Onko väsymys antabuksen ominaisuus vai alun sopeutumista

Hei.
Kysymys antabuksen aiheuttamasta väsymyksestä: onko se antabuksen ominaisuus joka joillakin vaivaa koko antabuksen käytön ajan, vai onko se vain elimistön sopeutumista eli on ongelmana vain käytön alkuvaiheessa?

Itse olen käyttänyt nyt reilun viikon antabusta, ja kolme viimeistä päivää ovat menneet lähes nukkuessa!! Jos otan aamulla puoli kahdeksalta antabuksen niin viimeistään yhdeltätoista on olo sellainen, että ei auta kuin painua pehkuihin. Väsymystä riittää sitten pitkälle iltapäivään.

Moi Sepetius!

Väsymystähän voi olla ihan vain sen juomattomuuden takia (ts.vieroitusoire), mutta kyllä se antabus itsessäänkin väsyttää. Sulla on nyt vasta viikko alla käyttöä, joten kuulostaa ihan normaalilta. Kannattaa ootella viikko tai pari vielä.

Jos sittenkin vielä väsyttää aina ihan armottomasti, kannattaa kokeilla ottaa antabusta vain puoli tablettia joka päivä tai vain joka toinen päivä yksi tabletti, koska ainakin itselläni liian suuri annosmäärä kerralla johti hirveään väsymykseen ja jopa tahattomiin nukahteluihin pitkin päivää. Annostuksen vähentämisen jälkeen tilanne helpottui (600mg/2x vk → 400mg /2x vk )

Ja kantsii puhua lääkärille/hoitajalle, tietävät enemmän.

Toivottavasti tästä oli apua!

Alkoholinkäytön lopettamiseen liittyy monenlaisia oireita, jotka saattavat kestää muutamia kuukausiakin. Unen normalisoitumiseen esimerkiksi saattaa liittyä univaikeuksia. Lopettamiseen liittyvä stressi vaikuttaa keskittymiskykyyn ja muistiin. Raitistuminen on hyvin kokonaisvaltainen muutos johon elimistö voi reagoida vaikkapa ylikierroksilla. Itselläni paino putosi lyhyessä ajassa 10 kiloa, vaikka kuinka söi suklaata ja joi limpparia. Lisäksi tulee sitten ne tunne-elämän ailahtelut, jotka nekin voivat olla aika rajuja.

Tämä on yksi asia, minkä takia AA:n kaltainen vertaistuki on arvokas apu. Ryhmässä ihmisille nämä jutut ovat tuttuja ja siellä osataan suhtautua asioihin oikealla rauhallisuudella. Toki täällä plinkissäkin on paljon hyviä ketjuja, joita lukemalla asiat avautuvat. Varsinkin, jos itse ensin avautuu.

Lääkäriksi en ryhdy, mutta äkkipäätä en yhdistäisi väsymystä suoraan antabukseen, vaan juuri noihin raitistumisen luonnollisiin kuvioihin. Voin toki olla myöskin ihan väärillä jäljillä, mutta kuitenkin.