On aika lopettaa

Hei, olen juonut jo pitkään ja juon melkein joka päivä enemmän tai vähemmän. Ehkä se johtui edellisen kauden tylsyydestä, jonka voitin. Juon yleensä yksin tai 2-3 kaverin kanssa tutussa baarissa.

Mielestäni on aika lopettaa tuollainen juominen.

Itse aloitin oman päihtymishakuisen juomisurani alle 16 vuotiaana,
Ensimmäinen kokeilu oli 15-vuotiaana, käytännössä se oli mulle starttipistoolin laukaisu joka oli käsky juosta niin kovaa kuin pääsee minkä ikinä jalat kantaa.

Sitä jatkui melkein 40 vuotta, 36 jos tarkkoja ollaan. Viime keväänä sain tarpeekseni ja hakeuduin vapaaehtoisesti hoitoon ja olen nyt ollut melkein vuoden selvänä.

Elämä ei ole vaaleanpunaisia pilviä ja ikuista siemensyöksyä jatkuvasti, mutta vaihtoehtona asiat olisivat paljon huonommin mikäli juominen jatkuisi.

Yhä toipumisvaiheessa, ja opettelen kohtaamaan elämän pakollisia vastoinkäymisiä ilman aseita. Välillä tosin tuntuu kuin ei olisi avainta jolla pääsisi kotiin.

Vaikeata, mutta ehdottomasti kaiken sen vaivan ja tuskan arvoista.

Tunnistan kuvailustasi itseni, join myös mieluiten yksin baareissa. Mitä tyhjempi baari sen parempi. Täydennystä baarissa valitsin aina yhden hengen pöydän tai paikan joihin ei muita hakeutunut.
Idioottimaistako? Ei, ei ollenkaan. Ainoastaan sairasta sanan varsinaisessa merkityksessä.

Tänään taas ”paska päivä” näitä on joskus välillä
, toisinaan taas ei.

Tsemppiä!

2 tykkäystä