Ensimmäinen yö uudessa kodissa
Kyllä; UUDESSA KODISSA!!
Kävin maanantaina sossussa, pikapikaa asuntotoimistossa ja kauppaan mennessäni tuli sähköposti. Sinulle tarjotaan asuntoa sieltä ja sieltä ja sen kokoista jne… Tiistai aamuna kävin katsomassa asuntoa, oi että kun oli ihana! Juuri remontoitu täysin. Uusi kylpyhuone, lattiat, seinä , katto, keittiö plus jääpakastekaappi, liesi…Voiko ihminen olla enää onnellisempi?? Enpä usko.
Heräsin kolmelta yöllä. Olohuoneeni lattialta. Tottakai lattialta, kun muutto tapahtuu vasta perjantaina. Mutta voin sanoa että lattialle kyhätty peti on satatuhatta kertaa parempi kuin se peti, missä olen tottunut nukkumaan neljä vuotta!! Niin… heräsin kolmelta yöllä,nyt kello jotain neljä aamulla. Mikä mulla oli fiilis herätessäni? Ihan mielettömän onnellinen!! Hyvä, etten nauranut ääneen
Miten voi ihminen olla onnellinen siitä, että on nukkunut muutaman tunnin lattialla, pelkällä patjan päällä? EI ahdista,ei itketä. Mulla on levollinen mieli, tiedän saavani kohta unta uudelleen
En vaan malttanut olla kirjoittamatta tänne, kun haluan jakaa tämän hiton hienon fiiliksen teidän kanssanne!!
Ei tarvitse enää kuunnella haukkuja,herätä yöllä kännikalan kolinohin, huutoihin, vittuiluihin..Nämä viimiset päivät yhteiseesä kodissa ovat olleet aivan mahdottomia. Mies on yrittänyt kaiken aikaa vain latistaa mun fiiliksiä. "et saa sitä, et saa tätä" Herättää keskellä yötä jonkin tyhjänpäiväisen asian vuoksi, haukkuu, syyttelee, yrittää sysätä hoidettavia asioita minun harteilleni (siis sellaisia asioita, mitkä kuuluvat hänelle,nyt etenkin,kun emme ole enää yhdessä"
Mutta ei enää. Eilen en nähnyt häntä ollenkaan, menimme sopivasti ristiin, hän oli lähtenyt töihin, kun menin uuden kämpän avaimet taskussani hakemaan kamojani. Minulla ei ole vielä täällä uudessa kodissani huonekaluja, vaatteita, ruokaa, tv ja tietokone löytyy kyllä. Ja se lattiasänky
niin ja jakkara. Saan minä myöskin kahvit keitettyä,sekä mikroaterioita lämmitettyä 
Sossu sekä asuntotoimisto palvelivat TODELLA hyvin! En olisi uskonut, että näin nopeasti asunto järjestyy. Maanantaiaamuna ei minulla ollut mitään, nyt kaikki. Minun ei tarvinnut kun kääntyä sossun puoleen, niin asiat alkoivat rullaamaan todella todella nopeasti.Niin nopeasti, ettei perässä meinannu pysyä. Tulihan sitä itkettyä, kysyttyä samoja käytännön asioita moneen kertaan (mihin osoite pitää ilmoittaa, mihin viedään mikäkin asiakirja…)
Teksti saattaa olla hieman sekavaa, kello on kuitenkin neljä aamulla,ja elämäni on muuttunut päivässä pyörremyrskyn lailla.Väsynyt,mutta onnellinen
Ensimmäistä kertaa liki neljään vuoteen minua ei ahdistanut heti herättyäni. minulla oli vaan vessahätä 
Nyt on ihana miettiä hyvissä fiiliksissä, että menisikö keittämään kahvia vai käpertyisikö sitä peiton alle… Tai jos katselisi emmerdalea netistä, kun on vähän vähemmälle viime päivinä sen seuraaminen jäädä. Mutta tää rauha!! Ei herranjumala, miksi ihmeessä mä katselin, odotin ja kärsin näin pitkään?? Ihmettelen. Eihän ero koskaan helppo ole,mutta tää ero on nyt ollu miljoona kertaa helpompaa kuin yksikään viikonloppu juopon kanssa! Ja tää on taivaan tosi! Fiilis helpottaa heti, kun on käynyt sossun kanssa juttelemassa. Uskokaa pois.
Olen varautunut siihen, että huonojakin fiiliksiä vielä tulee. Varmasti tuleekin. Mutta se ahdistus ja epätoivo on poissa! Minä pärjään. Miksen pärjäisi? Ennen pärjäsin kolmen ihmisen (appi, mies ja minä itse)asioiden hoidossa.
Nyt minun ei tarvitse hoitaa kun omat asiani. Tämähän on helppoa. Oikea lepokoti. Ennen pesin kolmen pyykit, Nyt enää omani. Kaupasta sai raahata ruokaa kolmelle, apteekista itselleni (allergia) ja appiukolle (kaikki mahdollinen) lääkkeet. Siivoilin kolmen ihmisen sotkuja… Voi hyvänen aika… Ja kuuntelin kahden ihmisen narinaa ja vittuilua. Valvottuja öitä,kun äijä kolistelee kännissä.Valvottuja öitä, kun odottelee isäntää kotiin. AAmuöisin heräilyä, kun ei ahdistukseltaan saa nukuttua…
Ei. Se on loppu nyt. Mä heräsin tosiaankin nyt vessahätään. En ahdistukseen, en epätoivoon. Ja on ihana fiilis,kun saan ihan vapaasti päättää. mitä nyt teen. Nukunko pari tuntia nyt, vai joisko kahvit ensin ja sit peiton alle käpertyneenä katselis osan tai pari emmerdalea
Voi tätä valinnan vaikeutta

Kiitos kiitos teille! kun jaksoitte mun narinaa, neuvoitte, tsemppasitte. Kirjoittelen kyllä lisää kuulumisia, kun tää muuttorumba helpottaa, perjantaina on tosiaankin se isoin rykäisy. Taidankin keittää kupposen kahvia, otan kupin mukaan tähän hienoon lattiapetiin ja käperryn peiton alle kaselemaan emmeä.
Te, jotka vielä emmitte erota juopostanne : erotkaa, rakkaat kanssasisaret!! Se kännisekoilu pahenee vuosi vuodelta. Jos tilapäisesti mies vähän rauhoittuukin, se kohta juo kaks kertaa pahemmin! SIt vielä vuosien saatossa se sekoilu oikeesti alkaa koskemaan myös vaikka ukko olisi selvinpäin. Yksilöstä riippuu,kuinka nopeesti alkoholi alkaa sekoittaa ihmistä myöskin selvinä päivinä.
Mulla meni neljä vuotta tähän. Paljon on vettä virrannut… Saa olla ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun juoppoon mieheen rakastun. Mutta nyt nautitaan. Ai mistä? Vapaudesta valita. Hyvin nukutuista öistä.Naurusta. ilman pelkoa elämisestä.
Haleja ja voimia hei