Onko reviankäyttökokemuksia

Vaikka kohtuullisen kivutta tuo alkoholitta olo sujuukin, on tilanteita, jossa toivoisi kättä pidempää. Revia purisi siihen juomishalun fiilikseen, joka tulee tilanteissa, joihin juomismuistot ja hauskanpito vahvasti liittyvät. Onko joku käyttänyt ja onko toiminut? Voiko käyttää tilapäisesti tilanteissa, joissa kiusaus on suuri (esim. usein matkoihin liittyy ilmainen tai halpa viina ja yleinen ilmapiiri on myös altistava)?

Tiedän, että leikkaa noususta positiivisen tunteen, ja jo juomisen odottamiseen liittyvän tuntemuksen - eri juttu kuin antabuksella. Voisiko käyttää ihan muutaman päivän, vai vaatiiko pidemmän käytön? Määräävätkö “tavalliset” lääkärit vai vaatiiko hakeutumisen päihdelääkärin vastaanotolle? Koen, että vaikea olisi lääkärin uskoa ongelmaani enkä toisaalta halua sellaisiin tietokantoihin merkintöjä, jotka voisivat eksyä työnantajalleni - niin hassua kuin se onkin nyt, kun en ryyppää, mutta pelkään, että sen jälkeen suhtauduttaisiin epäilyttävänä tapauksena, joka voi retkahtaa hetkenä minä hyvänsä.

Sinulla on jo sen verran raittiita päiviä plakkarissa, etten suosittele lääkkeiden ottamista käyttöön. Voi olla, että raittiuden edetessä ensihuuma on päässyt häviämään. Elämä kannattaa silti ottaa vastaan kaikilla mausteilla, eikä etsiä purtiloista oikotietä onneen. :laughing:

Joskus vaan iskee epäilys ja pelko siitä, että muistot pahasta laimenevat ja joissakin tilanteissa ei katsoisikaan niin ehdottomaksi olla ottamatta. Nyt on taas työmatka tiedossa kosteahkoon ympäristöön ja tiedän, että tarjotaan useampaan otteeseen, eikä kyllä niissä ympyröissä onnistu mikään trikki :slight_smile:.

Mitään ensihuumaa ja onnen kokemusta ei mulla tainut edes olla, ennemmin onnetonta rämpimistä surkeuden suossa - nyt vasta olo alkaa olla normaali - ja tämä jos jokin on outoa.

Välttämättä en käyttäisi, vaikka pilleripurkki kaapissa olisi, olisihan henkinen tuki. Onhan niissä kaapeissa alkoholiakin - hienompiakin laatuja, joita yleensä nautiskellaan, ei ryypiskellä, vaikka uran lopussahan se oli ihan sama, kaikki kävi ainoastaan ja vain ryypiskelyyn.

Eikös kysymyksessä ole tämä kemikaali—> paihdelinkki.fi/tietoiskut/326-naltreksoni

Itse omaan aivan liikaa kokemusta siittä, että yritetään hakea apua alkoholismiin sieltä purkin pohjalta. Itselläni se ei toiminut :mrgreen:

Anteeksi mutta ihan kärkeen on ihan ihan pakko pistää minulle tyypillinen näsäviisaus. Nimittäin: Reviaa ei ole pakattu ‘pilleripurkkiin’, vaan folio- ja pahvipakkaukseen. Eikä kyseessä ole pilleri, sikäli kun pilleri yleensä käsitetään muodoltaan pyöreäksi tabletiksi, vaan Revia -tabletin muoto on pitkulainen. :bulb: :smiley:

Ja voitteko kuvitella, minä kirmasin juuri täällä työpaikalla lääkekaapille tarkistamaan asian! (jåå jåå, kaikesta sitä palkkaa maksetaankin : )))

No juu, vaikka pidin äsken Revia-pakkausta kädessäni, en tunne ketään sitä käyttänyttä enkä ole itsekään käyttänyt. Käsittääkseni mainittua lääkettä kohtaan tunnetaan luottamuspulaa kuivattelijoiden keskuudessa, kun sen sijaan klassikko Antabus menee vuosikymmenestä toiseen kaupaksi kuin ruisleipä.

Selosteen mukaan Revia on melko vaaraton lääke; ei aiheuta riippuvuutta eikä päihtymyst’ä. Fyysisiä haittoja on mahdollisesti väsymys, huimaus, voimattomuus, erektiohäiriöt, pahoinvointi, eli mikäpä estää kokeilemasta sitä.

28 tabletin pakkaus maksaa vain 59.48 euroa, ja sekin on Kela-korvattava jos reseptiin liitetty lääkärin B-lausunto.

Näin sitä taas vastatessa oppi itsekin uutta! Kiitos! :bulb: :smiley:

Voiko todella olla näin. Tällöinhän olisi käytännössä jo keksitty alkoholismia estävä lääke ?

Kuule ! Asiasi on vakava , siispä suosittelen kysymään päihdelääkäreiltä mielipidettä ihan f tu f :slight_smile:

Älä suostu " hurlumheihuhahhei uskomushoitajien " vedätettäväksi.
Tää nettimailma pursuaa vastuuttomien sattumaraittiiden luulemuksia , niiden varaan älä elämääsi jätä.
Näiden neuvvoilla jos elät , vain sattuma voi sinut pelastaa !

A-klinikan henkilökuntaan voit luottaa tai jos epäilyttää mene johkuu yksityisklinikkaan asiasi kanssa.

t… Kanthoona :sunglasses:

Kyllä, asia on niin vakava, että huolestuttaa, etti tässä nyt vaan petailla, tyyliin, että nyt voin muutaman ottaa kun on tuota Reviaakin.

No mulla on kyllä ihan henkilökohtainen kokemuskin Reviasta. Sorry, ei mitään apua mulle. Ja sama juttu Antabuksen kanssa… snadisti posket punoitti, ei muuta.

Piti lopettaa ihan raakana. Hyvä niin :slight_smile:

moi, minulla revia aiheutti ihan helkutin pahan olon. Naama turvoksissa jne. ihan niin kuin olisi viikon dokannu. Lisäksi ei se mitään viina himoa pois vienyt. Anto vain hyvän syyn juoda ’ kun on tälläinen lääkitys oikein lääkärin luvalla".

Taitaa olla n. 4 vuotta aikaa kun paikallisessa lehdessä oli " päihdeterapeutin " ilmoitus. Minähän painattelin vastaanotolle erittäin toiveikkaana. " jaa , haluat saada juomisen kuriin, no Revia on siihen erittäin hyvä ja toimiva lääke “… Minähän onneton uskoin ja hain lääkäriltä Revia reseptin. Kävin vielä pari kolme kertaa kyseisen " terapeutin” luona mutta oli ihan tyhjänpäiväistä… ei ainakaan minulle mitään apua. Reviaa piti ottaa 2-3 tuntia ennen ensimmäistä ryyppyä. Pari ekaa kertaa tuntui että siitä olisi muka ollut ollut jotain apua mutta kyllä se oli jotain " uskomusta " vaan. Juomishalu kun oli vaan tosi voimakkaana olemassa, niin ei siihen mikään sellainen auttanut, joka kuitenkin mahdollistaisi juomisen.
Antabus toimi minulla erittäin hyvin, ei tullut koskaan mieleenkään kokeilla millaisia yhteisvaikutuksia viinan kanssa sillä olisi.

Summarum, yhtä kaikki… minusta Revia jos mikä on " hurlumhei, kärrynpyörä ja pari volttia" juttua parhaimmillaan.

Onko JaanaMuru kokeillut voltintekoa ?

t… Kanthoona :sunglasses:

Tuli tästä Voltteilusta mieleen, että millainen asema tällä Etelä-Pohjanmaalla, Kauhavan kaupungissa sijaitsevalla Voltin kylällä on? Sieltähän on kotoisin Isontalon Antti ja Juhani Palmu, mitä ilmeisimminkin kovia ryyppymiehiä on/oli kumpainenkin… Voiko tätä paikkaa pitää tietynlaisena pyhiinvaelluskohteena?
Onko italialaisella fyysikolla Alessandro Voltalla jonkinlainen asema tässä Voltteilussa? Hänen mukaansahan on kuitenkin johdettu jännitteen yksikkö Voltti.

Kokoontuvatko Voltteilijat missään? Olisiko tämä oikea paikka painaa persettä penkkiin?—> lounashuonevoltti.fi/index

Voidaanko sanoa, että:
“Voltti kerrallaan”
“Voltteile ja anna elää”
“Vain Voltin armosta”

Kiitos Kannelmies, tarjosit päivän parhaat naurut :laughing:

Antabus leikkaa nousun positiivisen tunteen vielä tehokkaammin…

Ainoa ero Antabuksella ja Revialla on, että Revian kanssa voi periaatteessa harjoitella humalatonta juomista. Eli juoda vähän ja todeta, ettei nousua tule. Näin tekemällä voi sitten pikku hiljaa oppia pois viinan ja nousuhumalan yhdistämisestä. Se miten hyvin tämä käytännössä toimii, on sitten yksilöllistä.

Jos tavoite on olla kokonaan juomatta, niin silloin Antabus on Reviaa tehokkaampi lääke, koska se estää juomisen ehdottomasti. Ei Reviallakaan ole mitään juomishimoja hillitsevää vaikutusta sinänsä.

On kokemusta. Ei estänyt juomasta mutta aiheutti syvää masennusta. Niin onneton lääke, että sai minut luovuttamaan ja lopetin sekä lääkkeen että juomisen. Nyt 1v 10kk takana juomatta.

Kuulostaa siltä, että ei rewia oo mulle. Olen muutenkin vähän alakuloon viritelty. Ja tuo tapa, millä se sitten vaikuttaisi, ei ehkä sittenkään ole sellainen, miksikä sitä siinä positiivisessa jutussa kuvattiin.

Tuo, että ihminen virittyy jo etukäteen fiiliksiin toimii hyvässä ja pahassa. Esim. voin laivalla helposti huonosti, enkä siksi ole laivareissuilla ryypännyt, kun se pahentaa olotilaa. Jo tieto, että kohta mennään laivaan virittää jonkinasteisen matkapahoinvoinnin. Sama käy, kun odottaa hyvää tunnetta, tämän etukäteisfiiliksen latistamiseksi olin ajatellut rewiaa. Loppujen lopuksi matkan aikana ei ollut mitään hinkua juoda, ei ole viimeaikoina ollut muutenkaan, mutta pelkään silti, että joskus, kun vähiten sitä odotan, hinku iskee.

Revia ei vapauttanut minua alkoholista. Päinvastoin. Kun iloista nousuhumalaa ei tullut, lipitin kaljaa enempi kuin normaalitilassa. Kallis ja tarpeeton lääke minulle.
Olen juomatta ilman apuvälineitä. Tai no, AA-ryhmä on minulle tehokas apuväline nykyään!

Hei Wika!

Reviaa ei saa ns. tavalliselta lääkäriltä. Minulle sitä kirjoitti psykiatrian erikoislääkäri, joka erikoistunut päihteiden hoitoon.

Kerroin työterveyslääkärille pikkupikkujuopottelustani ja sain Antabusta. Olin 2 vk juomatta, mutta maksa-arvoni olivat kohonneet pilviin ja jouduin lopettamaan käytön. Vahinko, koska Antabus minulla toimi.

Seuraavaksi sain lähetteen ensin työt.psykologille. Ihan mukana naisihminen, mutta ei hänestä apua ollut. SItten seuraavaksi lähete tälle psykiatrille. Ihan mukava mies, mutta ei hänestäkään apua ollut.

En ole ottanut Reviaa, koska haittavaikutukset ovat yleisiä, mm. pahoinvointi, oksentelu ym ym.

Viskiin menee palkka. Voivoi. KUINKA saisin taottua päähäni kiellon, että Alkoon ei mennä???