Opiskelu + lääkkeet = Mahdoton yhtälö?

Kokemuksia kaipaisin selvästi toimintakykyyn vaikuttavien lääkkeiden kanssa opiskelusta. Minusta on tuntunut jo pidempään, ettei lääkepäissään opi yhtään mitään. :frowning: Vammani on sellainen, etten ilman lääkkeitä oikein voisi edes kävellä. Välillä olen vähentänyt lääkitystäni paremman oppimisen toivossa, ja aika pian on muutos parempaan tullutkin, mutta kävely on sitten niin tuskaa, että juuri ja juuri pystyn pakolliset asiat hoitamaan ja muuten kyhjötän sisällä.

Omalla kohdallani siis on kyseessä vamma ja siihen laillisesti käytettävä kipulääkitys (Oxycontin), mutta ei sillä oikeastaan ole merkitystä muuten kuin, etten oikein “voi” lopettaa lääkkeiden ottoa. Minua kiinnostaa kaikki kokemukset opiskelusta lääkkeiden/huumeiden kanssa. Nimenomaan siitä, miten koette pystyvänne painamaan asioita muistiinne niin jne.

Tuolla “sauna” -foorumilla voisi olla enemmän asiantuntemusta ongelmaasi. Tosin se näyttää olevan melkoinen väärinkäyttäjien paratiisi, mutta kyllä siellä on ihan asiallisiakin kipupotilas-kirjoittajia. Vilkaise.

Oxycontin on keskushermostoon vaikuttava lääke, aiheuttaa uneliaisuutta ja tarkkaavaisuuden heikkenemistä. Alkoholin käyttö vahvistaa oireita ja lääkkeeseen voi tulla riippuvuus. Tämän varmaan lääkärisi on sinulle jo kertonutkin.

Oletko puhunut lääkärin kanssa vaihtamisesta toiseen lääkkeeseen?

Olen kokeillut useita lääkkeitä ja kipulääkärin kanssa olemme päätyneet pitämään tuota Oxycontinia minulle parhaana vaihtoehtona. Alkoholia en käytä lainkaan.

Saunaa olen seuraillut paljonkin, sekä sen myötä havainnoinut, ettei siellä oikeastaan opiskelevia ihmisiä ole. En tiedä onko täälläkään, mutta ilman rekisteröintipakkoa tänne oli niin paljon helpompi kirjoittaa, joten tuli kokeiltua. :slight_smile:

Lääkeneuvontaa en osaa antaa, eikä ole oikeuksiakaan, mutta kehtaanpa kysyä mikä vaivasi on, josko siihen olisi muuta apua tarjolla.

Itsellä on nivelrikko polvissa, ja fysioterapeutin antama akupunktio sai mun jälleen kävelemään. Todellinen ihme.