Omatarina/vertaistukea

Terve kaikki peliriippuvaiset :slight_smile:. ELi olen 25v mies pirkanmaalta ja maaliskuussa on tullut aika ottaa isompia askelia kohti pelaamattomuutta sillä rahaa on palanut vitu… ja mieli ollut maassa mutta nyt alkaa valaistua vähän ja toivoa on taasen ja asiat ihan ok :slight_smile:.

Omatarinani.

Elikkä aloin pelaamisen yläasteella kun alkoi pitkäveto kiinnostamaan. Olin urheillut koko ikäni ja jatkoinkin sitä ammattikouluun asti. Pelaaminen vei vaan lopulta voiton siitä ja toiseksi urheilu alkoi viedä kaiken ajan tosin niin korvaava harrastus rahapelitkin. Yläasteen ajan kaikki taskurahat meni rahapeleihin oikeastaan 1-10e panoksilla pitkävetoa pientä nappikauppaa lähinnä ei viellä hallinnut koko elämääni mutta kipinä jäi. Ammattikoulussa tilanne paheni tulot kasvoivat kun oli kesätöitä yms ja silloin tuli se isompikin voitto 20000e joka vääristi rahankuvan lopullisesti ja sai elämän väärälle uralle moneksi vuodeksi eteenpäin. No ne rahat ja paljon muutakin tuli pelattua aika pitkälle 2v eteenpäin ja siitä tuli puolen vuoden syvä masennus ja itseinho josta selvittiin kuitenkin vaikka kerran autokin tuli käynnistettyä letku pakoputkesta sisälle mietin siel kaasuissa 5min että ei tämä mun tarina viellä ole ohi seurasi nousu. Noin vuosi tästä satuin löytämään netistä muijan itselleni rakastuimme heti ja samaan aikaan sain töitäkin kaikki oli hyvin ja pelaaminen väheni. muutimme yhteen menimme naimisiin ostimme asunnon hommasimme koiran tänä 3vuoden aikana pelaaminen pysyi suht hyvin kasassa ei loppunut mutta ei hallinnut elämää.

Nyt vuosi 2014 on ollut heikko töistä pitkät palkalliset vapaat aika mennyt vaan pelatessa ja velkaa 5000e jossa jo korotkin ja niitä tää vuosi maksellaan sitten :frowning:. Sain tosin viimein hommattua apua ensviikon sunnuntaina alotan vertaistuki ryhmässä ja muutenkin olen saanut ajatuksia kasattua positiiviseen suuntaan. Vaimo on aina ollut tosi ymmärtäväinen ja tukena mutta kaippa hänkin on vähän väsynyt tähän taisteluun ollut oudompi jo pitkään ja ilmoittikin haluavansa mennä vapaammin. Haluaa kuulemma jatkaa mun kanssa mutta en tiedä. Siitä tää pelaaminen omasta mielestä lähtikin taas pahan kerran käsistä mutta näen asiassa valonpuolen että ensimmäistä kertaa saan ja haluan todella apua ja muuttua ja että kaikki on ikäisekseni aika hyvin. Vaimo talo jota 1v jo maksettu kunnial koira ja paljon muuta.

Toinen asiani oli vertaistuesta. Olen menossa ryhmään huhtikuusta alkaen ja kysynkin millaisia kokemuksia teillä on auttaako? itse olen todella toiveikas että sieltä löytäisin apua itselleni.

Ja onko täällä pirkanmaalta ketään ketä kiinnostaisi vertaistuki ystävämielessä kysyn vaan koska itseäni sellainen kiinnostaisi myös sillä nyt saa tämä pelaaminen riittää ja otan kaikki keinot käyttöön mitä itse ja muualta pystyn saamaan :smiley: