oudot viekkarit?

Hei! Ja hox naiset!

Aika koluttu aihe mutta vielä haluaisin kysyä erityisesti naisilta: Olen lopettamassa bupren käyttöä ja kaikki normaalit viekkarit ovat tulleet kuvioihin. Kuitenkin erityisen outo ja ehkäpä vähän nolo oire on että kuukautiskiertoni on mennyt aivan sekaisin. Johtuisiko se kenties siitä että käyttöni on sahannut viikon ajan nollasta sataan vai pelkästään että keho alkaa putsata itseään tms? :open_mouth: Mitä olette mieltä? Onko kellään tapahtunut tällaista? :blush:

En ole lääkäri, enkä bupren käyttäjä, mutta äkkiseltään veikkaisin, että vierotus voi pistää kuukautiskierron aivan sekasin. Refloissa elimistö menee stressitilaan ja kaikkihan tiedämme, että stressi voi viedä menkat kokonaan pois tai sekottaa ne. Eli jos kroppa on stressitilassa reflojen vuoksi niin kierto voi sotkeentua, mutta palaa varmasti ennalleen, kun oireet on kärsitty ja olotila normalisoituu pidemmäksi aikaa. :slight_smile:

Tipi81 sen sanoi. Itsellä henk.koht. kokemusta asiasta: bupren lopettamisen jälkeen sain odottaa puoli vuotta, ennen kuin koko menkkoja edes lainkaan tuli. Niin kauan elimistöllä meni saada kierto kuntoon rankan subuhistorian jälkeen!

Tuo on nähdäkseni aivan normaalia ja Tipihän sen perusteli, että miksi. Keho on stressitilassa.

Ja aloittajalle tsemppiä bupren lopettamiseen! Itse en koskaan siihen pystynyt, mutta nyt korvaushoidossa menkat näyttäis tulevan aika mallikkaasti. Hyhh, nyt sai riittää kirjoittaminen kuukautisista. :smiley:

Juu juu, itse asia tulikin tuossa jo selvitettyä, eli reflat sekoittavat elimistön ja jos elimistö on syystä tahi toisesta sekaisin, niin se vaikuttaa hyvin herkästi kuukautiskiertoon.

Se, mikä mua jäi tässä vaivaamaan, on se, että mitä ihmeen noloa on kuukautisiin liittyvissä asioissa :astonished: . Mitä vuotta te oikein elätte? “Kuukautiset, hihhihihih, ei sellaisista sovi puhua, hihhihhihhih” :unamused: . Voi vittu, pistän kohta ihan oman menkkaketjun pystyyn. No, en mä nyt jaksa :mrgreen: .

Kun on oikein “mukavat” opparireflat päällä, niin kyllä siinä IMO esiintyy kaikkia hiton paljon nolompiakin oireita, esim. räkä valuu nenästä, kun mikäkin Niagaran putous, hikeä puskee joka huokosesta lammikoiksi asti ja hyvä, kun pöntölle ehtii, kun paska jo lentää oikein iloisesti. Eipä noissakaan oireissa varsinaisesti mitään erityisen noloa ole, aivan normaaleita ihmiskehon toimintojat ovat, jotka nyt vain korostuvat aika pirusti refloissa, mutta kyllä nuo mainitsemani jutut ovat mielestäni kiusallisempia niin itselle, kuin kanssaihmisillekin, kuin sekaisin mennyt kuukautiskierto/puuttuvat kuukautiset :unamused: .

Ei mua menkoista tai muistakaan ihmiskehon eritteistä nolostuta puhua, ellei juttu mene siihen että kirjoitan liikaa nimenomaan omista menkoistani. Oletan myöskin ettei suurintaa osaa ihmisistä juurikaan jonkun yksittäisen ihmisen kiertojutut kiinnosta, jos menee liian yksityiskohtaiseksi. :wink: Meinasin edellisessä viestissä läpistä vuodoistani vähän liiankin kanssa.

Winston, jos ikinä sen ketjun aloitat, osallistun erite -keskusteluun oikein mielelläni. :laughing:

^ Jepjep, täytyy katsoa, jos tässä joskus moiseen energiaa ja luppoaikaa riittää :laughing: :mrgreen: .

Kiitos kaikille vastanneille! :smiley: tota en tiennykkää et kroppa menee stressitilaan mut pasmat sekasin kyllä menee ja pahemman kerran :confused: Ei ihan vielä onnistunu lopettaminen mut toivottavasti asap! Ekat viekkarit kyl tuntu niinko jostai käsikirjasta ois lukenu: hallitsematonta aivastelua, väsymystä, voimattomuutta, pahoinvointia ja ne levottomat jalat… ai kauhia ko tuntu et joka asennossa on vaikia olla! :angry: mut eiköhä tää tästä! Nyt ainaki tiiän etten oo ainut jolla tuo kuukautiskierto on menny sekasin :smiley:

Nämä kovemmat/vahvemmat mömmöt lamaa hormoonitoimintaa ja voi olla että bupre on sekoittanut sinun hormoonitoiminnan mikä alkaa nyt palautumaan.

Minulla ilmenee myös vähän vastaavia hormonihäiriöitä ihan kuningas alkoholista vierottautuessa. Korkin ollessa iloisesti auki teltta nousee aina aamuisin komeasti pystyyn, mutta kun välillä maltan katkolle marssia, niin viisari ei värähdä kokonaiseen viikkoon. :astonished: