Oudot kokemukset kannabiksesta

Olen aloittelija, en ole kokeillut pajaa kuin neljästi joten olen vielä suht tietämätön ja kokematon muihin verrattuna. mutta siis, kerran istuimme autossa silloisen poikaystäväni kanssa ja hänen kavereiden kanssa. En ole varma mitä poltimme, se taisi olla sativaa. Muut kikatteli autossa mutta mä vaan mietin oloani, ja kävin hitaalla. auto tuntui liikkuvan neljän,kuudenkympin vauhtia vaikka tarkistin niin mittarissa oli satasen vauhti päällä. katsoin suoraan ja näytti että silloinen poikaystäväni olisi tuijottanut minua syyttävän näköisesti vieressäni suoraan mun kasvoihin mutta ainakun käännyin niin hän katsoi suoraan. wtf?:smiley: oli myös väsynyt olo, vaikka muilla oli hauskaa… onko toi iha normaalia? loppujenlopuks taisin nukahdella 5min välein pieniä pätkiä.

Myös tässä lähiaikoina, noin kaksi viikonloppua sitten sain savut hasista. Olin myös juonut 6 kaljaa ja entiedä vaikuttaako asiaan se että mulla oli verensokerit alhaalla ja olin ottanut 1000mg särkylääkkeen kipuihini. Noh, olo oli sellainen että överithän siitä tuli. Hämmennyin seuraavana aamuna miten olin voinut olla siimä kunnossa. Olin ehkä 15-30min tajuiddani, oksensin paljon, vaiken ole ikinä oksentanut ja alkoholimääränikin oli pieni joten…? Olin myös kontannut vessaan kun en osannut kävellä, kävely ja näkö oli liian huojuvaa. Olin tipahtanut, ja kaverini olivat siirtämässä mua sohvalle niin olin vain potkinut kiroillut ja hakannut, ollu aggressiivisen olonen… mistä vois johtuu onks muil ollu tälläst? :smiley:

ainiin olin myös juonut puolipulloa ville vallatonta… psykoosit tulille :smiley:

Joillekin tulee huono olo hatsista. Ei se sovi kaikille, kuten esim. itselleni. En ehkä sinuna hiisailisi - etenkään holin kanssa - jos tuollaisia kokemuksia tulee. Aikavääristymät ja lievän paranoidit kelat on sinänsä aika perusjuttuja, aggressiivisuus sitten taas mun mielestäni ei :confused:

Kannabiksen käytön yhteydessä voi puhjeta psykoottinen kohtaus, vaikka se toki onkin harvinaista. Eräälle tutulle kävi aikoinaan niin.

Mun käsityksen mukaan pajautteleminen kannattaa suorittaa “raakana” eli ei alkoholia samaan aikaan… En tiedä muista komboista…

Kuten jo yllä mainittu, kannabis ei todellakaan sovi kaikille ja aiheuta automaattisesti vain hilpeää hihittelyä ja rennon vapautunutta biletysmeininkiä, vaan nuo vainoilut, epämiellyttävällä tavalla oudot olot ja huonovointisuus ovat hyvinkin tavallisia monelle, kuten allekirjoittaneelle. Ihan riittämiin olen pössyä hiisannut elämässäni ja joskus ihan nuorena se olikin enimmäkseen sitä hauskaa kikattelua, mutta mitä vanhemmaksi tulin, sitä voimakkaammin nuo ei-kivat vaikutukset saivat valtaa, kunnes päätin luopua lopulta koko paskasta. Myös ihan sairaalahoitoa vaativaan kannabispsykoosiin olen onnistunut kerran itseni hankkimaan(Pössyttelyni ei tosin loppunut vielä tuohon kokemukseen), kun kiskoin pari päivää oikein isosti, olo huononi vain kaiken aikaa ja tyhmänä yritin korjata sitä hitsaamalla vain lisää ja lisää ja lopulta kävi köpelösti :unamused: . Toki tuosta selvisin ihan parin päivän lepti+rauhoittavat -levolla.

Oksentaminen/pahoinvointi kannabiksen vuoksi ei myöskään ole mitenkään ennenkuulumatonta. Esim. joskus olin vetänyt oksikodonia ja viinaa suht reippaastikin(En suosittele ko. komboa kenellekään, voi lähteä henki) ja oloni oli sillä setillä mitä mainion, mutta sitten erehdyin ottamaan parit hatsit ja siitä seurasi sitten aivan armoton oksentaminen ja ilta oli pilalla :angry: . Tiedä sitten, paljonko nuo alla vaikuttaneet emmeet oksentamiseen vaikuttivat, koska niillähän on taipumusta tehdä yrjöefektiä, mutta mulla ei tosiaan ollut oksetuksesta tietoakaan ennen sitä pössyttelyä, enkä ollut myöskään ennen sitä hetkeen buustannut sen enempää oksikodonia, kuin alkoakaan, joten kannabiksen piikkiin pistän. On se mulle oksentelua aiheuttanut myös kevyemmällä sekakäytöllä ja huonovointisuutta ihan pelkiltäänkin.

Edit: Myöskään sillä ei ollut mun kohdallani lopulta merkitystä, hitsasinko hyvässä seurassa, huonossa seurassa, yksin, mikä lajike, mitä olin käyttänyt ohessa vai olinko mitään, olinko väsynyt, olinko syönyt, mikä oli mielentilani noin yleisesti jne. Paska olo tuli joka tapauksessa.

Mitä oksenteluun tulee, niin en ole koskaan oksentanut pelkästä kannabiksesta enkä todistanutkaan tapahtumaa.

Sen sijaan alkoholin kanssa kombottaessa menee todella herkästi yli, jolloin kokemus on juurikin pöntön halailua ja siitä sitten tipahtaminen. 6 kaljaa nyt ei kovin isolta määrältä vielä kuulosta, mutta riippuu toki paljon toleista niin alkoholiin kuin kannabikseenkin.

Jos ei ole ennen polttanut savuja ja kännin päälle polttaa tarpeeksi isot savut, niin on oikeastaan sääntö eikä poikkeus, että oksentamiseksi menee. Ainakin näin olen itse nähnyt. Jännä vaikutus. Koskaan en ole muuten onnistunut oksentamaan siten, että ensin poltan savut ja sitten alan juomaan. Aina ensin känni ja siihen savut päälle → taju kankaalla.

Itselläni kannabis oli aluksi enemmänkin juuri hihittelyä sun muuta. Jossain vaiheessa alkoi vainottaa ja ahdistaa enemmän savuissa (tuolloin kyllä oli muutenkin elämäntilanne vähän niin ja näin ja siitä syystä masennusta ym), joten lopetin sitten.

19-vuotiaana tuli niin huono olo yhden kerran psyykkisesti pajauttelusta, että sen jälkeen olen uskaltanut polttaa vain tosi mietoa heinää tai vaihtoehtosesti pari rauhoittavaa tai muutama kalja pitäny ottaa alle, että uskaltaa polttaa kukkaa.

Emmä tiedä, olikstää varsinaisesti o u t o kokemus, mut joku aika sitten poltettuani kamun tarjoamaa, öh, sisäinen idioottini pääsi todella kukkaansa.
Kaupas yritin sinnikkäästi tarjota kassalla korttia kassahenkilölle, kunnes se lopulta hermostu ja sano, että laitasenytsiihenlaitteeseenjanäppäilepin-koodi!!! “Pin-koodi”, apuuuuvaaa :laughing: . Onneksi oli käteistäkin mukana… Yritin kirjottaa meiliä tutulle, ja joka penteleen sana meni väärin, vaiks kui yritin korjata… Sit vaan odottelin, että menis ohi.

Ei se mukavaa ollut, mut ei onneksi tällä kertaa kaameetakaan.

En siis yleensä käytä kannabista, kun lähes aina on tullu tosi pahat skitsoilut ja harhat ja pelot… :confused: .

Parempi kai toi sitten oli. Mut ei tee kuitenkaan mieli toistaa tuota “outoa” kokemusta :unamused: .

Ei kannata juoda alkoholia kannabiksen seurana, ainakaan paljon. Se on usein sen pahoinvoinnin aiheuttama lähde.

Joskus joillain ihmisillä joilla on elämässä käsittelemättömiä asioita itsensä kanssa saattaa kannabis aiheuttaa outoja ajatuksia ja kuumotuksia. Silloin se olotila kannattaa ottaa terapeuttisena kokemuksena. Kannabiskin voi toimia ja auttaa kuten psykedeelit pään sisäisten solmujen availussa :wink:

Itse nautin kyllä suuresti kannabiksen tarjoamasta “olotilasta”. Jos mahdollista valitkaa itsellenne sopiva lajike. Onneksi kannabis tullaan lailistamaan todennäköisesti tässä muutaman vuoden kuluessa. Silloin ehkä siitäkin puhutaan yleisemmin, kun on tosiaan erilaisia lajikkeita, eri tarkoituksiin. Lääkkeellisyys, viihteellisyys ym. Asioita.

Suosittelen tutustumaan nykypäivän kannabistieteeseen. Monille uudet lääkinnällisen mieleen tarkoitetut kannabis tuotteet ovat varmasti paljon miellyttävämpi vaihtoehto, kuin nämä superturbo sativat jne.
Nämä siis voivat auttaa todella laajasti erilaisiin psyykkisiin ja fyysisiin ongelmiin.
Osassa on toki hieman enemmän viihteellistäkin puolta.

en.m.wikipedia.org/wiki/Cannabidiol

Noita ei ihan taida your local dealerilta löytyä :unamused: itseäni sinänsä kiinnostaisi nimenomaan cbd-pohjainen matsku käytännössä minimaalisella thc-pitoisuudella erinäisiin lääkinnällisiin tarkoituksiin. Ehkä 20 vuoden päästä…

Niinhän se on, että tällä hetkellä noita ei kovin helposti saa. Siihen on kuitenkin sellainen ratkaisu, että kasvattaa itse matskunsa. Se ei tosin ole kaikille mahdollista ja en tiedä kuinka paljon vaatii saada aikaan kyseisiä tuotteita alulle.

Toivon ettei se vie sitä 20 vuotta ennen kuin näiden lääke potentiaalinen puoli tuodaan laajemmin esille ja mahdolliseksi saada niitä. Onhan tässä asiassa onneksi eteenpäin menty. Tosin hitaasti.