Ongelma on minulla, ei miehellä?

Alan olla uupunut tähän tilanteeseen. Olemme 10 vuotta yhdessä ollut pari, naimisissa, 3 lasta. Mieheni käytti reilusti alkoholia ennen seurustelun alkamista. Rakkaus kuitenkin vei mennessään ja aloimme olemaan yhdessä. Hänen juomisensa on vähentynyt n. 90% tässä vuosien aikana. Kuitenkin tulee tilanteita joissa pahoitan mieleni tosi pahasti. Nyt sitten mietin että onko minulle tullut jonkin sortin ylireagoiminen asiaan? Mies juo ehkä n. kerran kuussa muualla kuin kotona niin että on todella reilussa kännissä. Reissutöissä joten nykyään muutenkin todella paljon vähemmän kotona.

Aina jos on vapaapäivä niin silloin juo kotona. Ei niin että olisi kännissä tai välttämättä edes pikkuhumalassa. Mutta aamuteen joukkoon voi hyvin laittaa vähän votkaa. Koska on sama asia kuin hunaja teehen. Olutta, drinkkejä, lonkeroa muutama päivällä tai sitten vasta illalla saunassa 2-4 olutta.

Se mikä tässä on nyt se varsinainen ongelma niin onko minulle jäänyt päälle ylireagointi alkoholin suhteen? En tiedä. Tuntuu että minulla on oikeus näihin tunteisiin. Mutta mikä on kohtuullista? Hän vetoaa siihen että käy töissä ja asiat tulee hoidettua, ei mokaile kännissä jos on illanviettoa, että kenellekkään ei aiheutu mitään haittaa asiasta.

Onko kohtuullista se että juo vkonloppuisin saunassa 2-4 olutta ja ehkä 1-3 drinkkiä siihen päälle. Menen aikaisemmin nukkumaan niin en tiedä paljonko sen jälkeen. Viikolla saattaa juoda lasin viiniä lounaalla ja illalla muutaman oluen illallisella.

Vähän sekavaa on tämä mun sepustus, toivottavasti saatte jotain tolkkua. Kiitos jos jaksatte vastailla <3

Jokainen elää omannäköistään elämää.Jos joku tykkää että vodka ja hunaja on sama asia, niin siitä vaan. Minusta tosin ihan absurdia verrata ko asioita keskenään.
Juu, on sekin oire kun toinen jää kalsarikännejä vetämään ja itse menee yksin nukkumaan. on suhteessa kolmas pyörä jo mukana, viina.
Onko mies koskaan selvinpäin vai joka päivä vähäsen , reissutöissä ne vetää viinaa kaksinkäsin, Aina vain enemmän.

Viina tuhoaa aivosoluja. Onko aktiivisuus, aloitekyky mieheltä jo kadonnut?

Jokainen määrittelee elämänsä rajat ja mikä on mielekästä. Turha miettiminen vie vaan elämää hukkaan.

Jos asiat mietityttää ja tuntuu pahalta ja epämukavalta, niin se on ongelma. Jos mies on sitä mieltä, ettei hänellä ole ongelmaa, hänellä ei silloin ole. :mrgreen:

Jos ongelma on sinulla, silloin sinulla on ratkaisukin. Eihän näihin ole yleispäteviä toimintamalleja tai sääntöjä. Tai löydy joku joka sanoo mitä tehdä tai sano juopolle, ettei enää juo. Vaikka sanoisikin, eihän se mene perille, koska ongelmaa ei ole… :mrgreen:

Joku ongelma on, jos ahdistaa ja tuntuu pahaalle ja asiaa täytyy miettiä. Voihan ammattiapua hakea siihenkin, että pohtii ylireagoiko itse toisen juomiseen! Vyyhti voi alkaa purkautua sillä, oppii joko toisia toimintamalleja ja oman mielen hallintaa tai sitten asiaa pohdittuaan eroaa tai tekee jotain muuta, jos ei halua nähdä alkoholinkäyttöä kodissaan.

Isokin matka alkaa yhdellä askeleella, kukaan ei pakota mihinkään, itse voi edetä pienin askelin ja kääntyä matkalta takaisinkin… tai harppoa pois koko sirkuksesta vauhdilla, mikä kellekin sitten on luontevinta…

Sinulla on ahdistus miehen juomisesta ja se ei ole oikein sinulle. Asiaan täytyy tulla jonkinlainen muutos. Joko mies lakkaa juomasta tai sinä lakkaat olemasta miehen kanssa. Monesti näiden alkoholistien kanssa hämärtyy mkiä on normaalia. Ei ole todellakaan normaalia juoda joka vapaa päivä. Lorautella viinaa teen joukkoon tai kahviin. Tissutella koko päivä yms. Itsellä sama tilanne. Mies on juonnut koko 8 vuotisen yhdessä olomme aikana ja nyt en siedä ahdistumatta edes “otin yhden”-juttua. Jonkinlainen ratkaisu olisi minunkin tässä tehtävä.

Heippa. Olen ollut naimisissa alkoholistin (siis alkoholisoitui vuosien aikana) ja nyt raittiin ihmisen kanssa ja täytyy sanoa että minulla on ongelma. Kummasti löytyy naputtamista tästä raittiistakin ihmisestä ja pelkoja että hän on sitä sun tätä ja kehitellä ongelmaa.
Olen löytänyt erään kanavan mistä saan nyt apua mieleeni: Toivonpuheita.fi. Siellä on monenlaiseen ja monenlaista puhujaa josta valita itselleen paras mistä neuvoa ja ohjeita ottaa. Koska toisten ihmisten kautta kuitenkin sen avun saa.