Onko perus laattaa järkevä syödä?

Tuli tämmöinen kysymys mieleeni.

-Eli voiko perus laatassa olla jotain oikeasti niin haitallista, että se vahingoittaisi minua jollakin tavoin syötynä. Ja saako erottelu ohjeita kysyä? Eikö se ole päihteiden haittojen minimoimista…?
Pidän nimittäin kannabiksesta enemmän syötynä. Pitäähän sitä vaikutusta odotella pitempään ja määrän pitää olla runsaampi, mutta ei se tälläiselle satunnais “pössypäälle” olisi välttämättä suurikaan ongelma. Olen muutenkin depottien kannalla :slight_smile:

Laatta tulee aina samasta lähteestä, tosin saattaa aina olla “eri” laattaa, eri aikakausien mukaan. Välillä sitten tietenkin kukkaa.

Jos ihan peruslätkästä kyse niin varmasti terveellisempääki syötynä, kun poltettuna hengittää kaikkee paskaa mitä siihen on jatkettu.

Voihan sen puhdistaa ja kannattaakin mut valmistusohjeitahan täällä ei saa antaa… Käy kattoo toiselta forumilta.

Näin olen hieman itsekkin ajatellut, ettei siinä laatassa oikein ole mitään niin haitallista syötynä kuin, vaikka poltettaessa tupakas seassa on.

Täytyy kuitenkin tsekata toi erottelu homma jostain, jos täällä on liian natsi meininki, ettei sitä saa kysyä. Mielestäni se on päihdehaittojen minimoimista nimittäin, eikä täten vastoin plinkin sääntöjä.

-Joku kaverin kaveri oli kuulemma joskus ajanut autolla toista päin. Sit hokas et, vittu 10g laattaa taskussa, kytäthän tähän tulee. Söi siltä seisomalta koko palan. Oli kuulemma poliisit aamun kuulusteluissa hieman kummastuneita, et kaveri on ihan pilvessä vieläkin. Taisivat arvata, et “perhana se kerkes syömään ne, mitä sil oli “päällä”, ennen ku tultiin”. Kai ne sen verran pilven vaikutuksista tietää.

Ihan mutuna heitän, mutta enpä kyllä ole lukenut/kuullut mistään myrkyistä mitä lätkässä olisi ollut, onhan siinä varmasti muutakin kun kannabista, mutta aika huonoa bisnestähän se olisi jotain aidosti vaarallista siihen sotkea…
Tuo juttu muuten minkä kerroit kaveristasi toi aika ikävän muistikuvan mulle :slight_smile: suht samanlaisessa tilanteessa itsekin kerran olin, ja siitä selvittyäni ei kannabis maistunut pariin vuoteen.

Kun kannabis tulee Pohjois-Afrikasta Espanjaan, se on mustaa ja muovailuvahamaista, erittäin tehokasta tavaraa. Espanjassa se laitetaan pataan ja sekaan sotketaan hienoa hiekkaa ja jonkin elukan paskaa, kuulemma yleensä aasin tai muulin, jotta samasta määrästä saisi enemmän. Paskaa siksi, että se sitoo tavaran mukavasti. Sitten se prässätään 250g saippuapalan muotoisiksi ja laitetaan kuori päälle. Näin kertoi ystäväni Muhammad M. joka asui parikymppiseksi asti Saharassa maatilalla, jonka pääasiallinen tuote oli kannabis. Uskoisin kyseisen kaverin tietävän mistä puhui. Itselleni ei ole koskaan tullut mitään oireita perustavaran syömisestä, tullut syötyä juuston seassa leivän päällä ja ihan sellaisenaan joskus pureskeltua, kun ei ollut sytkärissä kaasua, mutta olenkin syönyt vain alle 5 kertaa PL:ää. Suosittelisin ainakin tekemään uunissa piparkakkuja, joissa on PL:ää sotkettu joukkoon, jotta mahdolliset bakteerijäämät ulosteesta kuolevat.

Onhan noita valmistusohjeita netissä, kun viitsii etsiä. Samoin erotteluohjeita, joilla saa aikaiseksi kannabisöljyä, mikä onkin sitten melkoisen tehokasta tavaraa, ainakin oman kokemukseni mukaan. Itse en ole polttanut kohta kahteen vuoteen ja suosittelen muitakin lopettamaan. Olen huomannut päihteettömän/huumeettoman elämän antoisammaksi. Vähän ennen, kuin lopetin hampputuotteet, sain 20 g pussin muruja ilmaiseksi yhdeltä diileriltä. Söin koko satsin, eikä siitä tullut kuin uninen olo ja päänsärky. (Johtuen varmaan useamman vuoden päivittäiskäytöstä, ja loppuaikoina huomattavasti parempilaatuisen tavaran.)

Tervehdys! Tuolla olisi vähän vinkkiä asiaan liittyen. Jotta linkki menisi perille pitää painaa sivun vasemmasta [Poistettu sääntöjenvastainen linkki -Päihdelinkin moderaattori]

Itse en henk.koht. söisi lätkää, mutta ehkä voisin siitä kaakaota keitellä, että enimmät bakteerit sun muut tuhoutuisi…

.