Opiaattiriippuvuus+ulkomaanmatka. Apua!!?

Elikkä ensiviikon lauantaina olisi lähtö Englantiin veljeni ja hänen tyttöystävänsä kanssa. Suunnitelmissa olisi myös ehkä käydä Skotlannissa. Ongelmana on kuitenkin opiaattiriippuvuuteni,kyseessä on 6 päivän reissu ja tässä ajassahan kovat vieroitusoireet kerkeävät jo ilmaantua… Buprenorfiinia olen siis käyttänyt nyt n.vuoden päivittäin. Kestän vuorokauden ilman jonka jälkeen alkaa oksentelu,vessassa ravaaminen,kylmä/kuuma,hikoilu,voimattomuus,ahdistus jne…Olisi kiva kuitenkin selvitä matkasta ilman oloja :blush: Sain kaverilta puolikkaan 10 mg norspan laastarin ja tämä ehdotti että löisin sen olkapäähäni mukaan reissulle. Mietinkin tässä että onnistuisikohan tuo? Siis voinko jäädä lentokentillä kiinni? Jos jään,mitä siitä seuraa? Kaveri,jolta laastarin sain, väittää että selviäisin sakoilla ja kyseessä olisi lääkeainerikos,ei usko että jäisin kiinni. Toinen kaveri sanoo etten pääsisi lennoille sillä kyseessä olisi maahantuontirikos. Miten on? Veljeni maksoi reissun ja on odottanut tätä kovasti,joten en halua tuottaa pettymystä perumalla lähtöä. Vieroitusoireet taas pilaisivat matkan :unamused: . Kaverin ehdotus on hyvä mutta epäilyttää mitä kiinnijäämisestä seuraa ja kuinka todennäköistä se olisi.?Määrähän on kuitenkin pieni,tarkoitettu vain omaan käyttöön :smiley: Mitä mieltä olette? Kaipaan vastauksia! T. Epätoivoinen :cry:

No on aika epätodennäköistä, että se laastari huomattaisiin turvatarkastuksessa tms. jos joutuisit tarkempaan syyniin Suomen päässä. Käsittääkseni myöskään koira ei sitä huomaisi, kunhan pysyt kaukana pilvestä. Itsellä siis on säännöllinen opioidilääkitys ja muitakin vahvoja lääkkeitä käytössä, eikä kertaakaan huumekoira ole merkannut, vaikka olen niiden ohi kulkenut monta kertaa. En nyt ala salakuljetusneuvoja jakamaan, mutta aika pieni kiinnijäämisen riski tuntuu olevan - etenkin jos ei lennä halpalentoyhtiöllä.

edit: poistankin pätkän ennen sensurointia, ja sanon vain sen, että kannattaa halpalentoyhtiöitä välttää, monessa mielessä.

[Poistettu käytön suosittelua - Päihdelinkin moderaattori]

Mites, siinä tulliohjelmassa väittivät, että koira haistaa muka lääkkeetkin? :confused: Kysyivät joltain nistiltä, et onko ollut opioidipohjaisten kipulääkkeiden kanssa tekemisissä, kun kielsi koiran merkattua kaiken muun. Mä en uskaltaisi kokeilla. Harvoin noita kysellään kuulemma, että onko respaa, mutta mun tuurillani on kysytty Saksassa ainakin kahdesti todistuksia Tramaleista. Mut mä matkustan kyllä aika paljon, että ehkäpä ei oo ihme, että on sattunut kohdalle noita kyselijöitäkin.

1. Suht vittumaista antaa veljen maksaa matkan ja sen jälkeen vasta ruveta miettimään.

2. Jos olet niin koukussa, että yhden vuorokauden jälkeen on jo aivan paskana, niin mikään puolikas 10mg Norspan ei kyllä iholta käytettynä riitä pitämään terveenä päivääkään (no voihan sen tietty ottaa saavuttuaan pois ja käyttää kielenalta, mut ei siltikään riittäisi kuin pariksi päiväksi, kolmeksi jos vetää just ennen lähtöä tupla-tripla määrän normaaliin päiväannokseen verrattuna).

3. Frendisi on idiootti, lääkeainerikoksen voi saada ainoastaan lääkeaineista, jotka eivät sisällä huumausaineita. Koska tosiaan olisit viemässä maasta huumausainetta, on kyseessä perusmuotoinen huumausainerikos. Toki määrän ollessa tuollainen, niin selviäisit sakoilla, mutta luultavasti missaisit lentosi kun asiaa selviteltäisiin, jos aiot näin toimia niin mene ajoissa lentokentälle ja turvatarkastuksen läpi. Itse olisin paljon enemmän huolissani siitä, mitä brittien päässä tapahtuisi, jos jää kiinni. Siitä ei välttämättä enää sakoilla selviä.

4. Sinulla kävi vähän vitullinen tuuri, että olet menossa yhteen ainoista maista Euroopassa, jossa kodeiinia (puhumattakaan dihydrokodeiinista) saa apteekista ilman reseptiä. Tietenkin maksimissaan jonkun 8-12mg/tabletti, joten apteekeissa joudut ravaamaan tiuhaan, jos olet niin koukussa kuin väität. Kylmävesierottelu on myös välttämättömyys, muuten et reissusta palaa hengissä. Toivottavasti sinulla on siis oma, jääkaapilla varustettu hotellihuone tai veljesi ja tyttöystävänsä tietävät ongelmastasi ja hyväksyvät touhusi. Muussa tapauksessa kannattaa jättää lähtemättä tai kärsiä viekkarit, pahin vaihtoehto olisi kaikkien kannalta, että yrittäisit vieroitusoireiden pelossa salaa popsia noita tabletteja sellaisenaan ja tuhoa maksasi.

Ja muutenkin tyhmää ajatella, että “vaan” lääkeainerikos. Jatkossa sit on tullin ennakkoprofiloinnin kohde, että et vitussa enää lähde maasta/tule maahan laittomuuksien kanssa. Toki se nyt muutenkaan ei ole mikään kunniasaavutus saada mitään sakkoja/merkintöjä minnekään.

Ehkä mäkin olen jollain niiden listalla, kun kerran on kysytty lääkkeistä, niin kysyvät useamminkin? :confused: Toki se ero, että olen hoitanut homman ihan laillisesti aina, eikä haittaa vaikka jatkossakin kyselisivät, koska aion jatkaakin ihan laillisella tiellä. :smiley:

Kuivakukat, tässä tapauksessa -kodat-han olisivat laillisia kuljettaa käsittääkseni. Mutta Briteissä on hyvä ja luotettava niitä myyvä verkkokauppa. Kasvukauden puolestakin voisi olla hyvä aika villiniittyjä ajatellen. Kasvatuspelloista en tiedä, ovatko sadonkorjuut olleet jo vai miten. Luulis kadullakin olevan perushuumeet. Kratomiakin varmaan myydään vielä jossain nettikaupassa, mutta en tiedä olisko siitä paljonkaan apua.

Laastari vaan ihoon kiinni. Eikö se toimi aika montaki päivää, ellei jopa viikkoa? Tietty jos revit sen kalvon irti ja laitat sen kielen alle. Meikällä on “viekkarijemma” missä säilytän “teipin” paloja joita liotan sit suussa, ainaki viekkarit lähtee. :laughing:

Englannista pitäis ihan hyvin saada noita mietoja oppareita. Meet apteekkiin, etit myyjän ja irvistelet siinä ja sanot että “pain pain, veri mats hurt perkele! kän ai häv som kotein öör tramatool tänk juu veri mats”

E: Tai suoraa “I wanttu bai van kilo of diamorfin haidrochlorait” :mrgreen:

No mulla on vahva opioidilääkitys + concerta + bentsot päivittäisessä käytössä, eikä kertaakaan ole koira merkannut mua Suomessa tai muuallakaan ja lennän aika tiuhaan. Lisäksi on pari kertaa tehty nyt tänä vuonna se pyyhkäisytesti läppäristä, joka myös on ollut negatiivinen, joskin sitä olen ihmetellyt. Respoja ei myöskään ole kysytty missään päin maailmaa tähän mennessä.

Oon mäkin kelannut, ettei se koira voi haistaa lääkkeitä, tai siis, miltä lääke haisee? :confused: Sen kyllä tiedän, ettei ne pakkaukset/kapselit vaikuta koiran hajuaistiin mitenkään, se haistaa etsimänsä muiden hajujen alta. Riippuiskohan tosin koirastakin, jospa jokut niistä on koulutettu haistamaan yleisestiottaen lääkkeet, koska toisaalta tossa ohjelmassa ne merkkailee postissa random-pillereitäkin, jotain potenssilääkkeitä yms lähetyksistä. Ei kait tulo-/lähtöaulassa olis mitään järkeä kuin satunnaisesti vaan käyttää sellaista, joka merkkaa kaikenmaailman mammojen Marevanitkin.