Oranssi piri

Amatöörinarkomaanina, välillä ongelmakäytön rajoilla liikkuvana “viihdekäyttäjänä” haluaisin esittää yhden kysymyksen. Tavallisesti Suomessa liikkuva piri on epämääräinen sekoitus erilaisia valkoisia jauheita, jonka seassa saattaa olla hieman amfetamiinia. Muutaman kerran olen saanut oranssia piriä, joka on ollut selvästi normipiriä parempaa.

Mistä oranssi väri johtuu ja mitä oranssi piri oikeastaan on?

Jatkeaineista tuo väri on yleensä kotoisin((jotain paskaa). Piri vois olla metaa…?

Tiedätkö sattumalta kuka on “Keittäjä”?

Meth? Höh!

Meth=Crystal näyttää juuri siltä miltä pitää, eli merisuolalta. Suomessa vähän jokaista piriä sanotaan muka methiksi tai meth-pohjaiseksi :confused: . Jos methiä ottaa tuollaisen 01, niin ero tavalliseen on se, että valvot 2 vrk normaalin yhden vuorokauden sijaan :frowning: . Olot eivät MUSTA ole merkittävästi paremmat :neutral_face: .

Meth on huomattavasti harvinaisempaa, kuin tuo tavallinen amfetamiini. Veikkaisin, että tällä palstalla piriä käyttäneistä* aika harva on joskus mettiä tai edes sitä sisältävää joskus vetänyt. Mä en tykkää siitä, koska se valvottaa mua liian monta vuorokautta :imp: .

Jokeri

Kuva metasta :mrgreen: :
sag-nein-zu-drogen.de/drogen … mphetamin/

• = Ja susirajan takana asuvista :sunglasses: !

Ei se metamfetamiini nyt niin harvinaista ole, ettei siihen normipiripää silloin tällöin törmäisi, takavarikkotilastojen valossa noin 5-10 kertaa vähemmän sitä jää kiinni. Eli varmastikaan siitä diilerien metapohjaisesta piristä todellisuudessa vain pieni osa sitä oikeasti on, mutta kyllä siihen sattunnaiskäyttäjäkin varmasti uransa aikana törmää. Ja piri nyt on aina paskaksi jatkettua, oli sen pohja sitten amfetamiinia tai metamfetamiinia, eli mistään kristallista on turha täällä haaveilla, jollei itse sitä valmista.

Vaikutuksiltaan metamfetamiini kyllä eroaa muutenkin kuin kestonsa puolesta, sillä se vapauttaa dopamiinin lisäksi serotoniinia, joten siitä voi ihan oikeaakin euforiaa saada sen pelkän valvomisen lisäksi.

Se oranssi väri on karamelliväriä, jolla saadaan aikaan placebo-vaikutus, ts. typerykset uskovat, että kyseinen piri on parempaa, koska se on hauskan väristä :mrgreen: :stuck_out_tongue: :unamused: . No ei ehkä, mutta jostakin jatkeaineesta tuo väri todennäköisesti on peräisin, eikä sillä taida lopulta olla mitään tekemistä sen kanssa, kuinka hyvää se itse piri on. Kyllä kalkkitabletitkin toimivat mainiosti unettomuuteen, kun usko vain on tarpeeksi vahva :wink: .

Se väri voi periaatteessa tulla vaikka mistä jatkeesta. Joskus pirin valmistuksessa käytetään välivaiheena beeta-nitroyhdistettä (1-fenyyli-2-nitropropeeni) jolla on vahva oranssinpunainen väri ja jonka voi pelkistää amfetamiiniksi esim. sinkkiamalgaamilla. Jos tuota on jäänyt lopputuotteeseen epäpuhtautena, niin se selittäisi oranssin värin. Beeta-nitroyhdisteet eivät ole ihmiselle kovin myrkyllisiä, mutta niitä on testattu antibiootteina koska ne tappavat bakteereita tehokkaasti.

Hmm… Eikö tuo ole jokseenkin epäterveellistä, jos kiskoo elimistöönsä turhaan ainetta, joka käy antibiootista?

Harvemminpa nuo pirinistit tuntuvat terveysasioista juttelevan… :confused:

^ En tarkoittanutkaan, että pirinistit olisivat niin kovin kiinnostuneita siitä, mikä on terveellistä ja mikä ei, vaan viittasin lähinnä tuohon hilbertin(joka ei käsittääkseni ole ainakaan kovin paha pirinisti :smiley: ???) kommenttiin siitä, että ko. aine olisi melko myrkytöntä, kun itse olen vakaasti siinä käsityksessä, että turhien antibioottien pumppaaminen itseensä olisi pidemmän päälle hyvinkin haitallista, vastustuskyvyn kannalta jne. Toki sitä piriä paljon pahemmillakin myrkyillä jatketaan, että eipä sillä…

Kyllä esim pk-seudulla liikkuu paljon keltasta piriä joka selkeästi sisältää metaa. Puhtaampaakin metaksi sanottua kamaa näkyy välillä, mutta sitä ei halua mielellään vetää sen psykoosia ruokkivan vaikutuksen vuoksi.(Illan aikana voi jo esiintyä esim harhanäkyjä ja tulla joitain vainoharhoja)
Kyllä sitä silti vetää.

Mainitun euforisoivan vaikutuksen mielestäni saa melkein paremmin “normi”-pirillä, jota tämä eniten levoamfetamiinia sisältävä tavara yleensä on.
En todella tiedä mitä näihin jauheisiin useinkin sotketaan, mutta toivoisin että vähemmän niitä tutkareita plz…

Ai jaa… Missä täällä? KK hinta lienee sit varmaan 3-4x normi vauhti.

kerrompa tarinan kun sain punertavaa piriä muut tyypit olivat ostaneet essoja, noh ihmettelin hieman väriä ja ajattelin et varmaan aika sahaibaa rykäsin saman tien 0,3g ku alkoi vähä tuntuu nii joku 0,2g lisää aattelin että ainakin tuntuis ja tuntuihan se oli tunnissa hiestämärkä makoilin lattioilla tanssin ja hypin lavalla joku 3 tunnin päästä myyjä tuli kysyy et onks hyvää totetesin että yllättävän hyvää mutta ei nää ihan pirinousuilt tunnu, niis se sano et se saattokii olla se pussi mis oli mahdollisesti erästä murentuneet esso jahettuna seassa :laughing:

vanha keskustestelu mutta pakko kysyä et mitä toi nyt on toi oranssihtava hieman kiteinen kuulemmma"meta" mutta ei kuitenkaan ainakaan hyvin pienellä annoksella tuntunut miltään. :open_mouth: ei piristänyt tai mitään, otinko liian vähän kun mittasin perustyylillä kuten normipiriä, vaaleaa jauhetta, eli otin teelusikan ja sillä, otin kärkeen pussista hiukan ja nautin juomalla, ystävän ohjeen mukaan, paljon paljon nesteitä päälle kun nautin sen määrän mutten tuntenut oikeetaan mitään ja on siit se kaksi tuntia kun otin :smiley: vakuutan ettei mitään toleranssei tommosiin ole koska otan hyvin harvoin edes sitä vaaleaa peruspiri jauhetta! ja toi mitä hän metaksi kutsui, käytän VIELÄ HARVEMMIN tää on eka kerta.se on vähän kuin sahanpurua, oranssihtavaa/kellertvää…ei ihan jauhomaista.valkoisia kiteitä ja kellertäviä sellaisia, mutta vähän kuin jotai puun puruja väriltä :smiley: mä päätin sit et jos kokeilen, mut taisin ottaa turhankin varovasti kun ei tuntunut…kaveri ottanut aivan samaa ja isommat tolet, ottaa useemmin ja sillä kyl tuntuu hyvin, mut se ottaa ENEMPI kerralla…mä en uskalla koska oon pienikokoinen nainen jolla ei ole pahemmin tolea tommosiin…olo ei ole sen suuremmin piristynyt kyllä, mut se vaalea piri kyl kolisi alle tunnissa kun nielin.voiko olla et eilen illalla nauttimani bentsot vaikuttaa siihen että tämä ei nyt tunnu? koska pitkävaikutteisia bentsoja otin illalla vielä klo.23 aikaan :open_mouth: ja nukuin yöllä sitten klo 02-06…hyvin vähän…en tiedä miksi…en vaan saanut unta…

Mikäs se olis sopiva annos sitten? mille ton aineen pitäs haista ja maistua? :open_mouth: jos se metaa on.sanoin kyl etten mielellään metaa ota, ja en jatkossa tahdokkaan ottaa mutta sain sitä kun ei muka ollut nyt muutakaan…sanoi et sitä perusjuttua saan…joskus… :open_mouth: noh, mä toki odotan innolla koska se tehosi paremmin ja on kuulemma mitääm metasotkua turvaliisempaa, mä en pakonomaisesti tartte edes noita, koska mä en ole ns.vakikäyttäjä, en käytä edes joka viikko jonka olen kai muutaman kerran painottanut täällä.käytän PÄIVÄLLÄ joskus väsymykseni takia piristykseen kun kaffeet ja muut ei tehoa oikein :smiley: :frowning: ja en voi juoda paljon kahvia edes saan vatsan sekaisin. Alkoholi on pois laskuist mulla ja mä otan vain jotain pirii ja käytän lekurin määräämii bentsoi, en viihteilyyn vaan siihen mihin on määrätty.paniikki / ahdistuneisuushäiriöön ja sos.tilanteiden pelkoon.piri on sit se mun piristte :smiley:

Mutta miksi tää satsi jonka sain ei tunnu oikein kolisevan vai oikeesti otinko mä liian vähän? en osaa sanoo mitään mg määriä mutta teelusikkaan otin kärkeen hiukan ja sekoitin puoleen litraan dieettipirtelöä…päälle puoli litraa vettä…ja sit otin teetä, nyt kaffetta, suuta vaan kuivasi hiukan ja join lisää vettä tossa mutta olo on vain normaali :smiley: missä vika?

Jees oon aloittelija.uudelleen aloittelija. Vuosia sitten käytin kaikkea mitä käsiin sain. Nyt en todellakaan, enkä minä niistä ajoista muista mimmosta mömmöö mikäki oli kunhan jotain sain vetää…nyt riittää tää satunnainen ottaminen mutta perkele toivoin et toi vaikuttaa tolla pienellä annoksella! :open_mouth: en mä uskalla lisääkä ottaa jos tulee liikaa!

Hei haloo nyt. Kai sä nyt osaat googlea käyttää kun kerran tällekin sivulle löysit? Sulle on käsittääkseni vastattu nyt aika monta kertaa, esim. mun toimestani tuossa uusimmassa ketjussa jossa kysyit samasta asiasta.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Metamfetamiini

http://www.erowid.org

http://lmgtfy.com/?q=metamfetamiini+amfetamiini+

Minäkin oon moista nähnyt, ja testannutkin vähän. Semmosia melko kovia isoja palloja oli, mistä mä veistelin vetoja.

Ei ainakaan puhdasta metaa, mutta kyllä tuo euforisoi ja valvotti pitkään. Ei juuri skitsotellu, pari päivää meni. Hemmetisti hikoilutti, karvat pystyssä muttei pumppuongelmia (korkea pulssi).