Omituinen ongelma suonien kanssa

[Poistettu valmistusohjeita - Päihdelinkin moderaattori]
Anteeksi kun postasin tälläisen, ajattelin enemmänkin varoittavana esimerkkinä tätä. Varmaan käy jos mainitsen, että laastareista kyse ja jostain alkoholipitoisesta jutusta kyse niin ihmiset ymmärtäisi mistä puhuin?

Itse otin siitä yhteensä ehkä 3-5 kertaa ja jotenkin tuntui epämiellyttävältä ja oli tosi vaikea löytää suoni yleensä. Noiden kertojen jälkeen en enää käyttänyt sitä.

Mutta senjälkeen en ole saanut enää kertaakaan pakkeja, eli veri ei ole tullut kertaakaan ruuttaan enää vaan joudun ihan summamutikalla aina tökkäsemään ja koittaa etsiä oikean kohdan. Joskus se menee ihan ok sinne ja joskus saa tunkea niin kovasti, että peukalo on ihan valkeana ja se ruutan “tunkemisosakin” on ihan vinossa. Ja yleensä aina pukkaa myös osan aineesta takaisin. Ja sillonkin välillä jos saa ihan kevyesti suoneen työnnettyä niin saattaa nousta siihen vierelle ihan pirun iso mohkula mikä sitten vajoaa ihan samantien kun ruutan ottaa pois siitä. Ja lisäksi vielä ehkä noin neljäsosa kerroista menee aine ihan hukkaan.

[Poistettu sääntöjenvastainen kysymys –Päihdelinkin moderaattori]

Ainiin. Lisäksi muutama kaveri myös osti tämän samaisen setin ja ne käytti ihan koko putelin, eikä niille tullut tästä mitään.

Jos jollain olisi tietoa siitä mikä tämän aiheuttaa ja voiko sitä jotenkin “korjata” ?

Mä epäilen että nyt on kyseessä ehkä se, että sä olet ruukannut tökätä aina samaan paikkaan. Nyt kenties suoni on sanonut itsensä irti, rustoutunut ja häipynyt.

Kysymys kuuluukin että oletko paljonkin rännännyt siihen kohtaan, kenties vuosia?

Jos harrastat suonittelua vähemmän niin en osaa sanoa, tuo laastariliuos jota kuvasit on varmasti ollut tosi alkoholipitoista, kenties polttanut suonta jos oot viidestikin laimentamatta esim. samaan kohtaan pistänyt päivän aikana.

Olet oikeassa, että mulla aiemmin oli vakkarisuoni mihin tökin pidemmänaikaa, mutta tämä litku todellakin sai sen huonoon kuntoon. Mutta silti olen ottanut noin 4-5 muita suonia käyttöön senjälkeen ja kokeilen uusia ja kaikke tekevät ihan saman, tämän syyn takia kaveritkin on olleet wtf, et eivät ole nähneet tämmöistä aiemmin.

Juu, kyllä se minusta poltti suonta kun minulla tuli sellainen allergisen reaktion tyylinen juttu että meni punaiseksi lähialue mihin pistin ja joskus tuntui ihan olkapäähän asti sellainen “tunne”. Sentakia lopetinkin koko ton kanssa läträämisen.

Mut en ole ymmärtänyt miten tämä vaikuttaa kaikkiin suoniin. Ymmärtäisin jos se olisi rajoittunut vaan niihin pariin mihin sillon tökkäsin.

Minä läträsin kans yhteen aikaan noiden alkoholiliuoksien kanssa. ja suonet meni tod huonoiksi. ja laimennettunakin se tosiaan ottaa olkapäähän, mikä on kumma homma kyllä.

Minä tiedän miten noista alkoholi/propanoli -liuoksista saa pois sen kirvelevän tavaran, mutta itse oikea tavara jää nesteeseen. Tässä en taida sitä voida sanoa.

Nykyään jos pitäisi ränniä, niin sormet on ainoo paikka…

Ja mikä hemmetin järki tuonkin aloituspostauksen sensuroinnissa taas oli :unamused: ? Joo, ehdin lukea sen. Jos joku kertoo tehneensä niin ja näin ja tällä tavoin pilanneensa suonensa lopullisesti, niin eikö sellainen olisi juuri hyvä jättää paikoilleen varoittavaksi esimerkiksi :wink: :confused: .

Onkos tollaista ongelmaa ettei pakkeja saa enää ollenkaan mistään?

Mä kerkesin kans lukeen koko alotustekstin enkä ymmärrä yhtään mikä siinä oli muka sellaista, että piti sensuroida… :unamused:

Kieltämättä outoa, jos tuo tilanne on kaikissa suonissa yhtäaikaaa. Se onkin kinkkisempi vastata.

Jep, vähän vaikea ollut saada tästä tietoa kun kellään tutulla ei ole ikinä ollut tai edes kuullut, että tälläista ois kellään ollut :\

Ja joo, itsekkin vähän ihmettelin tota sensurointia mut minkäs sille mahtaa.

Et sit lääkäriin oo ajatellu mennä?

Muistaakseni joo, siis ne putket mitkä olin tuhonnut.

Monesti meni tosiaan silleen, ettei pakkeja ottaessa tullu pumppuun mitään ja kun vetäisi neulan pois niin suonessahan se oli ainakin käynyt, koska sitten sitä verta alkoi tulla ihan normisti. Ja ei puhettakaan ollu, että olis “lehahtanu” verta pumppuun, kun suoneen meni.

tosiaan kannattaa lantrata aika lailla sitä nestettä.

Tarkotuksena on ollut käydä noissa värkkienvaihtopisteessä käydä sellaisena päivänä kun lääkäri on siellä paikalla, mutten vielä ole kerennyt oikeeseen aikaan sinne. Omalla lääkärillä en oikein pysty puhumaan tästä. Toinen mitä olen miettinyt on se C-Hep testi missä ne ottaavat verikokeita, että saisivatkohan ne sielläkään mitään ja kysyä sit tästä ongelmasta.

Jees, aika täsmälleen samanlainen ongelma paitsi mulla toi tapahtuu ihan joka suonessa. Myös sellaisissa, mitä en ole ennen edes käyttänyt. Ja alussa ei tullut edes vertakaan pahemmin pistokohdasta, mut nykyään sitä sentään tulee ja myös osa aineesta mitä laitan sinne kun paperi on aluksi aina osa vettä/verta.

Tälläät semisti ohi, elikäs neula menee siten, että se menee tavallaan puoliksi suonen läpi.
Jos mistään suonesta ei tule verta pumppuun, niin kokeilepa semmosta, että et laita pumppuun mitään. jätät sinne 2ml ilmaa, pistät neulan suoneen, silloin verenpaineen pitäisi työntää verta pumppuun.

Älä vaan sitten missään nimessä rännää sitä ilmaa…

Oon kokeillut tota aiemmin eikä tullut verta.

Itsellä ainakin veri on aika paksua ja se hyytyy nopeasti. Se voi vaikeuttaa pakkien vetämistä sun muuta, varsinkin pienillä neuloilla.

Agh. Vieläkin sama ongelma :frowning:

Yhden kerran olen tänä koko aikana saanut pakit eli jotain positiivistä sentään tapahtumassa. Ajattelin vastailla tähän jos joku olisi keksinyt ratkaisun tähänmennessä tähän pirun ongelmaan :stuck_out_tongue:

Todella ärsyttävää kun nykyään tämän takia on kädet ihan kauhean näköiset ja yleensä vielä pirun kipeät kun ei voi tietää aina meneekö oikein vai ei.

Onneksi en ikinä rännittänyt… Tässä hyvä esimerkki mitä rännittäminen tuo tullessaan.
Eiköhän olisi syytä mennä lekuriin tarkistuttamaan suonet ja voithan aina siirtyä takaisin nasaali käyttäjäksi. Helppoa se ei varmaan ole ku aineet ei toimi samalla tavalla ja piikki koukunkin varmaan olet jo saanut.

Säälittävää… Eikö olisi aika alkaa vähä miettimään mitä sitä touhuaa… vai meinasitko
sohua niitten neulojen kanssa loppuelämän löytämättä suonia?

Joo, siitä kannattaa kyllä olla ylpeä ettet ole koskaan rännäillyt. Itselläkin on kaveripiirissä pari sellaista ja muutaman kerran ovat sanoneet että haluaisivat kokeilla miten erilaiselta se tuntuu, mutta olen/ollaan saatu puhuttua ympäri.

No en sanoisi, että pelkkä rännittäminen tämän toi tullessaan vaan juuri toi laastarilitkun käyttäminen, koska sitä ennen pystyin käyttämään ihan yhtä suonta 5-6vuotta.

Joo, olen tota lekurille menoa miettinyt mut en oikein tiedä että miten lähestyä asiaa. “hei, minulla on suonissa jotain ongelmaa enkä voi rännätä, voisitteko tsekkailla mikä on vikana että pystyn paremmin mielin rännittelemään” :smiley:

Itseasiassa piikkikoukkua ei ole ja nykyään inhoan tätä pistämistä. Ei vaan budjetti riitä nasaalikäyttöön :frowning: Aiemmin kun oli vähän isommat tulot niin käytinkin nasaalisesti sen ajan, mutta sitten oli pakko siirtyä taas takaisin piikkiin :frowning:

Ja kyllä minä suonet vielä löydän vaikka se vaikeampaa onkin. Ja tästä koko subupaskasta olisi tarkoitus päästä pois kun on ainoa aine enää kannabiksen lisäksi mitä käytän (tosi harvoin mitään muuta eikä ne vaadi piikittämistä)

No eikö nyt jo kannattaisi havahtua ja alkaa ainakin vähentämään iv käyttöä.
Hyvä että et ole saanut piikkikoukkua. Oletko ollut tauoilla subusta missään vaiheessa?
Voi olla aika vaikea lopettaa jos on 5-6 vuotta tökkinyt, mut
paljon tsemppiä nyt kuitenski ja sorry eilisest nipotuksesta.

No olen itselleni luvannut, että tämänvuoden puolella vielä teen yrityksen lopettaa ton subun. Varmaan tossa kun seuraavat rahat tulee niin saa savua ainakin ostettua, että vähän helpottaa ainakin alkuvaihetta. Nykyään noi fyysiset viekkarit ei pahemmin edes tunnu miltää vaan se henkinen puoli on minulla pahin, koska on masennuksesta paniikkihäiriöön noita päävikoja. Ja vaikka subuakin otan tällähetkellä niin silti suurinosa päivästä on masennusta/ahdistusta, mutta koitan positiivisena silti pysyä ja koittaa etsiä harrastuksia ja muuta kiinnostuksen aiheita, mikä vie ajatuksia pois siitä.

Parit noin kuukauden tauot on ollut ja yksi pidempi, mikä oli noin 3-4kk mikä meni ihan totaaliseksi helvetiksi. Olin ihan paskana henkisesti, mikään ei kiinnostanut (ei onnistunut edes leffojen tai sarjojen kattominen), en saanut aikaiseksi varmaan kuukauteen edes suihkussa käytyä ja toi masennus/ahdistus oli ihan tajuton ja lopulta sitten tuntui että pää ei enää kestä tätä ja siihen loppui se yritys :\

Motivaatio on kyllä nyt ihan hyvin kohdallaan ja olen huomannut että ilman sitä ei siitä lopettamisesta tule mitään. Ja en itsellä toimii hyvin silleen, että jätän itselleni vaikka noin millin palan niin siitä huomaa aika nopeasti miten paljon sitä tahdonvoimaa löytyy taistella sitä vastaan. Ei varmasti kaikilla toimi, mutta jos joku luulee että tollaista kannattaisi kokeilla niin ainakin itselleni siitä on ollut iso apu.

Saa nähdä miten nyt käy. Masennuslääkkeiden vaihto pitäisi vielä tätä ennen tehdä jos vaikka tuurilla löytyisi sellainen mikä auttaisi.