Onko turvallista?

Onko turvallista ottaa ketiapiiniä, mirtatsapiiniä ja melatoniinia samana iltana unta tuomaan? Onko riskiä serotoniinisyndroomaan tjmsp? Kiitoksia nopeista vastauksista etukäteen :slight_smile:

Vedä vaan ryynit namaan, et sä siihen kuole, mutta tää on vaan mun mielipide. Kysy toki lääkäriltäsi ensin. Ketiapiinin luulisi blokkaavan serotoniin yletöntä määrää, joten perusjärjellä ajatellen saat vaan pöhnäisen unen, ellei satu yhteentörmäyksiä maksassa, (jokin mömmöistäsi estää toisen hajoamista) mutta etköhän jää henkiin, eikä se serotoniinisyndroomakaan niin kauheata ole. Sain sen muutaman kerran kun otin tietämättäni seurauksista d-metorfaania yhdessä moklobemidin (MAOi-a) kanssa, joskus -90 luvun puolivälissä. Nyt toki tiedän paremmin ja kierrän kaukaa niin mirtatsapiinin ja ketiapiinin, mutta mela olisi mukava tutusmisen kohde, ettei tarvitse rasva&sokeri-humalalla itseään tainnuttaa.

On se turvallista, joskin nähdäkseni hieman turhaa.

Mä jättäisin heti alkuun jomman kumman ensimmäisistä pois…

Mitä joskus luin melatoniinista, niin se ei todellakaan täysin “ohita” ah sitä iän ikuista serotoniinia. Puhumattakaan mirtatsapiinista… että aika kömpelöhköltä yhdistelmältä vaikuttaa tuntematta sinua. Ehkä pelkkä ketiapiini on sinulle vitsi tai mistä mää tiiän. Mut jätä nyt ainaki toinen ensin mainituista pois jos kumpikin mömmö toimii. Jos sulla taas on annostusongelma (suomeks liian pieni dose vaikka paskaketiapiinia nukahtamiseen) niin luulis tolla yhdistelmällä unen tulevan, vähintäänki plasebona ellei muuten

Tarkemmin pitäisi lukea mutta googlaamalla saa kyllä melatoniinista infoa… kai se sopii ns. tavalliselle ihmiselle joka ei käytä mitään ja tajuaa, että melatoniini on paljon sidoksissa oikeanlaiseen rytmiin. Tai niinhän ne lekurit aina, että ota unta tuova lääke aina samaan aikaan, kas jotkut meistä käyvät joka päivä jossain, esim. ulkona…

nimim. subureflat

Nyt semmonen kysymys että kun olen kahtena iltana peräkkäin ottanut 150mg ketipinoria nii kestääkö mulla olla kokonaan ottamatta tnä iltana vai onko mitään riskiä olemassa?

No jollet tuota mihinkään mielenterveyden häiriöihin tarvitse, niin toki voit olla ottamatta.

Minä olen ottanut aina lääkkeeni niinkuin on päätetty. Omista oloista olen sitten kertonut. Tilanteen mukaan annostusta on voitu muuttaa. Tämä koskee tietysti mielenterveydellisiin syihin käytettyjä lääkkeitä omalla kohdalla.Silloin kun käytin alkoholia tuli niitä sooloiluja. Otin ja en ottanut tai otin liikaa. Niimpä hoitotuloskin oli sitä mitä oli.Empä ole paljoa ajatellut asiaa miten vaarallinen yhdistelmä nuo kaksi on.Näin selvänä on alkanut sen ymmärtää.Kai se ihmisellä on niin vaikeaa luopua nautinto aineista. Niinku mulla on nyt tuo kahvi. En ymmärrä miten siitä pääsee eroon. En herää kunnolla jos sitä ei saa. Tuntuu että se on päivän paras hetki kiireetön aamu ja muki kahvia. Vatsa vaan sanoo vastaan. :sunglasses: KK