Opiaaatti/oidi-riippuvuus ja suihkussa käynti

Tervehdys nykyinen plinkki, täällä jotain vuosikymmen tai puolitoista sitten viimeksi höpöttelin.
Oon pitkän opiaatti/oidi historian omaava 35v mies. Kodeiini-oopiumi-morfiini-oksikodoni-10%metadoni-dilaudid-buprenorfiini-putsi piri-concca-meta-voxra-MDPV-bentsot-Lyrica+pari eksoottisempaa joiden nimii en nyt muista +ne jotka unohdin. Anyways, subulla mennyt nyt 14v, ekan kerran kokeilin 19v sitten.

Itse astiaan: kaikki subu/metadoni/opiaatti tahi oidilaiset, kuinka usein käytte suihkussa? Suihkussa käyminen kamoissa tuntuu aina alkuun inhottavalta koska se on normi-reaktio veteen silloin, se tuntuu vetojen jälkeen epämiellyttävältä.
Aattelin vaa kysäistä, pohdin että onkohan täällä asiasta ennen turistu.
Et jos vaik mitä kiskot ja ikä ja kuin usein suihkuttelet+/tai mitä vaan ajatuksii?
Itse käyn suihkussa jokatoinen tai joka kolmas päivä. Vuosii sitten kävin jokapäivä vaikka rätkin menemään, mutta se ois pitkän stoorin takana selittää miksi nykyään mun ruisku-tottumus näin. Hyvää alkavaa kesää!
Kirjoittaessa alla neljää eri juttuu, pahoittelen mahdollisii kirjoitus tai sanamuoto virheitä.

Ööö… Ihan en nyt tajunnut tätä. Itse olen käyttänyt oppareita ihan riittämiin elämäni aikana, eivätkä ne ole koskaan mulle mitään “vesikauhua” aiheuttaneet. Onko tämä jokin yleisempikin oppareiden sivuvaikutus, josta en ole ikinä kuullutkaan?

Enää en käytä oppareita lainkaan(3 vuotta ollut ilman ja hyvin menee siltä osin), mutta käytin kyllä aikoinani monta vuotta ja ihan päivittäiskäytössä. Sekä käyttäessäni, että nykyään suihkussa tulee käytyä vähintään jokatoinen päivä silloinkin, kun ei ole menoa minnekään, enkä ole pahemmin hikoillut. Useimmiten käyn päivittäin. Jos olen suihkussa käymisestä tinkinyt, se on johtunut lähinnä masennuksesta. Oppareita puolestaan käytin lääkkeenä masennukseen(Hyvin toimivatkin, paljon paremmin, kuin ns. sallitut masennuslääkkeet) ja toki, kun niiden myötä masennus hellitti, suihkuun meneminenkin oli helpompaa ja hauskempaa vaikutuksen alaisena. Lisäksi palelen suurimman osan vuotta niin perkeleesti anoreksian ja vaikean alipainon vuoksi, mikä tekee suihkussa käymisestä sangen vittumaista. Opparit puolestaan lämmittävät, joten myös sillä tavoin helpottivat suihkussa käymistä.

Toki monella nistillä on hygieniassaan toivomisen varaa, mutta olen aina ajatellut sen johtuvan yleisestä piittaamattomuudesta ja elämänhallinnan puutteesta, flegmaattisuudesta, masennuksesta tmv., en suinkaan suoraan aineen vaikutuksesta. Ja kääntäen; on sitä toivomisen varaa hygienian suhteen myös monilla täysin streiteillä ihmisillä ja paljon on myös hyvin siistejä ja ulkoisesta olemuksestaan tarkkoja nistejä.

Tykkään käydä suihkussa ennen nukkumaanmenoa. Tulee jopa lapsellisen puhdas fiilis siitä, kun suihkunraikkaana sukeltaa lakanoihin. :mrgreen:

Mitä! Suihkussa köyntihän on parhautta oloissa kun oloissa. Tosin opiaattien lopetuksessa tulevassa kylmyydessä joutuu melkein saunan yleensä lämmittämään.

Rexona Sport saippuaa olen käyttänyt koko elämäni, se todella puhdistaa etenkin hienhajuiset kainalot, ja Linna shampoolla hankaan hiukset. Puhdas ihminen on iloinen ihminen.

Puhtaudesta ei voi eikä kannata tinkiä. Aina suihkun raikkaana liikenteessä. :sunglasses:

Mitenköhän peseytyminen hoituu psykiatrisisilla osastoilla, jos esimerkiksi potilas on niin huonossa kunnossa ettei välitä omasta hygieeniasta. Viedäänkö väkisin suihkuun?

Hmmm… Niin, vaikea sanoa kun ei ole kokemusta osastoista. Kai siinä vaiheessa kun ihminen ei enää tiedosta mikä on hyväksi ja mikä ei, niin ehkä silloin suoritetaan jokin pakko suihkutus. Tosin en kyllä toisaalta usko, että ketään siihen pakotetettaisiin… Mutta mutta mutua.

Kai kaikki potilaat ovat pakko pestä jossain vaiheessa. Monet Saunalaiset ovat olleet pöpilässä lukuisia kertoja mutta eivät halua vastata kysymykseen koska he pitävät sitä jotenkin loukkaavana. Kunhan mielestäni esitin asiallisen kysymyksen.

Tosin toinen mahdollisuus on että monet psykiatrisen sairaalan asiakkaat ovat olleet niin huonossa kunnossa että he eivät välttämättä muista miten pesu-prosessi tapahtui.

Hyvin mahdollista on että asiakasta/potilasta on suihkutettu kylmällä paineruiskuilla ja sen jälkeen kääritty märkiin lakanoihin. Tämä oli yleinen hoitomuoto ennen leptien syntyä, ja veikkaan että sitä vieläkin käytetään niin sanottujen lepti-resistansseiden hoitomuotona meidän Suomessa.

Hyvin mahdollista. Luulisi näin toimittavan, kun on pakko.

Mä tavasin tätä aloitusta useampaankin kertaan, josko tuo suihkussa käyminen olisi jokin kiertoilmaus-/slangisana jollekin ihan muulle toiminnalle :confused: :mrgreen: . Ei ole nimittäin mitään omakohtaistakokemusta tästä:

Vaikka oppareita olenkin ihan riittämiin elämässäni kiskonut, enkä ole myöskään koskaan kuullut kenenkään muunkaan opparistinistin kyseisestä sivarista valittavan, vaikka kaikki muut kusilukot, kutinat, ummetukset, päänsäryt, pahoinvoinnit, seksihaluttomuudet/impotenssit, suun kuivumiset, univaikeudet ja ties mitkä vaivat on kyllä tullut valiteltua puolin ja toisin veturipiireissä hengatessa.

No, kai niitä oudompia/harvinaisempiakin sivareita voi jollekulle puskea tai sitten tuo “vesikauhu” on vain aloittajan päässä. Vaiva se tosin on korvienvälivaivakin :mrgreen: .