Opioidit(Subutex ja Suboxone) ja aivastelu

Joo, elikkä sellaista olisin kysynyt muilta, että onko aivastelu loppunut kokonaan käytön myötä? Olen itse ollut korvaushoidossa kuutisen vuotta ja koko tuona aikana olen aivastanut ehkä kaksi kertaa. Mistä moinen johtuu? Olen tietoinen että bupren vieroitusoireisiin kuuluu perinteisesti aivastelu, mutta nyt on käynyt ikäänkuin toisin päin. :question: :question: :confused:

^ Onko tämä sulle isokin ongelma? Saahan sitä toki kaikenlaista ihmetellä, en minä sillä.

Ei ole tietoa, eikä omakohtaista kokemusta. Kyllä mä aivastelin silloinkin, kun vielä oppareita käytin. Puhtaasti maallikon mutuiluna ajattelisin, että kyse on tuosta, mitä itsekin uumoilit. Opparit ummettavat ja päinvastoin taas reflat pistävät vatsan vikkelälle, opparit tekevät lämpimän olon ja refloissa paleltaa, opparit hillitsevät yskärefleksiä jne., jne. Ihan samalla tavoin voinevat siis hillitä aivastelua/toimia ns. sen vastavoimana. Yksilöllisiähän kaikkien aineiden vaikutukset aina ovat. Tai sitten et vain muuten ole aivastusherkkä tapaus ja Subu poistaa sen vähänkin aivastelutaipumuksesi.