Onko mahdollista, että

10 päivä menossa ja olotilani ei vaikuta niin ärhäkkäältä?
Vähän vielä takana mutta edessä toivottavasti enemmän.
Vähän kyllä pelottaa tuo mahdollinen yksinäisyys mistä lukenut muiden kirjoituksista.
Toisaalta kaipaankin välillä yksinäisyyttä, en halua olla koko ajan menossa mukana.
Toisaalta ainakin kirjeystävä vaikka näin netin välityksellä(sähköposti) olisi ihana ja mahdollisuus uusiin ystäviin joiden elämään ei päihteet kuulu missään muodossa. Lähtisin seurassa vaikka sauvakävelylle :slight_smile: .

Tervetuloa virtuaaliystävien piiriin!

Itse asun kaukana Suomesta mutta tämä plinkki on ollut ihana apu minulle kun nyt en ole edes töissä vaan istuskelen päivät kotona ja odotan vaan miestäni kotiin (tekee pitkää päivää). Helpottaa kun voi lukea toisten tuntoja, iloisia ja ikäviäkin sekä tietysti ihania onnistumiskokemuksia. Kävin eilen myös AA:ssa ekaa kertaa ja löysin ihania “normaaleja” juomattomia ihmisiä.

Terveisin Pipari 13 päivää

Itsekin pelkäsin yksinäisyyttä, mutta pelko osoittautui turhaksi. En ole juossut alkoholia pakoon eli olen ollut seurassa, missä käytetään alkoholia koko 7kk juomattomuuteni ajan. Olen myös näyttänyt hyvää esimerkkiä muille: ilman viinaa voi olla kivaa. Eri asia toki jos sinulla ei ole ystäviä ollutkaan tai jos kaikki ryyppäävät rankasti. Silloin uudet harrastukset ja netti voivat auttaa kavereiden hankinnassa. Kun olet ollut muutaman kuukauden juomatta, alkaa itsetunto kohota ja tutustuminen uusiin tyyppeihin helpottuu. Mene sauvakävelylle vaikka yksin, liikunta kuulemma auttaa kaikkeen. :laughing:

On 2 ystävää jotka eivät käytä enää mitään päihteitä. En usko, että haluan mennä seuraan selvin päin jossa muut juovat kun en tykännyt sellaisesta silloinkaan kun itse join.
Ehkä myöhemmin mielipide voi muuttuakin, en tiedä. Aika näyttää.

Huomenta

Mulla menossa 197. raitis/selvä päivä ja itseänikin vaivaa yksinäisyys. AA:sta löytyy kyllä juttuseuraa, mutta ns. “oikeita kavereita” en sieltä ole löytänyt.

Elokuun alusta aloitan työkokeilun ja sieltä toivon löytäväni “normaaleja” ihmisiä eli ihmisiä, joilla ei ole alko-ongelmaa.

Tsemppiä sulle, kyllä se siitä pikkuhiljaa menee.

Nyt 20.pvä menossa. Helpommalta tuntuu päivä päivältä, ei tosiaan pyöri mielessä koko ajan juomiseen liittyvät asiat niin kuin alussa. Nyt olisi vapaailta tosin aamulla töihin klo 7 niin enpä ole jaksanut kuin nauttia ihan omasta ihanasta seurastani :smiley: . Olisin voinut mennä kahville kylään tai syömään yhden ystäväni kanssa mutta eipä tässä nyt enää mitään viitsi kun ei aiemminkaan saanut aikaiseksi. Tosin nukuin ensin töiden jälkeen n. 1,5 tunnin päiväunet. Syönyt persikkaa, mansikoita, jäätelön. Juomaksi vettä kun en muistanut kaupasta mitään limpparia tai vastaavaa ostaa. Katsellut tv:tä ja ollut tässä tietokoneella, pyykkikoneellisen pyöritin, tiskejä tiskikoneeseen laittelin. Täytyy käydä vielä pelkässä vesisuihkussa kun tuntuu, että on niin kuuma vaikkei saisi valittaa. 2 päivää töitä ja sitten 1 vapaa, uimaranta kutsuu jos aurinko paistaa. Se on edullista tekemistä ja mukavaa, mielestäni.
Kyllä tämä kannattaa vaikka alussa kaikenlaisia epäilyksiä ja ajatuksia mielessä pyöri.

Onhan se epäilyttävää jättää tutuksi tullut tapa pois ja vaikka itsekin sen tietää, että ongelmia syntyy lähes aina sen juomisen takia, niin siltikin se toinen vaihtoehto pelottaa enemmän. Siitä kun ei tiedä oikein mitään. Itse pidin raittiita ihmisiä hihhuleina, fanaatikkoina ja jotenkin outoina, mutta tosiasiassa minä se vasta outo olin, kun vaikeuksista huolimatta join kiihtyvällä vauhdilla.

Minulla on yhä edelleen mahdollisuus lähteä juomaan, jos haluaisin, siis en ole sitäkään vaihtoehtoa menettänyt, mutta raittius taas on asia joka voidaan menettää.