinka pikään näit olotiloja on luvassa, la koska alkaa ne pahimmat?

Voisit kokeilla Imodiumia siihen pahimpaan ripuliin. Eipä se oksikodonireflapaskomiseen välttämättä hirveästi auta, jos sen ohjeenmukaisen 8 tabl./vrk. otat, mutta saattaa se sen verran suolentoimintaa hidastaa, että edes jotakin pääsisi imeytymään lääkkeistäsi ja toki myös ravinnosta.

Hehheh, tuolla toisaalla oli juuri puhetta, kuinka depot-muotoisia lääkkeitä EI saa rikkoa, mutta tässä tapauksessa voisit tosiaan esim. pureskella tai muuten vetää murskattuna sen Xanorin, kun eipä se depotin rikkominen ko. lääkkeen kohdalla mitään hengenvaaraa aiheuta. Vaikutusaika tosin lyhenee, mutta parempi kai sekin, kuin ei vaikutusta lainkaan, jos sulta tosiaan tulee kaikki suoraan lävitse :confused: .

Mä en ole mikään konkari oksikodonireflojen kanssa, mutta omasta vähästä kokemuksestani voin sanoa, että 3-4 vrk. olin todella kipeä, mutta sitten alkoi jo kummasti helpottaa. Oksikodonin vieroitusoireet eivät yleensä ole kovin pitkäkestoiset, vaikka hyvin rajut ovatkin. Toki, jos olet pidempäänkin syönyt Oxyja säännöllisesti, niin todennäköisesti reflasi kestävät pidempään, kuin mulla, mutta verrattain nopeasti noiden pitäisi olla ohitse. Sain sellaisen käsityksen, että olet syönyt Oxyja puhtaasti kivunhoitoon, etkä mitenkään nauttinut niiden tuomasta olosta. Tämä ei ehkä nyt lohduta tippaakaan, jos olet ihan hirveässä kunnossa siellä, mutta psyykkisten kitkutusten ja himotusten puuttuminen helpottaa reflojen kestämistä huomattavasti ja toki lyhentää niitä, kun fyysisen paskan olon mentyä ohitse, ei tarvitse miettiä niitä psyykkisiä olojaan. Tietty psyykelläkin saattaa olla oma tekemisensä, vaikkei lääkkeeseen mitään suurempaa himoa tuntisikaan, koska vaikuttaahan pitkäaikainen altistus jollekin PKV-aineelle monesti myös pääkoppaan.

Tsemppiä :slight_smile: .

Kiitoksia selventävästä vastauksesta! Oxyi oon syöny viime marraskuusta lähtien molempien lonkkien leikkauksen takia annostuksel 80mg x 3 päivässä +läpilyöntikipuun oxynormei 2-4 päivässä, ja vittu voin sanoo et mie vihaan noit viyun pillereitä! Musisointia oon työkseni tehny ihan parikymppisesgä asti, ja voit kuvitella kuinks se oxy-päis onnistuu…
Oon noiden deboteiden kans tehny nyt sillee, et oon liuottanu ne kuumaan veteen. Usko tai älä nii se tosiaan jeesaa…

Miksi ihmiset vierastavat laitokseen menoa niin paljon? EIväthän oxyreflat edes kestä niin kauaa - eikö olisi tuskattomampaa olla turvallisessa ympäristössä, jossa ruoka tuodaan pöytään, ja saa kunnon lääkkeet oireisiin? Tai onko avokatko mahdollisuus? Siellä kyllä harvemmin saa britlofexejä tai katapresaneja (jotka ovat mielestäni ykköslääke opioidirefloihin). Ovat periaatteessa verenpainelääkkeitä, mutta auttavat tosi laajaan skaalaan vieroitusoireita. Pitää vaan varoa, ettei verenpaine vajoa liian alas niitä syödessä. Siksi niitä yleensä annetaan vain laitoskatkoilla. Tietysti kaikenlaiset bentsot, lyricat, neurontinit, buranat, lihasrelaksantit voivat auttaa pahimpiin vääntöihin sun muihin, mutta itsellä ja monella muulla ihan ykkönen ovat nuo Britlofexit. Katapresanit kai laskevat enemmän verenpainetta, ja muutenkin niillä on käsitykseni mukaan enemmän sivuvaikutuksia, vanhempi lääke kun on.

Mielipideasia kai, mutta mulla se katkolla olo pahensi ahdistusta ja unettomuutta niin paljon etten pystynyt olemaan siellä ku 8vrk enkä tuntenut oloani kovin turvalliseksi vaikka verenpaineet mitattiinkin ennen Catapresanin antoa.

^ + edelliseen lisäten, ei catapresania tai britloja anneta jos katko ei kestä tarpeeks kauaa. Molempien lopetus pitäisi tehdä ns. hiljalleen annosta vähentäen ettei verenpaineet heittele miten sattuu.
En saanut itsekään kumpaakaan ku katkolla olin vuosi taakse päin, kun ilmoitin jo mennessäni etten varmasti viikkoa pidempään jaksa olla. :frowning:
Jos sen suunnitellun 2vkoa olisin ollu, niin sillon olisi voitu lääkärin jo mulle kirjoittama catapresan ottaa käyttöön helpottaa oireita, mutteivät uskaltaneet sitä antaa kun tosiaan en lupautunut täyttä aikaa olemaan.

Ndljäs päivä ilman oxyi alkaa ja jumalauta mitkä olot ja mikä yö! Nukkumisesta ei tietookaa kylmä/kuuma, horkka, iho ihan kananlihal ja jotenki ihmeen kosketusarka, vituttaa, paska lentää ja tuntuis kokoajan et lentää laatta. Joku sano et 3-4 päivää kestää pahimmat ni toivottavasti se nyt tarkottaa tätä, ettei enää pahemmaks menis… sen mitä pystyy ni oon huomannu et syöminen auttaa ainaki tohon vitun närästykseen ja vatsan korvennukseen mut kaikki tulee vaan heti pihalle. Nyt täytyy kyl myöntää et elämässäni suunilleen kaikista aineista oon jälkkärit kärsiny mut nää vetää voiton sekä henkisesti että fyysisesti kaikista! Ja kaiken ton paskan lisäks alkaa kivut tulemaa noin kahta kauheempana esiin. Ei hyvä juttu… kiitos kaikille jotka ootte antanu vinkkiä ja kertonu kokemuksianne täällä. Mäpä lähen taas tärisemää tonne punkan pohjalle! Ei kellää muuten sattuis olemaa mitään vatkattavaa ni vois tän horkan rinnastaa ees jotenki hyötykäyttöön…

Tsemppiä vaan, kyllä sulla nyt on se pahin menossa jos neljäs päivä on jo lähteny käyntiin viimesistä oxyista.
Ei se helppoa ole mut ajattele niin, et tästä eteenpäin kaikki on parempaan päin ja voiton puolelle kääntyy sun “taistelus”.
Eihän ne kitkut tietty salaman iskusta häviä kun 4 pvä on täynnä, mut ei ne tosta enään pahenekaan.

Ite oon subu kitkuja muutaman kerran aikoinaan kärsiny, ja niissä ollaan 4vrk kohdalla menossa vasta kohti pahinta, mut hitaamminhan se subu häviääkin elimistöstä et siitähän se johtuu.

Et yritä vaan kestää ja ite huomasin sen omalla kohdallani, et jos vaan pääset sieltä sängyn pohjalta ylös ja liikkeeseen niin se helpottaa.! Vaik ajatus tärinöissä tuntuukin karmaisevalle, et pitäis nousta ja vaik ulos mennä käveleksii, niin kyllä se oikeasti ainakin itelläni helpotti huomattavasti. Ja aina kantsii syödä pieniä annoksia sillon tällöin, niin sekin parantaa oloa kummasti niinku olit itsekkin huomannu.

Hienosti oot pärjännyt alienseedx6x! En olisi itse pystynyt samaan! Ei ne reflat enää tosta pahene ja pitäisi kohta kyllä jo helpottaakin. Olo voi tosin olla huonohko pidempäänkin, mutta ripulin jne. voisi olettaa helpottavan viimeistään ylihuomenna.

Bupre-reflat olen kestänyt, mutten oxyjä ole ikinä pystynyt kerralla lopettamaan. Kerran olen oxyt lopettanut parin viikon asteittaisella pudotuksella ja sekin teki tiukkaa. Silloinkin hyppäsin temgesiceihin,tramaleihin jne, eli en ollut lopetuksen jälkeen ilman opiaatteja. Bentsoja käytin silloin lopetuksen jälkeen ja helpotti oloa. Tosin täytyy myöntää, että olin sekä fyysisesti että psyykkisesti koukussa oxyihin, vaikka olin vain puoli vuotta käyttänyt, joskin isoilla annoksilla. Muiden aineiden käyttöä oli takana vuosia tuolloin. Eikä kestänytkään kauan kuin oli oxyt taas käytössä, tosin respalla on ne aina ollut.

Jep, onnittelut, että olet noin sitkeästi kestänyt ja tsemppiä edelleen :slight_smile: . Kyllä sen pian pitäisi helpottaa, eikä tuo tuosta enää ainakaan pahemmaksi mene, kuten jo sanottukin. Mä tosiaan sanoin, että 3-4 vrk. kestivät mun oksikodonireflani ja sitten helpottivat kummasti, mutta ei mulla noin pitkää Oxy-putkea ollutkaan takanani, kuin sulla, joten toki sun kurja olosi voi kestää pidempään. Hyvä kuitenkin, että olet saanut vähän syötyä. Itse aikoinani(Kahdesti eläissäni olen päästänyt oksikodonin käyttöni siihen malliin, että olen siitä reflat saanut ja toivottavasti se riitti mulle) oksentelin niin perkeleesti, että edes vesi ei meinannut pysyä sisällä ilman pahoinvointilääkettä ja siinä oli oma työnsä saada se pahoinvointilääke pysymään sisällä :mrgreen: . Helvetin heikkoon kuntoonhan siinä meni :angry: .

Zeus tuossa jo mainitsikin noista buprerefloista, että ne vasta alkavat kunnolla siinä vaiheessa, kuin Oxy-reflat jo loppuvat, mutta buprereflat nyt ovatkin IMO vittumainen flunssa Oxy-reflohin verrattuna ja ne kestää kyllä kärsiä. Eniten niissä vituttaa tosiaan niiden pitkäkestoisuus.

Nuo reflathan tekevät hirveät kivut ihan itsessään, vaikkei alunperin olisi kivuista kärsinytkään ja sitten jos niitä kipuja on siellä taustalla ihan oikeastikin, niin toki ne alkavat tuntua turrutuksen lakattua ja reflojen tähden vielä voimistuvat. Miten ajattelit pärjätä niiden oikeiden kipujesi kanssa, jos jätät nyt tujummat kipulääkkeet taaksesi? Ovatko ne kipusi lieventyneet ajan myötä sellaisiksi, että pärjäilet esim. pelkän Buranan voimin ja selvä pää on sulle tärkeämpi juttu, kuin kolotuksien kuriin saaminen?

Alienseedx6x: Oletko vielä siellä jossakin? Miten sulla menee? Saitko kärvisteltyä reflat kunnialla lävitse, millaiset olot ovat nyt jälkeenpäin ja miten pärjäät kipujesi kanssa?

Jep olisi kiva kuulla, miten meni! Myös, jos ei onnistunut, niin olisi mielenkiintoista kuulla siitäkin.

Kerralla lopetus on elimistölle pahasta ja vaikka kestääkin ne viikon reflat, niin sen jälkeen alkaa psyykkinen oireilu eli mielesi huutaa oxya halusitpa tai et. Hallittu alas ajo jos siihen pystyy ja sitoutuu on paras mahdollinen keino vältää niin fyysiset kuin jälkimaininkeina tulevat psyykkiset mieliteot jotka kestävät sen 3-6kk ennenkuin omat endorfiinit toimivat edes jotenkuten. Noi psyykkiset on mielestäni pahimmat, kun jatkuva alakuloisuus/masis jyllää eikä niihin auta mitkään masislääkkeet tai bentsot. Mutta jossain vaiheessa alkaa tuntemaan aitoa elämäniloa jos vain kipu on jotenkin hallinnassa. Itse jouduin palamaan oxyihin vaikka se vitutti mielettömästi kun olin jo 9kk ilman tosin tramaleita meni mutta on eriluokan lääke kuin oxycontin. Minulla on selkä sökönö johon leikkaushoitokaan ei auttanut muuta kun pääsin pyörätuolista pois, mutta krooniset kivut jäi ja ennenaikainen eläköityminen perkl. No nyt otetaan oxya tosin vain 20mm x2 lisänä lyrica 150 Rivatril 4mm + unilääkkeet tarvittaessa. Toisin sanoen pölläkässä 24/7 mutta kivut ovat jossakin 4-5 asteikolla eli siedettävät.