Onko minulla ongelmia?

Olen saanut töitä ja pidän työstäni vaikka onkin fyysisesti erittäin rankkaa ja aikataulut tiukat. Minulla on erittäin mukava ja ymmärtäväinen esimies ja hän on luvannut minulle auton käyttöön kunhan saan korttini takaisin (hyvin pian). Kuitenkin tämän mukavankin työn tekeminen edellyttää omasta mielestäni liiallista “douppien” käyttöä. Aamulla ensimmäiseksi 1mg Rivatril, iso muki kahvia tai energiajuoma, jotta pääsee sängystä ylös ja sitten vielä paria röökiä vastaavat höyryt kitusiin elektronisesta savukkeesta. Päivän mittaan juon vielä 1-2x tölkkiä energiajuomaa tai työkohteen sen mahdollistaessa kahvia. Höyryttelen myös nikotiinihöyryjä todella tiuhaan työmaalla. Päivän päättämiseen, että rauhoitun iltapuuhiin ja nukkumaan vaatii 1mg Rivatril ja sitten nukahtamiseen ja mielialan ylläpitämiseen 100mg ketipinor + 30mg mirtatsapiini illassa. Lisäyksenä vielä, että bentsolääkitys tuntuu pikkuhiljaa menettävän tehoaan ja pian olisi edessä annoksen nosto 2x2mg päivässä.

Kyse ei näennäisesti ole ongelmakäytöstä, mutta tuntuu vaikealta tajuta, että ilman suht tukevaa kemiallista avustusta minusta ei ole työelämään. Tälläkin setillä olen melko taajaan töistä myöhässä, luojan kiitos esimies ymmärtää melko hyvin. Unohtelen myös paljon asioita ja tunnen itseni aika ajoin enemmän tai vähemmän masentuneeksi/uupuneeksi. Lähinnä pieniä neuvoja, mietteitä ja vertaistukea kaipalisin. :unamused:

Ikää löytyy 21v, jos se asiaan liittyen sattuu kiinnostamaan.

Vähintään ton setin vaatisin iteki, että vois edes harkita töitä. Mun aivot onkin selvinpäin aina ylikuormittuneet.

Tuli myös mieleen burnout, jota ei välttämättä itekä tunnista. Mut jos vasta oot alottanu niin tuskin.

Koita olla nostamatta noita bentsoannoksia jos vaan mahdollista. Käy vaikka hierojalla tai jotain elvyttävää keksiä. Rahalla kai saa kaikkee.

eihän toi nyt paha oo tai et ainakaan ole hc-ryynäilijä monet ihmiset tarvii 5x sun annokset, kyllähän sitä itekkin joskkus miettii et pärjääkö sitä koskaan ilman kemikaaleja(tällä hetkellä menee lyricaa ja tenoxeja), ja niinku magus sanoi kannattaa nostaa pienin annos ku mahdollista muuten oot joskus kusessa benzojen kans.

Minusta sinulla ei ole ongelmaa vielä ainakaan.
Vähän offtopiccia, mutta kunhan pysyt erossa opiaateista, niin pääset mahdollisesta ongelmasta, jota minelestäni ei vielä ole; helpommin eroon.

Myös bentson vaihtoa kannattaa kokeilla, diapam on yleiskäyttöinen, pitkävaikutteinen ja erittäin hyvin tunnettu lääke. Xanoria ei kannata aloittaa, ei minkäänlaisella annoksella.

Sinällään röökaaminen ja energiajuomat on semmoinen juttu, että itse en kyllä olisi huolissaan näistä.
Varsinkin sähkötupakka, joka muuten on hemmetin hyvä keksintö, ei rasita keuhkoja, koska terva, häkä, sun muut myrkyt jää pois.

Kiitoksia teille kannustavista kommenteista ja hyvistä ohjeista. Bentsoannoksen nosto max 2x1,5mg oli hyvä ohje. Voin vielä lisätä tuohon soppaan, että ganjaa palaa myös aina kun sitä on saatavilla. Toisena asiana voisin sanoa, että ehkä mulla on ehkä enemmänkin pelko persuuksissa, että koska tää korttitalo hajoaa, eli uusi romahtaminen. Edellinen romahdus meni pitkäniemen kautta. Jotenkin tuntuu, että näillä “doupeilla” saan kitkutettua itseäni juuri siinä työkyvyn rajamailla, jos joku komponenteista poistetaan niin töistä ei tulis mitään. Jotain täs ihan paukuissa lätisen… :mrgreen:

Paikuissa tääläkin ja pubrepentsoissa löpisen :mrgreen:

Ja huom. kupponen teetä että rivatrilit on huomattavasti pitkävaikutteisempia ku jotkut hah diapamit mitkä on karkkia 2mg.sten rivojen kanssa. Itsellä mennyt jo monta vuotta 6mg rivatrileja päivässä ja minua ne ei väsytä vaan päin vastoin ja niissä pysyn koska kaikki muut olen käynyt jo läpi paitsi juuri sitä xanorhelvettiä

ei mun mielestä ole ongelmaa ellei susta ite tunnu siltä… monet suomalaiset ei mielenterveys/päihde ongelmien vuoks pystys käymää töissä ilma bentsoja,mielialalääkkeitä sun muita…

Ei kuulosta mitenkään vakavalta, itselläni meni ennen selän paukahtamista töissä 8h:n aikana parhaillaan 2askia röökiä 3 tölkkiä energiajuomaa + kahvit päälle + myös välillä kofeiinitabletteja. nukahtamiseen meni tenoxeja sun muita lääkkeitä, joskus en taasen nukkunut ollenkaan. 10mg pameja meni ns rouskuttamalla siinä sivussa useita kun asiakaspalvelussa olin.
Nyt tosiaan tilanne eri itsellä eli 2x2mg rivatril ja 2x10mg oxycodone päivässä, sitä ennen bupre, tramal, panacod jne jne jne…
Itseänikin pelottaa jos ja toivottavasti kun selkää saataisiin parempaan kuntoon liki aikoina (6kk - 2-3? vuotta) ja työllistyisin taas niin millaisella lääkityksellä jaksaisin töissä olla.

Tsemppiä kuitenkin että jaksat käydä töissä ja työnantaja on ymmärtäväinen tilanteestasi, näin hyvin harvoin on joten ole tyytyväinen, kuulostele kuitenkin itseäsi äläkä polta itseäsi loppuun ja romahduta pakkaa, mieluummin sitten vaikka sairaslomalle jos tuntuu, että pino romahtaa käsiin.
Ikää sinulla on varsin vähän, joten ei se maailma siihen lopu jos joudut esim jäämään joskus pidemmälle sairaslomalle. Koita kuitenkin mahdollisimman pienellä annoksella pysytellä lääkkeissä, ja imo itellä ainakin tuo 2x2mg rivatril mikä minulle suoraan määrättiin 1,5mg/vrk jälkeen on pysynyt toimivana jo melkein 2vuotta ilman nostoa 5-6mg/vrk.

Ongelman todelliset syyt voivat piillä ihan muualla. Lääkkeet vain lievittävät oireita.

Mun vinkki olis, että et koske mihinkään oppareihin, etkä piriin, varsinkaan piikillä.

Ja psykoterapian avulla koitettaisiin avata solmuja, ja monilla ahdistus poistuu kunhan ikää karttuu.
Sitten lähdettäisiin hyvin hiljaa purkamaan bentsoja pois. Kahvista ja röökistä en olisi niin huolissani.

Ahdistaa ajatus koko psykoterapiasta ja taas on tämä korttitalo hajoaa fiilis. Olen lopettanu ketipinorin ja mirtatsapiini seinään ja nukun kuin tukki ja herääminen yhtä vaikeaa. Kahden vuoden erittäin vaikeat uniongelmat poistuivat kuin taikaiskusta. O_o Mutta tilalla on jatkuva väsymys unimäärästä riippumatta ja ahdistaa. Bentsoannos noususuunnassa.

sitten sulla on ongelma kun tarttet vauhtia nousuun ja hitaita laskuun, ei pahalla :open_mouth:

Päräyttelin budhaa niin taas on mukava fiilis. Ei huolet paina ja ahdistukset poissa. =)

Päräyttelin budhaa niin taas on mukava fiilis. Ei huolet paina ja ahdistukset poissa. =)