Oma stoori lyhyesti. Vähän kaipaisi tukea :)

Moro kaikki.

Tän palstan lukeminen oli aika kokemus. Varmaan helpottaa pelaamattomuutta. Vastasin tällä viestillä jo yhteen ketjuun mutta aattelin laittaa vielä uuden aiheen.

Mulle kertyi nuorempana pelivelkaa ehkä 25.000€. Ulosotto ja luottotiedot meni tietysti. Pitkään tuntui että hällä väliä. Duuneista meni palkasta osa eikä se oikein kiinnostanut. Työnantaja vaihtui niin tiuhaan että UO sai jotain ehkä pari kertaa vuodessa.

Tuli tyttöystävä ja muksu. Se muutti kaiken. Opettelin vähän uusia juttuja ja menin paremmin palkattuun Duuniin. Velat oli maksettu muutamassa vuodessa ja nyt oon ollu pari kuukautta vapaa niistä. Pelaaminen ei oo hävinny sinänsä mihinkään. Kaikki ylimääräinen menee. Mutta sen verran rakastan muksua että kaikki laskut tulee maksettua ja kaikki sen tarpeet menee pelihimon edelle. Tyttöystävä toki tiesi pelaamisesta ja veloista, muttei tiedä että pelaan vieläkin. Palkka on sen verran jees että kaikki pärjää sillä vaikka pelit viekin monta sataa kuussa.

Kerran meni vuokrarahat mutta kun liksa tulee kaks kertaa kuussa, senkin sai maksettua vielä ennen muikkaria.

Mitähän mää tässä… kertoilin yhden stoorin.

Mää olen tosi iloinen uuoon toiminnasta. Mun ei tarttenu miettiä laskuja kun ne tuli sieltä hoidettua. Sitä voi ajatella kivana palveluna josta toki piti maksaa :smiley:

Ehkä mun pelastus oli löytää joku joka on tärkeämpi kuin minä itse itselleni ja sitten tietysti ulosotto joka piti huolta että en velkaannu lisää ja velat tulee hoidettua.

Muttä lopulta en oikein usko itseeni vielä. Mä en kestäisi jos aiheuttaisin vaikeuksia perheelleni.

Morjesta Lahespateva,

Hienoa että olet saannut ulosottosi maksettua. :slight_smile: En nyt ihan saannut selville että haluatko lopettaa pelaamisen vai mitä? No jokatapauksessa siihen kannattaa pyrkiä. Riippuvaisen on hyvin hankala siirtyä enää kohtuu pelaajaksi. Tälläkin foorumilla on tarinoita missä pelaaja on ensimmäisen ulosoton jälkeen joutunut vielä toisen kerran ulosottoon.

Jos ja kun haluat päästä pelaamisesta eroon sinun pitää tehdä itsestäsi tärkein henkilö itsellesi. Oppia hyväksymään ja rakastamaan itsesiäsi. Riippuvuden syy ja eroon pääseminen lähtee(löytyy) sinun sisältäsi. Pitää nähdä tulevaisuus ilman pelejä parempana kuin pelien kanssa ja ennen kaikkea tehdä VAHVA päätös lopettamisesta. Ei kannata hävetä hakea apua, jos tuntuu ettei itse pääse eroon pelaamisesta.

Paljon tsemppiä! :slight_smile:

Tottakai haluan lopettaa! Haluaisin tarjota perheelleni enemmän. Lapselleni hyvät lähtökohdat elämään.

Olen hämmästynyt itsestäni. Miten voin vieläkin pelata… vaikka uskon että tämä ei enää kriisiydy, on jotenkin naurettavaa että annan vain vaivalla ansaitut rahat Maltaan. Inhoan veroja ja ne tuntuvat ryöstöltä. Niillä kuitenkin rahoitetaan jotain fiksujakin juttuja kuten muksujen koulut ja syöpäpotilaiden hoidot. Yhtä paljon rahaa menee Maltan helvettiin eikä niillä rahoilla takuulla jeesata lapsia tai syöpäpotilaita.

En ymmärrä

Ei se ole naurettavaa. Se on riippuvuus. Riippuvuus on vahva, vahvempi kuin oma halu, syvään opittu tapa. Juuri kun mietit että nyt menee hyvin tulee jostain triggeri, joka laukaisee himon. Jos annat himolle pikkusormen, se vain kasvaa ja sitten se vie koko käden.

Aluksi on tärkeää tehdä pelaaminen mahdollisimman vaikeaksi, minkä varmaan ymmärrätkin. Kaikki pelisivut sulkuun niin ettei niitä voi pelata ollenkaan ja sitten ehkä hankkia joku esto-ohjelma mikä estää menemästä pelisivustoille.

Eka tilipäivä tulossa jolloin en aio pelata yhtään. Omaisten kokeman kidutuksen lukeminen teki minusta todella päättäväisen. Omat asiat saa sössiä mutta kun mukana on perhe, kokisin itseni natsiksi jos jatkaisin tuota kidutusta.

Neveragain.

Käytä ne rahat, mitkä ois menny pelaamiseen niin johonkin järkevään. Tilillä ne kasvattavat pelihimoa, mutta jos vaikka käytät ne puolisoon ja muksuun. Sijoittaminenkaan ei olisi hassumpi idea. Tsemppiä :slight_smile: