Onko mitään järkeä.....

Vappupäivä aamuna heräsin puhelin soittoon, luurin toisesta päästä tuli tiukkaa tekstiä edellisestä illasta. Saarnaaja oli rakas aviomieheni, joka oli lähtenyt aamulla töihin minun nukkuessa humalaisen unta. Edellisestä illasta en muistanut mitään taas kerran…
Näitä muistamattomia iltojaviikonloppuisin on ollut kahden vuoden aikana tosi paljon ja tahti on kiihtynyt koko ajan. Nykyään ei yksi ilta riitä viikonloppuna eli pe iltana aloitellaan lievästi la aamuna käydään töissä välillä ja illalla jatketaan jolloin tempastaan kunnon kännit. Välillä saatan käydä viikollakin baari kaapilla yömyssyn tekemässä. Toiset juovat viinilasillista nautiskellen…mutta minäpä tempasen “melkein” kerralla ja ei kun lasi täyteen.Tietyssä vaiheessa alkaa vatsan alunen olemaan jalkoja täynnä ja ei kun baariin jos en ole sitä ennen sammunut nojatuoliin. Sunnuntait menevät nukkuessa ja jatkuu liskojen yönä. Vapun jälkeen ollaan juteltu miehen kanssa tilanteesta ja olen myöntänyt juomatapani…ja niinpä olen päättänyt sulkea korkin. Ensimmäinen vkl pitkästä aikaa tipattomana…tällä hetkellä tosi virkeä olo, mutta tulevaisuus pelottaa … :frowning: , onko minusta tähän ?
En osaa kertoa syytä juomiseeni tai juomatyyliini, se on vaan karannut käsistä. Lapset on aikuisia ja minun pitäisi nauttia elämästä mutta ei näin…

Vaikuttaa siltä, että olet yksikertaisesti alkoholisti.

Siihen on saatavilla apua. Sinuna kävelisin heti kun mahdollista niin A-klinikalle kertomaan rehellisesti tilanteestasi. Kenties Antabus alkuun tukemaan alkottomuutta.
Tai sitten voit jatkaa kunnes olet tarpeeksi pohjalla, josko se motivaatio, uskallus ja rehellisyys itseään kohtaan löytyisi sitä kautta.
Voin muuten kertoa, että ne “liskojen yöt” pahenee ajan kuluessa :imp:

Tsemppiä!

Voi SoiKannel

Nyt Oodi suuttuu kun tuommoista menit sanomaan. Kuulemma ainoastaan lääkärit tietää jotain alkoholismista. Ei alkoholistit mitään tiedä.

Mut sama näkemys minullakin on aloittajan tilanteesta.

Tervetuloa joukkoon! Kannattaa lueskella myös Lopettajien palstaa. Täällä Vähentäjien palstalla on vaikea saada keskustelua aikaiseksi, koska vähentäjiä on niin vähän. Vähentäjät ovat oikeassa elämässäkin katoava luonnonvara: osa lopettaa juomisen kokonaan ja osa palaa entisiin kuvioihinsa.

Kiitos Davelle rakentavasta kommentista. Kommentoithan ystävällisesti siihen ketjuun, jonka pohjalta olet tulkintasi tehnyt. Mielestäni en ole koskaan missään mitään tuonkaltaista väittänyt, ilmeisesti Daven tulkintavirhe. Sen sijaan olen kyllä ilmaissut ärsyyntyväni siitä, miten helposti täällä tehdään noita alkoholistidiagnooseja ja leimataan ihmisiä. Mutta ilmeisesti Dave ei ole näkemystäni ymmärtänyt.

Tästä olen johtopäätökseni vetänyt ja koska olen eri mieltä kommentoin.

Alkoholismi eroaa syövästä mekittävästi siinä, että on syöpiä,joista ei toivuta hoidoista huolimatta. Kaksi hyvää ystävääni ja tyttöystäväni kuolivat syöpään, joten sen asian tunnen kohtalaisesti.

Alkoholisti sen sijaan voi toipua kun lopettaa juomisen.

Tunnen myös alkoholismin ja sen aiheuttaman tuhon itselle ja läheisille omakohtaisesti. Kaksi hienoa ihmistä, jotka alkoholismi tuhosi, olen ollut hautaamassa ja AA:n kautta olen kuullut monelaisia tarinoita, joten suhtaudun alkoholimiin erittäin vakavasti.

Siksi en näe haittaa siitä, että jollekin, jonka oma kuvaus tilanteesta antaa aihetta, sanotaan, että todennäköisesti olet alkoholisti.

Toivottavasti esität kirjoituksiani koskevat kommentit jatkossa asiayhteydessä. En ymmärrä logiikkaasi: syöpä eroaa siinä alkoholismista, että siitä ei välttämättä parannu hoidosta huolimatta. Ei parannu kyl välttämättä alkoholismistakaan. Alunperin väitit minun sanoneen, että alkoholsti ei tiedä alkoholismista mitään. Sellaista envoöe sanonut kuten lainaamastasi tekstistäkin huomaa. Ilmeisesti olet ymmärtänyt kirjoitukseni väärin. Turhaa toistaa jo sanottua, jos et sitä ymmärrä.

Tämän ketjun aloittajalle pahoittelut ketjuusi kuulumattomasta kommentoionisa. Toivon menestystä vähentämisyrityksillesi ja voimaa etsiä itselle sopiva tie.

Ja Dave sinä voit jatkossa aivan vapaasti kommentoida minun ketjuuni minun kirjoituksiani. Täysin älytöntä nakella jotain kommentteja Oodista jonkun ihmisen ketjuun, joka on tänne vastikään tullut, ei tunne muita kirjoittajia ja joka haluaa todennäköisesti ensisijaisesti vastauksia siihen ihan ikiomaan ongelmaansa. Tuollainen piikittely on loukkaava sekä ketjun aloittajaa että minua kohtaan. Rakastan keskustelua ja olen mielelläni myös eri mieltä. Tämänkaltainen piikittely täysin irrelevantissa paikassa ei mahdu minun kaaliini.

Vapaasti alkoholisti voi minun puolestani arvioida toisten alkoholismia ja tehdä diagnoosin ja leimata. Minua se ärsyttää. Sen kirjoitin omassa ketjussani. Sitä mieltä olen edelleen.