Joo, elikkäs mulla on tämmönen probleema.
Että aikoinaan meinasin tuhota kaiken elämässäni dogaamisella ja muilla päihteiden käytöllä. Löysin lopulta itseni sairaalasta letkuista muutaman kerran. Sen jälkeen menin mielisairaalan kautta aa-kerhoon ja a-klinikalle ja sain raittiuden sitä kautta.
Ensimmäinen vuosi menikin leppoisasti aa-kerhossa istuessa, mutta sitten musta alkoi tuntumaan, että pärjään ihan hyvin ilman tukea itsenäisesti raittiina. JA lähdin kerhosta.
Noh, eipä siinä mitään tähän asti nyt 2 vuotta on tullut oltua raittiina, joista toinen vuosi itsenäisesti. Olen kyllä saanut asiat suht hyvään kuntoon elämässäni, viimein alkaa itseasiassa elämä näyttää todella valoisalta. Ainoa vaan, että en ole näiden vuosien varrella keksinyt keinoa päästä näistä helvetinmoisista viinan himoista ja juomisen peloista eroon. Elämässäni on näitä ajanjaksoja, kun koko mieli täyttyy alkoholin tai viinan himoilla ja samalla pelolla siitä, että joutuu takaisin sinne helvettiin mistä on kerran kovien ponnistusten kautta noussut omille jaloille. Nytkin on 1-2kk ollut välillä melkein koko ajan vaan päihteet mielessä. Kun kävelee kadulla näkee vaan kaikki mahdolliset kaljakorit ja kaljapullot sun muut kaljan kantajat ja dogaajat ympärillä. Aina kun kävelee kalja-kapakan ohi, joku taipumus yrittää houkutella kävelemään kaljakapakkaan juomaan. Aina myös kaupassa kaljaosaston ohittaessa ns. viinapiru koittaa saada houkuteltua ostamaan kaljaa.
Nytkin oli vähän aika sitten kämppiksen kaljat jääkaapissa ja tässä kuukauden ajan olen harkinnut että pitäisikö ottaa ne sieltä ja juoda, onneksi kämppis lähti pois ja vei kaljat mukanaan.
Samaa tää on ollut myös, ei uskalla mennä tiettyihin tapahtumiin tai paikkoihin, kun pelkää, että saattaa joutua juomaan. Eikä oikein tiedä kannattaako elämässä ponnistella eteenpäin, kun pelkää joutuvansa juomaan. Se on aina jossain takaraivossa muistuttamassa menneisyydestä se viinapiru. Ihan mihin vaan menee ihmiset kyselee: “miks sä et juo??” tai minkä tahansa pizzerian tai baarin ohi kun kävelee, aina joku harkitsee sitä “ehkä sittenkin vois vielä onnistua juomisen tiellä”
En voi käsittää, minkä takia tällasen viinapirun pitää iskeä juuri sillon, kun tuntuu, että elämä alkaa olla hyvällä mallilla.
Ja nyt en oikein tiedä mitä tässä tilanteessa vois tehdä. Enkä tiedä huolittaisko mua aa-kerhoonkaan, kun en ole repsahtanut tämän raittiuteni aikana juomaan. Yleensä kai sinne otetaan vaan niitä, jotka tulee sieltä pohjalta.
Oon myös kattonu ihan tarpeeks noita kavereiden päihdesekoiluja ja muiden ihmisten sekoiluja, enkä haluaisi viettää elämääni samalla tavalla, kun he.
Tässä on iso ristiriita, en haluaisia käyttää ollenkaan alkoholia, mutta toisaalta taas välillä mielessäni ei mitään muuta pyöri.
Aikoinaan yritin jopa vähentää sen käyttämistä, mutta kuinkas kävikään, pystyin muutamiksi kerroiksi sen vähentämään, sen jälkeen kävikin niin, että tempasin kaverin viinat tai muut viinat naamaan, enkä oikein ymmärrä miksi niin toimin. En myöskään ymmärrä miksi jotenkin aina ajauduin sen kaljatuopin kanssa kasvotusten, vaikka minusta ei oikein tehnyt edes mieli juoda koko litkua.
Neuovoton olen. En toisaalta haluisi tässä helvetissä viettää raitista elämääni. Enkä todellakaan haluaisi enää ajautua sinne helvettiin mistä olen noussut. Kun en tiedä koska sieltä pääsisin pois, jos enää pääsisin pois.