Useita vuosia palstaa seuranneena ja aikoinaan myös eri nimimerkillä kirjoitelleena tuntuu tältä. Mielestäni hyvin epäkunnioittavaa toipuvia alkoholisteja kohtaan tuollainen epäsuora huumeiden mainostaminen ja suorastaan uskonnollista hartautta lähentelevä palvonta. Onko näiden kirjoitusten paikka todella Me lopettajissa, ja miksi ylläpito sallii ne? Vai olenko minä ainut tiukkapipo ruudun takana?
Kuka täällä on huumeista puhunut? Saunassa niistä sitten enemmän… Minulla ainakin on oikeus kertoa faktatietoa lääkekannabiksesta joka ei siis ole päihdeaine minulle vaan lääkeaine ihan kuin toinen syö sitä fluoksetiinia. Kyllähän palstalla puhutaan paljonkin erilaisista lääkkeistä välillä joista osa on huumaavia ihan jopa raittiuden tukena.
Olen myös itse kärsinyt sairaudesta nimeltä F10.2 ja olen itseasissa lopettamassa lääkitystäni heti kun se on mahdollista.
Ps. Naapurin mieskin muuten päätyy välittömästi ignore-listalle koska en lainkaan ihmettelisi Valtio-miehen olevan asialla. Niin tyypillistä mutta jauhakaa vaan vaikka keskenään. Minä poistun heti kun saan bannit ja en ole niitä koskaan vielä saanut kuten lukuisat muut.
Tietysti täällä ihmiset ovat lääkityksistään puhuneet. Minäkin
käytin raitistuttuani jonkin aikaa bentsoja. Hyviä lääkkeitä tarkoitukseensa, en kuitenkaan tehnyt rauhoittavien syömisestä ja niiden ylistämisestä elämäni tehtävää.
Että oikein ignorea Uskomaton marttyyri. Turha minulle on kiukutella, tee jotain elämäntavallesi. Se että olet tehnyt huumeesta jumalasi ja elämän sisältösi on valeraittiutta puhtaimmillaan.
Ei, en ole Valtio-mies. Uskon, että hän olisi tällaisessa tilanteessa kykenevä kehittämään kekseliäämmän nimimerkin.
^ Ja sitä paitsi minä en harrasta mitään “salanimimerkkejä” joiden suojasta voisi huudella puskista jollekulle. Uskallan sanoa kaiken sanottavani vakituisella nimimerkilläni. Ja vaikka se vaihtuisi joskus, seuraavasta tulee heti-tunnistettava. En ole kirjoittanut tälle foorumille elokuun 2014 jälkeen millään muulla nimimerkillä kuin tällä Valtio-mies -nimimerkillä, mutta kerron jo etukäteen että se tulee vaihtumaan siinä kohtaa kun sillä tulee täyteen joko 2000 viestiä tai 2 vuotta.
Ihan vaan vaihtelun vuoksi.
Mutta jos SoiKannel aikoo ignoroida kaikki jotka eivät varauksetta diggaa huumeiden hehkutusta Me Lopettajissa, niin montahan kirjoittajaa jää häneltä lopulta ignoroimatta.
Minusta hänen kirjoitustapansa on muuttunut ajan mittaan jotenkin aggressiivisemmaksi, samalla kun mukaan on tullut jatkuvia epätodellisuus-aspekteja kuten mystiikkaa, jedi-juttuja yms.
Minä en toki ole keltään kieltämässä tänne kirjoittelua, ja kuten kerran sanoin, minusta SoiKanteleen päänsisäinen avaruuslento on oikeastaan kiinnostavaakin seurattavaa.
Kaveri spämmää samoja juttuja kolmelle foorumin alueelle, vaikka ylläpito on järjestänyt hänelle oman leikkikentän, jossa saisi rauhassa hehkuttaa huumeitaan. No, se on ylläpidon valinta. En usko olevani ensimmäinen tai viimeinen jonka tällainen touhu on palstalta karkoittanut.
Joo, mä tän oman raittiustieuskontoni kanssa onneksi ymmärrän pysyä edes yhdellä palstalla. Mutta ajatellaan asiaa positiivisesti, sillä lapsi näyttäisi tervehtyvän hiljalleen.
Katselin yhden päihdedokumentin. Siinä oltiin kovasti huolissaan siitä, ettei nuorisoa opeteta oikein käyttämään huumeita. Ekstaasikin on oikein käytettynä paljon parempi kuin alkoholi. Koksuakaan ei opeteta oikealla tavalla käyttämään. Tämähän on kyllä tuomittavaa toimintaa. Kyllä peruskoulussa pitäisi opetusohjelmassa olla myöskin huumeiden oikean käytön opetusta.
Onhan se tavallaan ihan hyväkin asia, että kannabisaddiktikin saa täällä puheenvuoron. Tekstistä voi sitten itse kukin päätellä kuinka hyvin tuo kannabis on “lääkkeenä” toiminut. Jos vähänkin on perehtynyt itse asiaan, tietää varsin hyvin kannabiksen aiheuttavan masennusta. Sama juttu tietenkin alkoholin kanssa. Kun näitä päihteitä käyttää riittävästi, niin tuleehan siitä masennuksesta “eksistentiaalista”. Aivokemiat on niin sekaisin, että kannabiksen käytön jatkaminen on käytännössä pakollista. “Lääkekannabis” on siis kutakuinkin sama juttu, kuin heroinistin “korvaushoito”. Toisaalta aloittaja on oikeassa. Tänne pitäsisi varmaan saada kolmas palsta jossa pamistit, kannabistit ja muut päihteillä raitistuneet voisivat keskustella alkoholin korvaushoidoista.
Dopamine (DA)-cocaine, amphetamines, alcohol.
Serotonin (SER)-LSD, alcohol.
Endorphins (EN D)-opioids, alcohol.
GABA-benzodiazepines, alcohol.
Glutamate (GLU)-alcohol.
Acetylcholine (ACH)-nicotine, alcohol.
Endocannabinoids (EN DB)-marijuana, alcohol.
Soikanteleella on dysregulaatio ainakin tuossa reseprotijutussa. Alkoholin korvaava aine on tässä tapauksessa kyseinen rehu.
No kun ei ole koska en ole tippaakaan riippuvainen siitä rehusta. Sairastan vakavaa lääkeresistenttiä masennusta joka juontuu radista F94.1 en.wikipedia.org/wiki/Reactive_ … t_disorder (eli yksi pahimpia traumoja mitä ihmiselle voi syntyä ja vaikea hoitoisimpia).
Erikoislääkärini testasi useaan otteeseen eritavoin olenko siitä riippuvainen vai en ja piru vie en ole. Riippuvainen ei kykene muuttamaan 6-8g/pv annosta plus 20g kaakaoita parikertaa viikossa tasan 2g/pv kun tosissaan otetaan mittaa mikä miestä vaivaa. Ja sitä paitsi pystyn pitämään kahden ja jopa kolmen viikon toletaukoja (ilman yhtään mitään ongelmia), että encocannabinoidijärjestelmäni “nollaantuu” ja lääkevaste on taas hitusen parempi. Eikä päihtymistä esiinny lainkaan, lisäksi käyn vaativassa duunissa ja kävin jo silloin kun annokset olivat jättimäisiä eikä ongelmia ollut silloinkaan.
Olen myös Kelan osittain kustantamassa kognitiivisessa psykoterapiassa (1.5h/viikko) jossa ei todellakaan keskustella riippuvuuksista vaan ihan muista aiheista, että lääkitys voidaan lopettaa… Käytin siis monia eri päihteitä vain sekundaarisena keinona primaariongelman kestämiseen (harvinainen masennuksen muoto joka kehittyi jo lapsena) ja tämä jos joku oli idioottimainen keino. Viimeksi esim. keskustelimme niistä mahdollisuuksista mihinkä kykyni riittäisi työelämässä, oli puhetta proviisorin ammatista ja sitten jostain “tietoisuustutkijan-pestistä” vaikka pidän nykyisestäkin työstäni.
Media-osiossa olevalla tyypillä taas taitaa olla juuri tuo heliseen mainitsema juttu ja sekin on mielestäni hyvä asia, niin ei ainakaan henkilähde ja muistettakoon, että hyvin harva toipuu alkoholismista lopullisesti tilastojen mukaan sekä varmaan niitä normihoitojakin olisi voinut testata ensin…
Ps. Olen ollut koukussa kaikkiin muihin paitsi kahteen ensimmäiseen psykoaktiivi joukkoon (etanolia lukuunottamatta eikä opioidikaan nyt niin kivoja olleet) ja kaikki riippuvuusongelmat loppuivat heti kun tajusin mistä on kyse ja tottakai lekurit sitten auttoivat selvittämään mites tälläinen huru-ukko nyt ylipäätään on olemassa :mrgreen:
Lääkekannabis auttaa vain n.10% lääkeresistenteistä masennuspotilaista ja suuremmalla prosentilla se vain pahentaa ongelmia (jopa itsemurhaan asti) ja tulevaisuudessa mahdollisesti geenitestit voivat auttaa diagnoosin tarkentamisessa. Minulla on hei Smokki tässä nyt 3 psykiatrista erikoislääkäriä takana+Johtava ylilääkäri (jolla myös päihdelääketieteen koulutustausta) joten eiköhän tietoa löydy. Kysy mitä vaan aiheesta ja jos en heti osaa vastata niin pienen odottelun jälkeen vastaus tulee kuin apteekin hyllyltä
Myös asiaan tarvittiin Fimean-ylilääkärin lupa lääkevalmisteisiin jossa pääasiallisen psykiatrisen erikoislääkärin nimenomaan piti perustella, että voiko masennustila johtua kannabiksen käytöstä, esiintyykö riippuvuutta, onko haittoja jne… Ei näköjään ollut mitään näistä kun hakemus meni läpi
Ps. Jos on asiaan hiemankaan enemmän perehtynyt niin kannabiksen käyttö kohtuudella ei aiheuta masennusta yhtään sen enempää kuin etanolin kohtuukäyttö, liikakäyttö sitten tietysti erikseen. Ei se tietysti kaikille sovi kuten ei viinakaan pienissäkään määrin… Pössyn kohdalla riippuvuusriskikin on pienempi.
Smokki sinä autoit varmasti pyyteettömästi kirjoituksillasi minua silloin kun painin kaikenmaailman nappien ja nippeleiden kanssa ja juomisen lopettamisessakin oli haasteita. Mutta onko sinussa miestä myöntää omat virhetulkintasi vaikka myönnettäköön tilanteeni olevan aika harvinainen?
“Mutta jos SoiKannel aikoo ignoroida kaikki jotka eivät varauksetta diggaa huumeiden hehkutusta Me Lopettajissa, niin montahan kirjoittajaa jää häneltä lopulta ignoroimatta.”
Huumeiden käyttäjistä noin 90% pystyy viihdekäyttöön ja päihteiden käytön hallintaan sekä työelämään ja luovilla/paineenalaisilla/vaativilla aloilla kuten NY:n rahoitusala yleensä merkittävästi parantamaan työelämämenestystään (vrt. Jack Nicholsonin jääkaapissa oli olutta ja kannabista - ei tiukkaa viina luovimpana ajanjaksoina). Mutta on yksi suuri mutta: huumeiden/lääkkeiden käyttö on halpaa vain rikkaille - heille tuodaan kotiin kuten Angelina Jolielle aikoinaan Manhattanissa priimaheroiinia ja rikkaan asiakkaan alennuksella. NY:n ykkösdiskossa Studio 54:ssä sai vapaasti vedellä talon tarkastamaa kokaiinia ja ratsioiden aikana mentiin poliisin tieten kellariin. Michael Jackson sai univaikeuksiinsa leikkaussalilääkityksen. Elvis suoritui Las Vegasin ajan keikkapaineista yhdistelmällä rauhoittavia ja stimulantteja. Lemmy Kilmisterillä oli A-vitamiini koko ajan “hanskassa”. Mallimaailma pyörii huumeiden avulla (vievät ruokahalun kun alkoholissa kuitenkin on liikaa kaloreita). Janis Joplin otti monasti hepoa ennen keikkaa ja suoritui sen avulla Woodstockin keikasta oivallisesti.
Alkoholi taas on solutuhoilla, päihtymystilan voimakkuudella sekä vieroitusoireiden voimakkuudella mitattuna maapallon ylivoimaisesti vahvin huume. Alkoholismiin taipuvaiset ovat lähes poikkeuksetta taviksia, jotka sekakäyttö veisi nopeasti hautaan tai köyhyyteen. Lahjakkaille ihmisille taas huumeet ovat hyväksi ja lisäävät heidän varallisuuttaan sekä menestystään merkittävästi; rikkaus ja terveys ovat erittäin usein huumeiden ansiota. Lahjakkaille huumeet pitäisi laillistaa, myydä Citymarketeissa, Prismoissa, Stockmannin herkussa sekä 24 h auki olevilla huoltoasemilla 0% alv:llä ja antaa verovähennysoikeus huumeista tulonhankkimisvähennyksenä (tosin vain äärimmäisen retardi rahamies tai osaaja maksaa merkittävästi veroja).
→ Hieman liitoitellen toki edellinen, mutta periaate käy paremmin selville asiasisällön muuttumatta.
Minä olen kovasti yksinkertainen ihminen. Kun minä huolehdin selvästä päästä, niin se selvä pää huolehtii kaikesta muuasta. Ei sinne selvään päähän tarvitse mitään mömmöjä tunkea. Aikanaan lääkärit ajatteli, että ihmismieli asettuu kun lobotomiapiikillä vähän nujautetaan. Onhan se parempi, että nykyään sama homma hoidetaan kemikaaleilla. Sitä minä vähän ihmettelen, josko sinulle riittää ne lääkärin määräämät kannabikset, vai löytyykö kaapin takakulmasta vähän tujumpaa tavaraa? Lääkäriä nyt huijaa kuka vaan, mutta alkoholisitille on aivan turha puhua apulantaa.
Lueppa ajatuksella tämä ketju läpi ja jutellaan sitten uudestaan viewtopic.php?f=114&t=35149 Löytyy minulta lääkekaapista Diapamia ja Dormicumia joita ei ole tarvinnut käyttää lainkaan. Määrätty masennukseni pahimpiin oireisiin kuten unettomuus, ahdistuneisuus ja tuskaisuus vaikka ne eivät masennukseeni autakkaan.
Ne lääkärin määräämät “lääkekannabikset” on kuule gammasäteilytetty (vaikka sitä ei edes ole pakko tehdä) ja ovat potentiaalisesti vaarallista tavaraa varsinkin mielenterveysongelmaisille eikä tutkimuksia ole juurikaan tehty. Lääkärinikin tietävät sen jo Maailma muuttuu ja vihreät tuulet puhaltavat sekä kusetukset tulevat ilmi… Juttelen eräillä toisilla foorumeilla muiden reseptinomaavien kanssa ja osalla on ihan sama juttu sekä osa saa taas hyvän vasteen ilman merkittäviä haittoja, riippuu ihan sairaudesta. Minä tarvitsen juuri omaan sairauteeni thc+cbd+cbc+cbg+cbn+terpeenejä joihin ei saa koskea koska juuri minun sairaudessani lääkinnälliset vaikutukset tulevat näiden osasten synergiasta.
Olen kokeillut yli 100:aa eri lääkekannabis valmistetta ilman ongelmia ja gammasäteilytetystä olen mennyt niin sekaisin, ettei meinaa edes vessaan päästä itse ja tulee visuaaleja sekä vaikka mitä kummallisuuksia vaikka nimenomaan tulisi olla selvinpäin.
Oletpas muuten itsevarma kyvystäsi tunnistaa paskapuheen pelkästään sen perusteella, että satut olemaan alkoholisti. Minä tälläisenä radin kummajaisena vasta osaankin tulkita erilaisia asioita :mrgreen: Ja aivan varmasti luotan erikoislääkäreihin yhteensä siis neljä+kokenut psykoterapeutti huomattavasti enemmän kuin yhteenkään juoppoon tai raitistuneeseen sellaiseen koska kyse on loppujen lopuksi tunne-elämän sairaudesta eikä se piru asu siellä pullossa vaikka osalla juopoista dysregulaation vuoksi mesolimbinen dopamiinijärjestelmä menee vinksalleen eikä ihminen enään ole itse ohjaksissa kun etanolia saapuu tajuntaan. Geneettisiä juttuja… Minä voin jopa juoda sitä alkoholiakin nykyisin, testasin sen jo yli kolme vuotta sitten eikä mitään ongelmia. Tosin miksi ihmeessä minä hermomyrkkyjä edes huvikseni joisin kun ensinnäkin tarvitsen 4-5 kertaa isomman annoksen sitä litkua saavuttaakseni saman tilan kuin muut kohtuukäytössä… Johtuu jotenkin keskushermostosta ja poikkeavasta neurologiasta sitäpatsi alkoholi jos joku on paska päihde.
Ps. Kohtapuoliin muuten saattaa olla ihan laillisesti taskussa sitä ihan tavallistakin ei-säteilytettyä lääkekannabista kunhan hommat etenee. Osa rikkaammista ihmisistä hakee sitä aitoo tavaraa kuukauden välein esim. Saksasta kun enempää ei saa kerralla tuoda mukana ja silloinkin pitää olla ihan Fimean myöntämä respa.
Pss. Ymmärtkö siis, että vaikka minun sanottiinkin/diagnosoiiin lukuisien lääkäreiden toimesta alkoholistiksi ja tiettyjen pillerien väärinkäyttäjäksi (ja olin aivan taatusti joka kerta samaa mieltä kaikkien lääkärien kanssa ja olin erilaisissa hoidossakin täysin suostuvaisena kaikkeen) niin en sitten ollutkaan päihdeongelmainen tavanomaisesta perspektiivistä. Minä en ymmärrä alkoholismin tai muiden päihde/huume riippuvuuksien psykologisesta puolesta hölkäsenpöläystä (opettelu on kyllä kovaa ) mutta onneksi alkoholismi ei todellakaan ole ainut mielenkiinnon kohteeni. Mietityttänyt lähinnä omien juttujen vuoksi ja kun suvussa sattuu olemaan yksi henkilö joka minun analyysini mukaan on päivänselvä alkoholisti (katkoja jne…) mutta kun siellä kuupassa vaikuttaisi olevan jotakin muutakin vikaa… Mahdollista persoonallisuushäiriöö mutta en todellakaan osaa sanoa mitä ja tälläistä ihmistä on perin vaikea auttaa.
Ps. Saan muuten mahdollisesti ajaa autoakin kuulemma vielä joku kaunispäivä jos oikein hyvin käy!
Näin mennään jo Atlantintoisella puolella (ihmisen sairaudesta ei mitään tietoa mutta lääkityksen tarve hurjasti isompi kuin itsellä):
Visiting Allie in Weedyland in NJ!
youtube.com/watch?v=suLYoRWF9kA
Liiemmin ei enää tätä sivustoa tule edes luettua ja sitten kun tänne eksyy niin silmiin osuu tää herra kannel, joka jaksaa jatkaa vuodesta toiseen ton paskaruohonsa hyväksi todistelemista taustallaan jotain vähintään erikoispsykiatrihallintoylilääkäriexperttiä En tajuu, en nyt enkä koskaan. Päihde on vaan vaihtunut toiseen. Tuolla saunan lauteilla sais ton heinänsä erinomaisuutta tän erityisen kummallisen expert harvinaisen tautinsa hoidossa todistella. Muistaakseni joskus taannoin lupasit puhua rikkaruohostasi noilla muilla foorumeilla. Tää on tarkoitettu henkilöille jotka haluaa lopettaa k a i k k i e n päihteiden käytön. Ylläpidolle tästä sen muutamankin kerran ilmoittanut… Ei mitään vaikutusta. Plinkki mennyt kuuden vuoden aikana alaspäin kuin sen kuuluisan lehmän häntä. Ei ole enää se vertaistukeen perustuva foorumi, jonka itse aikoinaan aikoinaan löysin, ja josta sain ihan merkittävän avun. Osaa suoraan sanoen ihan vituttaa, hyvä foorumi pilattu.
Uskon, ettei ymmärrys välttämättä riitä mutta päihdettä ei ole vaihdettu toiseen vaan lukuisten päihteiden väärinkäyttö ja huumaavien lääkeaineiden tökerö ylikäyttö on vaihdettu lääkeaineeseen joka ei päihdytä piirunvertaa vaikka olisi viikkokausia ilman.
Enhän minä sitä kiellä etteikö lääkekannabis todellakin olisi huumaavalääkeaine (haittavaikutuksia ilmenee todella monipuolisesti joillekin) ja todella tarkan syynin alla mutta se joskus toimii joillakin potilailla todella kummallisesti ilman haittoja ja sitten kun se toimii niin se ero on lääkäreidenkin mukaan todella selkeä. Siis sairaan ja terveen välillä, joidenkin mielestä vähän kuin eri persoonat vaikka ei nyt ihan kuitenkaan.
Harvemmin sitä katko, putka, mielisairaalansuljettu, kapakka-akselilta lähdetään yhtäkkiä yliopistoon opiskelemaan kovalla innolla pelkästään siten, että päihde vaihdetaan toiseen. Joku jippo siinä on :mrgreen:
Ei saunassa tarvi selitellä kun jokainen ymmärtää mistä on kysymys. Minä olen lopettanut jo kaikkien päihteiden käytön mutta olen matkalla kohti päihteettömyyttä, absoluuttista raittiutta ja valoa, koska tarkoitukseni on lopettaa lääkeaineeni käyttö (joka kaikesta huolimatta voidaan laskea huumaavaksilääkeaineeksi vaikka se toimiikin minulla kummallisesti). Psykoterapeuttini ei olisi itseasiassa edes lähtenyt hoitamaan minua jos tämä asia ei olis yksi pääprioriteeteistä…
Sitä minä kummastelen, että mikä teitä toipuneita alkoholisteja risoo jos yksi sälli nyt on tuurilla saanut oman ongelmansa kuriin hyvin erikoisella lääkeaineella eikä itse ole edes kyennyt vaikuttamaan sairastumiseensa? Ja myöntää vielä ihan auliisti ettei oikein pääse alkoholistien mielenmaisemaan ja silti yritän pääsääntöisesti tukea, auttaa ja ihan ilman mitään hamppujuttuja.
Mielestäni toipuminen alkoholismista voi olla hyvinkin yksilöllinen kuten tälläkin palstalla on nähty ja apua kannattaa hakea aina. Minun ykkös ehdotukseni on aina yksityinen psykiatrinen erikoislääkäri (sekä täydellinen rehellisyys omasta tilanteesta joka tietysti ilmeisesti aidolle alkoholistille on kohtuu hankalaa koska se on itsensä kieltävä psykiatrinen sairaus koodilla F10.2) ja vaikka useampi jos kemiat ei natsaa ja sitten A-klinikka sekä erilaiset yhteisöhoitopaikat.
Me Lopettajiin toivotaan henkilöitä:
Onko tavoitteenasi tai elämäntapanasi täysraittius? Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Tule mukaan elämänmakuiseen keskusteluun!
Miksi ihmeessä minun tulisi täällä lopettaa jutteluni joidenkin kiukustuneiden vuoksi jos nimenomaan itse toteutan sääntöjä ja lääkekannabis toimii minulla myös masennuksen ehkäisinä joka tarkoittaa, että kykenen välttämään alkoholistisen juomisen (nyt en juo siis lainkaan). Joillain toisella voi toimia vaikka Topimax tai Akamprosaatti tai Antabus mitä ihmeen väliä sillä on?
Katsotaan onko sinulla pokkaa sanoa tuota samaa virttä jos sairastut mahdollisesti joku päivä vakavasti ja lekurisi olisi hieman eri mieltä mitä sinne tajuntaan laitetaan ja mitä ei. Kannatan myös yksinkertaista linjaa. Annetaan tekojen puhua sanojen sijaan
Killuuko sinulla ihan kaulassa tuo slougani jossain riipuksessa kun nimittäin ihminen voi joutua tilaan täysin yllättäen jossa se lääkintämies ei kysele vaan laittaa sitä myrkkyä roimasti suoneen ja tajuntaan ihan kyselemättä?
Miika Kortekallio antoi yhden tv-haastattelun. Siinä hän seisoi kaupungin kalleimman asuinalueen edessä, sanoi käyvänsä “sotksussa, joka ei kuulu keskiluokkaiseen sanavarastoon” ja kertoi harkitsevansa ryhtymistä kannabiskonsultiksi. Kun nimim. Soikannel tuntuu ko. aihepiiristä omaavan sekä laajan tietomäärän että myös käyttökokemusta niin tuolla asiantuntemuksella voisi olla oikeaa käyttöä. Yksi keino saada nopeasti jalka oven väliin olisi mennä kokemustutkijaksi ja sitä kautta saada sitten palkallisia luentokeikkoja.
Toinen keino, kun tänään yliopistoista saa paperit Copy-Pastella ja Power Point -luennoilla, tehdä aiheesta ensin kandin tutkielma - ja lavi pamahtaa satavarmasti - ja sitten keikkailun/työn ohessa gradu - ja Exemia pamahtaa oitis tai ainakin Magna. Kannabiksesta eräs markkinointitaidoton teki gradun Helsingin yliopistossa, mutta hukkaan meni sekin gradu eikä ole uutisoitu missään. Tulevaisuudessa tenttiminenkin helpottuu, kun sen voi tehdä valvotussa tilassa mikrolla eikä tarvitse lyijykynällä jännittyneenä sutia konseptipaperia täyteen ja ison osan voi suorittaa opinoista tänään “oppimispäiväkirjana” tai esseillä, ja esseistä Kannel vetäisee satavarmasti 5/5.
Luennoitsijana Soikannel elättäisi itsensä freelancerina loistavasti sahaamalla Etelä-Suomen kaupungeissa pohjoisrajana Tampere! Lähäri- ja sairaanhoitajaopiskelijat, sosionomiopiskelijat, yhteisöpedagogiopiskelijat, joku kulttuurihomma vaikka pistokeikkana yliopistoon teemana vaihtoehtokulttuurit, taksana 500 h/tunti Tampereen kokoluokkaa oleviin kaupunkeihin teemana kannabiksen käytön tunnistaminen työyhteisössä, opettajankoulutuslaitoksiin teemana kannabiksen käytön merkitys oppimistulosten kannalta. You Name It!
Kiitos mieleniintoisista vinkeistä sillä psykoterapeuttini mukaan ainakin yliopistoissa voi nykyisin tenttia paljon tietokoneelta ja kun minä piru vie luen 500-600 sivuisen kirjankin vuorokaudessa ja muistan/ymmärrän suurimman osan. Ajattelin mennä ihan ensiksi erääseen alkoholistien päihdehoitolaan luennoimaan oman tarinani (on siellä muutamia sekakäyttäjiäkin) kun on ihan vartavasten pyydetty (olin useasti hoidossa siellä aikaisemmin ja tuttu henkilökunta), pelkällä ruokapalkalla. Otan sen sellaisena kevyenä alkulämmittelynä ja oikein hykerrellen odottelen kysymyksiä mitä sieltä saattaa tulla
Täällä netissä ihmisillä on kyllä anonyyminä pokkaa ruikuttaa ja puhua läpiä päähänsä mutta meno on livenä hieman toisenlaista kun ne hurujutut pitäsi pystyä sitten perustelemaankin, ettei muut naura vinkuvaa sankaria suohon.