Niin siis. Mietin tässä että onko mahdollista, että kun on vetäny essoi ja pirii yms… aika paljonki ja on ollu taukoo vaikka jopa kuukaus. Niinku mullaki nyt on taukoo kaikesta muusta paitsi alkoholista.
Niin kun juon pelkkää siis alkoholia, ni oon vaa alkanu flippailee ja vainoilee, tuntuu epätodellselta, näkyy jotain hallui?
Mietin että onko muilla. Miten nyt selittäis tuntuu et menee skitsoks välillä, ei tiiä mitä tapahtuu oikeesti ja mitä ei … siis että mikä on totta ja mikä ei. Vaikka on vaan juonu alkoholii, eikä mitään muuta.
On kyl menny pirin kaa vainoiluks ja psykoosiks pariki kertaa. Mut selvinpäin on kaikki on normaalisti. Sitku juo ni tulee niinku olis jossai ihme pirivainois…
Joku alkava psykoosi or something …
Ois kiva tietää et onko kellää muulla samaa tullu?
Kyllähän kyseiset aineet sotkevat aivokemiaa ja niistä palautuminen vie aikansa. En toisaalta tiedä miten alkoholi reagoisi noin, mutta veikkaan että pidempi paussi päihteistä voisi tehdä hyvää tässä tapauksessa.
Juu komppaan, korkki kiinni vaan heti. Alkoholi aiheuttaa vähän mitä sattuu oireita, varsinki krapulastimulaatiossa.
Jos oot pitkän putken juonu, nii muutama milli diatsepaamia päivässä voi olla tarpeen.
Niin, mitään et ole ottanut, vähän alkoholia vain :mrgreen: . No, oman kokemukseni mukaan se on yksi tehokkaimmista päänsekoittajista ja jos aivokemiat ovat muutenkin päin persettä(Pirittelystä ja essottelusta palautuminen voi kestää yllättävänkin pitkään) ja psyykkinen happi heikko, niin kyllähän tuo herkästi aiheuttaa vaikka mitä flippailuja. On sitä itsekin tullut vainoteltua ties mitä hulluja ihan silkan alkoholin myötävaikutuksella, kun olen ollut masentunut ja/tai psykoottinen. Eikös sellainen tilakin tunneta, kuin alkoholipsykoosi, eri asia siis, kuin varsinainen delirium tremens, joka onkin jo vakavampi juttu ja liittyy yleensä vieroitusoireisiin? Nykyäänkin, vaikka dokaamiseni on pääosin ihan hauskaa touhua, niin tietyssä kännivaiheessa, kun promillet ovat laskusuunnassa, mutta silti vielä täysi känni päällä, mulla alkaa herkästi puskea pientä vainoa. No, tiedän sen johtuvan ohimenevästä aivokemiallisesta reaktiosta ja tiedän myös mikä siihen auttaa, eli joko promillet kohti nousua tai jollei enää jaksa moista, niin diatsepaamia koneeseen, joten en ole omasta puolestani huolissani, vaikka EHKÄ pitäisi :mrgreen: .
Sulla, tunnontuska, on ollut sitä aivokemioidesi sotkemista nyt takana sen verran reippaasti, että en yhtään ihmettele, jos “pelkkä” etanolikin aiheuttaa flippailua ja nyt olisi tosiaan parempi, että selvittäisit sen pääsi ihan tyystin ja pidemmäksi aikaa ennen kuin tapahtuu mitään hirveitä . Voi toki olla helpommin sanottu, kuin tehty, jos olo on niin paska, ettei sitä millään meinaa selvinpäin kestää, mutta suosittelen silti lämpimästi.
Joo mä luulen, että sen verran vetäny essoja ja piriä yms… mitkä on aiheuttanu, ensinäkään pää ei kestä enää, essoista tulee pelkkää paranoiaa kun ottaa. Ja piristä menee ja yhen yön valvomisesta ihan vainoille ja melkee semmossee pienee psykoosi tilaa, et tulee unihalvauksii ja kaikenlaiset hahmot kulkee vastaa, äänii kuuluu.
Nyt oonki pitäny noista taukoo ja mutta tosiaan … en tiedä, en jua mitenkään aamusta iltaan, mut saatan juua neljä kertaa viikos, joista kolmena kertana menee ihan skitsoks…
Ku juon tietyn rajan yli, ni mä väännän ja käännän mun päässä et vaikka kaikki puhuu musta… aha toi tekee tota ja toiki haluu jotain pahaa… tarpeeks omassa päässä mietittyäni siinä meen semmosee tilaan, että herään millon putkasta ja millon jostai päivystyksestä, jotian muistan mut välillä flippaan ja oon vaa tosi itsetuhonen koitan kaikintavoin vahingoittaa itteeni ja raivoon ja riehun vaan. Muistan pätkiä, mutta aamulla on olo, ku ois pienessä psykoottisessa tilassa ollu.
Ja tiedän joo, että pitäis tässä muttta oon ainaki tai koitan ainaki pysyy eros esso/piri jutuista.
Mut tällä hetkellä en kyllä jaksa selvinpäinkään olla ja toivon et osaisin käyttäytyy, pelkään jopa itteeni jos juon taas liikaa ja taas tapahtuu jotain…
Siihen ei edes aina tarvii ketään ihmisiä, oon ollu ihan yksinki juonu vaan ja yhtääkkii päässä napsahtaa ja alan heitellä peilei ja etin veitsei, heittelen tavaroi, vahingoitan itteeni sit saatan vaa lähtee johki ja vintti pimenee en muista ees mitä kaikkee tapahtunu.
Aamulla löytyy vaa mustelmii, haavoja yms… eikä välillä tietookaan.
Pitäis kyllä hetki olla kokonaa ilman.
Diapamit auttaa siis noihi vainoihi? tai johonki? onko niissä yhtään samaa kun xanorissa tai siis onko niissä mitään samaa
^ Kyllä vain. Diapam kombotettuna viinan kanssa auttaa taatusti siihen, että sekoat kahta kauheammin :mrgreen: . Ja jos sä olet vedellyt alkon kera niitä Xanoreita, joista tuolla toisessa ketjussa kertoilit ja väitit, etteivät vaikuta mitenkään , niin enpä ihmettele sitten lainkaan, jos dokaaminen menee tyystin raivoamiseksi, muisti katkeilee ja olo on muutenkin outo . Mahdatkohan edes muistaa mitään niistä Xanor-postauksistasi/Xanorin käytöstäsi? Tuollainen vaikutus sillä nimenomaan on, siis ainakin viinan kanssa, eli kyllä tuntuu ja varmasti, vaikkei siitä itse mitään tajuakaan, eikä ko. lääkkeen vaikutuksella ole juuri mitään tekemistä minkään essoeuforioiden kanssa.
Sitten joillakuilla ihmisillä vain yksinkertaisesti on rähinäviinageeni, eli ns. raivokännisyndrooma, jolloin pää sekoaa aina dokaamisesta. Masennus, josta kaiketi kärsit, yleensä pahentaa tuota tilaa. Neljästi viikossa juominen on helvetin paljon, eli vaikka olisit päivän-pari nollapromilleissa, niin ethän sä siinä ajassa ehdi palautua lainkaan. Moni on saanut hengenvaarallisen deliriumin jopa 3-4 vrk. kuluttua korkin sulkemisesta. Sun tilanteessasi lienee 2 vaihtoehtoa: Joko lopetat dokaamisen(ja mieluusti muidenkin päänsekoittimien käytön) tai sitten kestät vain sitkeästi vääjäämättömät seuraukset sekoiluistasi.
Niin juu, jos tätä meinasit, tunnontuska, niin se tarkoittaa sitä, että diatsepaamilääkitys voi olla tarpeen, kun lopettaa juomisen, jotta välttyy pahimmilta alkoholin vieroitusoireilta, jotka voivat pahimmillaan olla hengenvaarallisia. Se ei tarkoita sitä, että juopotellessaan vetää samalla Diapamia kylkiäisinä ja näin juopottelu muuttuu iloiseksi ja leppoisaksi touhuksi ja raivoamiset ja vainottelut jäävät uupumaan . Onhan se mahdollista, että siinä noinkin käy, mutta en todellakaan suosittele kokeilemaan, koska aika helvetin paljon todennäköisempää on, että alkaa sekoilla, riehua ja kadottaa muistiaan paljon pahemmin, kuin pelkän viinan kanssa . Muutenkin olisin sun tilanteessasi varovainen sen Diapamin(yleensä benzojen) kanssa, koska juopottelun katkominen sen avulla todennäköisesti edesauttaisi sitä, että voit aloittaa dokaamisen taas pian uudelleen, kun olet saanut levättyä hyvin, eikä ole tarvinnut kärvistellä iät ja ajat kaameassa liskodiskokrapulassa. Tiedän, mistä puhun, mutta mä myös tiedän, mitä mä teen. Sinä et. Tietty diatsepaamikyllästys on välttämätön sillloin, jos ihan oikeasti meinaa henki lähteä viinaviekkareiden vuoksi, eli alkaa puskea kramppeja, deliriumia, sydänkohtausta jne.
Jätä se alkoholi. Siinä on pahimman luokan päihde ja vielä laillinen. Ei bentsoja alkoholin kanssa mielellään, ellei nyt sitten oikeasti ole pakko syödä niitä. Kuulostaa todella vaarallisilta noi sun sekoilut.