Onneksi löysin teidät!

Totta kai täällä saa kertoa miten vähentää siihenhän tämä palsta on tarkoitettu. Itse harkitsen tänne vähentäjiin kirjoittamisen lopettamista kokonaan, koska olen itse aika lailla “lopettamishenkinen” kuten olette varmaan huomanneet. En väitä tuntevani raamattua etu- enkä takaperin, mutta joskus tällä palstalla pistää silmään se miten paljon ihmiset pettävät itseään. Turha minun sanomisiani on kokea miksikään korkeimman tuomioksi, ne vain edustavat erilaista näkökulmaa, joka tässä yhteiskunnassa on aika marginaalinen (eli alkoholinkäytön lopettaminen kokonaan.)

Käyttämäsi lyhenteet menivät täysin yli hilseen, että ehkäpä sinä oletkin meistä kahdesta se täällä kauemmin viihtynyt.

Moi Agga
Kokonaisuudessaan kirjoitus ei ollut sinulle. Näinhän täällä joskus käy. Tekstin alku oli sinulle,väärinkäsitystä tulee niin helposti. Noi lyhenteet on täyttä vitsiä/huumoria tai joillekkin viisastelua, en niitä käytä, heitin hatusta :wink: .
Olen liittynyt sinua ennen tänne, mutta uusi kumminkin. Toi loppu tekstistä on yleistä omaa mielipidettä eikä kohdistu sinuun :slight_smile: .
Syksyn jatkoja
T. Tuppi

En ole ollut täällä kauaa, mutta jo huomaan kuinka moneen junaan meitä on, ja kuinka eri tavoin ja eri vaiheissa ihmiset huolestuvat juomisestaan. En pahastunut Aggan kommenteista, mutta toisaalta - en tarvitse pahanilmanlintua joka jotkut ihme ennustajanantennit päässään suurin piirtein povaa minulle luisumista ja pakosta täysraittiin kohtaloa. “Kaksi vuotta sitten olisin itsekin sanonut noin.”

Olen hyvin huolellisesti tarkkaillut itseäni ja välttänyt viimeiseen asti pettämästä itseäni. Se on kovaa työtä, myönnetään. Olen hankkinut ammattiapua (terapeutti, työterveyslääkäri, personal trainer) jiolle kaikille olen kertonut taipumuksestani käyttää liikaa alkoholia. Olen käynyt A-klinikan konsultaatioissa. Tiedostan siis tilanteeni paremmin kuin moni.

MInulla on onnekseni elämässäni niin paljon asioita ja ihmisiä, jotka tukevat tunne-elämääni ja antavat minulle mielekästä tekemistä, etten HALUA antaa alkoholille liikaa valtaa. Pidän kuitenkin siitä - sekä mausta että vaikutuksesta - ja nautin suunnattomasti sen juhlistavasta ja ylevöittävästä vaikutuksesta. En halua menettää sitä, se on vanhan kansantotuuden mukaan hyvä renki mutta huono isäntä. Aion pitää etanolin rengin asemassa, vaikka hammasta purren, jotta saan nauttia sen hyvistä puolista.

Lämmin kiitos Sinulle, Tuppi, asiallisesta näpäytyksestä. Haastan sinut, Agga: kahden vuoden päästä katsotaan, mikä on tilanne! :wink:

Moi
Hieno kirjoitus Avataara. Osasit asian kertoa paremmin kuin minä :slight_smile:
T.Tuppi

Mmmm…käsitit minut väärin. En povaa sinulle mitään. Tuolla kommentillani yritin vaan tuoda esille sen, miten ihmisten näkökulmat saattavat muuttua aikojen saatossa. Minäkin olisin pari vuotta sitten vannonut kohtuukäytön nimeen ja sanonut ettei absolutismi ole minua varten. Niin vaan tilanteet muuttuu.

Minun kohdallani vähentäminen ei onnistunut. Onnea sinulle yritykseesi vilpittömästi kuitenkin.

Tsemppiä. Hyvä, että tiedostat ja vielä parempi, että toimit.