Opiaattien lopetus (Tramal) (Ulkomaat)

Ihan alkuun halun pahoitella kirjotusvirheitä. Olis kannattanut käydä äidinkielen tunneilla aikoinaan :smiley:

Kuitenkin asiaan omasta tramal koukusta pääsemisestä!

Vähän taustaa! Olen 28vuotias ja asun aasian suunnalla jossa apteekista voi saada lääkettä kun lääkettä halvalla ilman minkäänlaista reseptiä ja niin paljon kun vaan jaksaa kantaa. Tästä se multakin alko! Olen aasialaisen kanssa naimisissa.

Vähän pohjustusta! Vaimoni piti muuttaa vuosi sitten suomeen mutta päätin että miksi sitä ei asuisi aasian suunnalla talvet ja kesät olla sitten suomessa, koska kummassakin paikassa on kämpät meillä. Tarkotus ei ollut lähteä kuosittamaan aasiaan vaan elää ihan suht normaalia elämää niinkun suomessa. Olen hyvä palkkaisessa työssä ja teen töitä IT-alalla.

Ensimmäiset 6kuukautta en käyttänyt muuta kun kuningas alkoholia,kukkaa ja joskus satunnaisesti valiumia. Pari kertaa myös tramalia kiputiloihin. Ostin sitten lätkän/pari 50/100mg ja otin n.200-250mg. Fiilis oli tosi KARSEA omasta mielestä… Tuli koeattua kunnon noukkuja ei se ei ollut yhtään hauskaa ja melkeen jo sillon lopetin ko homman siihen.
Jotenkin se keho sitten ajan kanssa tottu aineeseen kehossa ja nuokkuja yms ei tullut enään.
Jatkoin kuitenkin tramalin pvä annoksia 300mg päivä. Yksi syy tähän oli että pystyin keskittymään monta tuntia tietokoneen ääressä ilman että mun keskittymis kykyni herpaantuihi ja siitä ei ollut mitään haittaa vaan päinvastoin. Olen myös muuten ADD diagnastitoitu.

Pari viikkoa minä niitä tramaleita söin ja tottakai torelassin kasvoin ja siinä silti oltiin. Huomautan että tähä väliin että henkistä riippuvuutta ei mulla koskaan syntynyt eli siis pakottava tarve ei koskaan ollut. Aika kului ja jatkoin syömistä ennen kun huomasin että lopettaminen on vaikeaa koska joudun tekemään melkein päivittäin töitä mutta ne reflat mtä niistä tuli oli ihan kauheat ja työnteosta ei tullut mitään joten viimeset 2kuukautta söin niitä vain sen takia että voin tehdä duunini.

Märät on ollut maksimissaan 500mg pvä sitä enempää en ole koskaan ottanut enkä myökään sekottanut muiden aineiden kanssa tramalia. En ole koskaan kerralla sitä ole ottanut. Yleensä se on että 350mg ja loput myöhemmin mutta ei aina.

Tässä 3kk aikana on painopudonnut aika paljon koska en ole syönyt kun pelkästään illalla yhden aterian. Todella harmillista mutta kyllä se paino sieltä tulee takasin ja ruokahalu on palannut takasin hyvin :slight_smile: Nuo opiaatit saa mahan niin kovaksi että ei vessassa päässyt käymään kun korkeintaan kerran viikossa… Kyl te tiedätte kellä kokemusta :laughing:

Juttelin kaverin kanssa tuossa kuinka olisi kaikista helpoin lopettaa noiden napsiminen mahd. kivuttomasti ja hän suositteli valiuin käyttö siihe asti että pahimmat viekkarit on ohi ja hyvin on toiminut!

Painotan tähän vielä että en ole narkkari vaan hyvin toimeentuleva nuorimies joka nyt sattu mokaamaan! Ei enään koskaan.

Toivotavasti saitten edes jotenkin selvää mun sepustuksesta. :smiley:

Se olisi heinäkuussa visiitti suomen maalle viettää kesää ja toivon kaikille linkin käyttäjille oikein mukavaa kesää! :slight_smile:

PS. Jos kysymyksiä yms on niin saa toki kysellä mun puolestani!

Unohdin vielä laittaa tsemppaukset kaikille linkin lopettajille ja vähentäjille!

Sori olen uusi täällä ja laitoin vahingossa tämän topicin alkoholin lopettamis palstalle. My bad! Siirretty tuonne huume/lääke puolelle! Silti paljon tsemppi kaikille tännekkin osioille!

Hei,
tervetuloa Plinkkiin! Siirsimme tämän ketjun Me Lopettajista Kuivaushuoneeseen. Toivottavasti keskustelu lähtee täällä käyntiin :slight_smile:

Mukavaa kesää!

Terv. Päihdelinkin toimitus

Kukaan ei synny narkkariksi (tai no itseasiassa sekin on kai tavallaan mahdollista äidin…) ja hieman tämä “painotus” sattui silmiini. Harva haluaa tulla narkkariksi. Yleensä kai vain huomataan yhtenä kauniina päivänä, että onkin koukussa johonkin asiaan tai aineeseen. Se oletko hyvin toimeentuleva, ei tee sinusta erilaista.

Valitettavasti en kovin hyvin osaa sua neuvoa Tramaleista irtautumiseen, mutta olen tänään 11. päivää kokonaan ilman opiaatteja, joista varsinaisesti rakastuin oksikodoniin, joka poisti ahdistuneisuuteni ja korjasi (muka) kaiken muunkin maailmassa hyväksi.

Sinuna pudottelisin noita määriä nopeasti ja söisin refloihin bentsoa (esim. Valium hyvä). Sitten lopettaisin mahdollisimman nopeasti kokonaan ja jos reflat pysyy flunssan kaltaisina, niin söisin ihan pieniä määriä jotain toista opiaattia (sielläkin myydään varmaan jotain vähän kodeiinia sisältävää kipulääkettä kuten Suomessa Panacod). Mutta varoisin, ettei riippuvuuden kohde vain vaihdu toiseksi. Mulla opiaattivierotusoireet muistutti flunssaa eli palelua ja lisää palelua ja jonain päivänä oksentelin. Jos oireet pysyy tuollaisina, niin sitten ne vaan pitää kestää (itse helpotin oireitani mikrokokoisilla annoksilla buprea).

Mut kirjoitin nyt vaan mitä ajattelen - en tiedä kovin onko tramalin vierotusoireet samanlaisia, kuin oksikodonin. Joku muu varmaan kertoo? Tramal on hieman outo opiaatti, mutta taitaa siihenkin päteä se, että onneksi ne fyysiset vierotusoireet on aika nopeasti ohi (esim. heroiini about 5 päivää).

Tsemppiä eniveis lopettamiseen!

Moikka!

Kirjoitin juuri viestin ja koitin lähettää, mutta eipä näy tässä ketjussa? kone tai plinkki sekoilee… :S kirjottelen uudestaan huomenissa kun kerkeän…

SIinä oli kysymyksinä, että kuinka kauan olet käyttänyt? kuinka kauan käyttänyt viekkareiden estämiseen?

Ei noilla määrillä pitäis olla mitään ongelmia, itse vedän 800-1200 mg päivässä aina kun saan reseptin uusittua. Ei mullakaan ollut tarkoitus väärin käyttää mutta kaikki tapahtui vahingossa. Nykyään osaan ajaa alas hiljalleen jotta pahempia refloja ei tule. Kaiken oppii kun ikää tulee lisää. Ei noi onneksi ole siitä pahimmasta päästä edes viihde käytössä.