onko totta että tässä ovat kaikki !

no nyt mua rupes oikeen tosissaan masentaan :frowning: onko tosiaan niin että tässä ovat kaikki suomen alkoholivammaiset ? jos on ,niin v…n hyvä .no te ainuat jotka täällä pyöritte, älkää lähtekö pois ! me olemme näköjään katoava luannonvara :cry: onneksi!

elähän viitsi, nyt alkoholinkäyttö ei ole ongelma kun kevät lähenee ja tipaton tammikuu joillakin onnistuneesti takana :laughing: . Kyllä porukka kohta taas haluaa nenän valkaisua, niin voi sitten kesällä ryypätä hyvällä omallatunnolla :smiley:

Mitäs te nyt höpisette :slight_smile: Todennäköisesti on paljon lukijoita, jotka eivät ole vielä valmiita kirjoittautumaan sisään ja todennäköisesti on valtavasti niitä, jotka eivät koe nettiä ‘turvalliseksi’ paikaksi, ja todennäköisesti on myös iso jengi niitä, jotka eivät koe kirjoittamista itselleen terapeuttiseksi hoitomuodoksi. Että ei, ei tässä todellakaan ole kaikki, rohkeimmat vaan :slight_smile:

[quote=“cricket”]
Että ei, ei tässä todellakaan ole kaikki, rohkeimmat vaan :slight_smile:jes kaikessa surkeudessani kuulun kuitenkin rohkeinpiin! vaika ikävä kyllä en tunne niin :neutral_face:

Todella kiinnostava opinnäytetyö, en ollut tuollaisesta kuullutkaan… Nuo nimimerkit “hai”, “hai on juu” ja myös “Fast As A Shark” olivat minun nimimerkkejäni silloin ihan alussa. En tajunnut mistään netinkäytöstä paljoakaan, unohdin salasanani joskus ja joskus taas loin uuden nimimerkin, kun ajauduin riitoihin (yllätys???) jonkun kanssa tai jos kirjoittelin tänne humalassa. Se oli kuitenkin ihan alkuaikojen juttuja. Muistan Andrean ja varsinkin Kristianin hyvin, jälkimmäisen kanssa kirjoiteltiin jotain mailejakin.

Toisaa

Sanottakoon vielä sen verran, että vaikka mulla silloin n. 2001 oli useita nikkejä, en minä ikinä niillä koettanut ketään sinänsä harhaan johtaa, tai tukea toisella nikillä toisen sanomisia tms. Ajattelin vain että homma toimii niin, kun ei ollut mitään netinkäyttökokemusta vielä. Loin aina toisen toisen perään ja sitten kirjoitin sillä, en käyttänyt niitä samaan aikaan. “Hai”, “hai on juu”, “Shark”, kai tuosta teemasta tajuaa että sama äijä on ollut kyseessä. :laughing: Muistan vain että joskus kirjoitin jotakin kännissä tänne mitä en edes muistanut jälkeenpäin (on kyllä sattunut monta kertaa sen jälkeenkin), ja siitä oli sellainen morkkis, etten kehdannut enää sitä nikkiä käyttää enää koskaan.

En mä täällä muutenkaan ole mitään erityistä “jatkuvaa läsnäoloa” pitänyt, olen kirjoitellut kun on ollut asiaa, tai sitten joidenkin erityisen hyvien tyyppien kanssa kuten Kristian tai Minttumaaria. Joskus on ollut todella pitkiäkin taukoja.

Cricket: kyllä se näin on: rohkeimmat on täällä kirjoittelemassa. Ja hyvin monet varmaan lukevat: niin minäkin luin pitkään ennenkuin rohkaistun kirjoittamaan. Eli jokainen, joka jollain tavalla on täällä läsnä tekee ihan oikeaa asiaa: hoitaa itseään, pukee asioita sanoiksi eikä ahdistele yksin. Vaikka minullakin on välillä retkahduksia, niin silti: jos palaan tänne, palaan ryhmään, soitan jollekin, käyn A-klinikalla, terapiassa, lääkärissä, niin teen juuri oikeaa asiaa. Pyristelen sen mitä voimia riittää enkä antaudu ja jää tuleen makaamaan alistuen ajatukseen, että minulla on tappava sairaus ja eipä tässä muuta sitten ett sairastetaan ja kuollaan pois kuleksimasta.

Joten Deal: kaikessa surkeudessaan, vaikka tunteekin itsensä välillä tosi luuseriksi ja selkärangattomaksi ja vastuuttomaksi vellihousuksi, niin jokainen, joka tekee jotain elämänsä ja olonsa kohentamiseksi on rohkea.

päivää!

kiitos tästä F.L niin kai se on että jos en kokisi muutoksen tarvetta niin tokkopa täällä pyörisin? mutta täällä on helppoa jutustella kun melkeinpä jokaisen tarina on samankaltainen :frowning: viina vie ja me vikistään (ei tietenkään enää kaikkia, onnittelut siitä :smiley: ) itse tajuan muutoksen tarpeen ,mutta ilmeisesti en haluaisi hyväksyä sitä ja kuitenkin tiedän että ei ole muuta mahdollisuutta. joten käyn itseni kanssa jaakobin painia hyväksyäkseni tämän tosiasian :neutral_face: toivon todella että voitan tämän ottelun. enivei! täältä saamani tuki/kannustus ovat kypsyttäneet päätöstäni olla juomatta päivä kerrallaan. jotenkin vain tuntuu että kun yritän olla selvänä kaikki asiat mättää (varmaan haen lupaa langeta)

:laughing: Vois sitä aikansa huonomminkin kuluttaa :laughing:

Onkohan tossa eettisyydessä käynyt niin et ekavuonna on muutaman kerran ilmoitettu “teen tästä sitten tutkielmaa” vai koko 3 vuotta joka kirjoituksen yhteydessä erikseen asiasta mainittu?
Monihan ei jaksa/viitsi/halua (tai on tilanne päällä) kahlata toisten kirjoituksia läpi, esim.minä.
Ketjuja jälkeenpäin lukiessa huomaa miten aiheet pyörii vuosia samoina kirjoittajien ja kirjoituskielen vaihtuessa, kriittisessä vaiheessa pyöritään täällä ja sitten vaietaan tai poistutaan luonnollisesti tai poistetaan, harmi ettei “selviytyjät” kirjoittele enemmän uudesta upeasta menostaan.

voi Tiinaliina :frowning: kunpa voisinkin olla se mainitsemasi Good deal ! mutta kun itsekkin ryven tässä samassa sonnassa ! mutta eihän me lannistuta vai mitä :wink: vaikka vanha sanonta sanoo"miten pelata hyvää peliä kun on jo jaossa saanut huonot kortit" T: GOOD DEAL :laughing: